,

9 złych nawyków, które towarzyszą wielu kobietom podczas okresu. Warto z nimi skończyć

Tych kilka dni w miesiącu, kiedy naszymi “najlepszymi przyjaciółmi” stają się tampony i podpaski, spowite są mrokiem depresji i przygnębienia. Ból towarzyszy nam na każdym kroku, jesteśmy spuchnięte i nie rozumiemy niesprawiedliwości świata. Istnieje jednak wiele sposobów, które mogą pomóc w bólu i przejść przez miesiączkę w łagodniejszy sposób.

9 złych nawyków, które towarzyszą kobietom podczas okresu:

1. Podpaski i tampony

pixabay.com

Noszenie tej samej wkładki, podpaski czy też tampona przez cały dzień może powodować zakażenia pochwy i wywoływać przykry zapach. Podpaski muszą być zmieniane co 3-5 godzin, niezależnie od tego, czy krwawienie jest duże, czy nie.

2. Dodatkowe obowiązki

Jeśli odczuwasz ból podczas menstruacji, nie dokładaj sobie dodatkowych obowiązków, które sprawią, że będziesz się czuć jeszcze gorzej. Gruntowne sprzątanie mieszkania, noszenie ciężkich zakupów i leczenie kanałowe u dentysty przełóż na później.

3. Seks w trakcie miesiączki

pinterest.com

Nieoczekiwane, seks podczas okresu nie jest dobrym pomysłem. Przynosi on duże szanse na rozwój zakażenia, gdyż bakteriom i grzybom nie brakuje pożywki oraz wilgoci. Z tego powodu lepiej unikaj kontaktów płciowych w trakcie miesiączki.

4. Intensywne treningi

Lepiej zapomnij o rygorystycznych treningach podczas bolesnego i intensywnego okresu. Możesz zaszkodzić swoim ciału i wycieńczyć organizm, który już jest osłabiony z powodu utraty krwi.

5. Pomijanie posiłków

pixabay.com

Nie pomijaj posiłków podczas okresu, ponieważ tracisz zbyt dużo energii oraz krwi. Mimo, że możesz nie mieć apetytu z powodu skurczy menstruacyjnych, postaraj się zjeść chociaż 3 lekkie dania.

6. Jedzenie w nocy

Nie ulegaj pragnieniu podjadania w środku nocy, ponieważ jest to szkodliwe dla Twojego ciała. Trawienie będzie utrudnione, a ból menstruacyjny może stać się intensywniejszy. Tłuste przekąski spowodują wzdęcia, które i tak są częste w trakcie miesiączki.

7. Brak dobrego snu

pinterest.com

Skurcze towarzyszące miesiączce mogą utrudnić zasypianie, ale zaleca się, aby zadbać o dobry sen i zrelaksować się przed pójściem do łóżka. To ułatwi regeneracje organizmu.

8. Mleko i produkty mleczne

Spożywanie produktów mlecznych może spowodować nasilenie się skurczy podczas okresu, ponieważ zawierają one kwas arachidonowy, a tym samym wspomagają ruchy perystaltyczne jelit.

9. Oglądanie przygnębiających filmów

pinterest.com

Nie angażuj się w oglądanie przygnębiających filmów lub słuchanie smutnych piosenek, ponieważ mogą powodować, że przygnębienie spowodowane obecnością miesiączki i wahaniem nastroju będzie narastać.

Źródło: healthandhealthytips.com | Fotografie: healthandhealthytips.com