6 produktów pozwoli ci pozbyć się nieestetycznych żylaków. Wstydliwy problem zniknie!

Choć żylaki nie zawsze muszą być związane z powikłaniami zdrowotnymi, to wiele osób uważa je za nieestetyczne. Ci, którzy posiadają wyraźne żylaki mają ogromny problem z osłanianiem nóg, szczególnie w okresie letnim. Nieodporne na rozciąganie żyły mogą być również powodem drobnych podrażnień, obrzęku, swędzenia i bólu łydek oraz cofania się lub zalegania krwi w kończynach.

Udostępnij pinterest.com

Jeśli szukasz rozwiązania, które uwolni Cię od nieestetycznych żylaków, to mamy dla ciebie dobre wiadomości. Wystarczy zajrzeć do kuchennej szafki, aby znaleźć pomoc:

1. Pietruszka

Udostępnij pixabay.com

Ta zielona przyprawa jest nie tylko bogata w witaminę C, która pomaga w naprawie uszkodzonych komórek, ale umacnia także osłabione ściany naczyń włosowatych, które powodują żylaki. Dodawaj ją do każdej kanapki. Możesz także stosować miejscowo w postaci maści.

2. Wyciąg z oczaru wirginijskiego

Ten produkt w naturalny sposób niweluje obrzęk, zmniejsza ból i jednocześnie wzmacnia żyły. Wystarczy namoczyć ściereczkę w wyciągu i robić okłady trzy razy dziennie lub moczyć nogi w wannie z ciepłą wodą z 10-20 kroplami oczaru wirginijskiego. Rób tak przez dwa miesiące.

3. Pieprz Cayenne

Udostępnij pixabay.com

Pieprz cayenne jest wyposażony w witaminę C i kapsaicynę, która nadaje pikantny smak i reguluje ciśnienie krwi, co ma wpływ na żylaki. Jedną łyżeczkę wsyp do filiżanki gorącej wody i pij trzy razy dziennie.

4. Ocet jabłkowy

Silnie odtruwa i pomaga poprawić krążenie w organizmie. Dwie łyżki octu wlej do szklanki wody i pij taką mieszankę dwa razy dziennie. Możesz także smarować rozcieńczonym octem jabłkowym miejsca, na których widoczne są żylaki.

5. Pomidor

Udostępnij pixabay.com

Małe pestki, które znajdują się w pomidorze zawierają kwasową substancję, która działa podobnie do aspiryny. Działają przeciwzakrzepowo i mają właściwości rozrzedzające. Ponadto, flawonoidy, które zawierają pomidory, pomagają wzmocnić naczynia krwionośne.

6. Czosnek

Naukowcy z University of Cape Town wykazali, że ma działanie przeciwzapalne, odpornościowe i wzmacniające. Zwiększ jego dawkę w diecie, a także wykonuj okłady bezpośrednio na skórę.

Źródło i fotografie: remedydaily.com