Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessSeksZdrowie

Przeprowadzone badania ujawniają, w jakich godzinach w ciągu dnia najlepiej uprawiać seks

Kto nie lubi małego tête-à-tête? O ile zazwyczaj w tych sprawach kierujemy się emocjami i pożądaniem, warto czasem wprowadzić w to odrobinę kalkulacji i wiedzieć, kiedy najlepiej mieć zbliżenie z partnerem. A czy wiesz, kiedy najlepiej pić wino i uprawiać sport? Forza Supplements dokonało badań z udziałem 1000 zdrowych i aktywnych ludzi. Dzięki temu udało się ustalić, o których godzinach powinniśmy robić konkretne czynności, aby odniosły one zamierzone skutek.

Co najlepiej robić o konkretnych godzinach?

6:45 – BUDZENIE

Jest to idealna pora na to, aby obudzić się po 7 lub 8 godzinach snu. Więcej snu potrzebujesz do 18 roku życia (zazwyczaj 10h), ale to mit, że z wiekiem potrzebujemy coraz mniej snu.

7:00 – BIEGANIE

Badania pokazują, że ćwiczenia kardiologiczne na czczo wpływają lepiej na spalanie tłuszczu. To dlatego, że poziom cukru we krwi jest niższy od normalnego.

7:15 – ŚNIADANIE

To powinno być około 30 minut po przebudzeniu. Około 84 procent badanych stwierdziło, że utrzymanie w określonych godzinach posiłków jest najlepszym sposobem na utratę wagi.

7:30 – SEKS

Idealnie po 45 minutach po przebudzeniu jest miejsce na zbliżenie. Ludzie mają wówczas więcej energii, są wypoczęci i szczęśliwi. Męski poziom testosteronu osiąga szczyt w godzinach porannych, co oznacza dłuższą przyjemność.

9:45 – PRACA

Badania pokazują, że najbardziej kreatywni i chętni do pracy jesteśmy około trzech godzin po przebudzeniu. Na najwyższym poziomie działa wówczas koncentracja, pamięć i skupienie. Postaraj się wykonać w tych godzinach najcięższą pracę i nie odkładaj jej na później.

10:45 – PRZERWA

Właśnie wtedy następuje kumulacja stresu w naszym ciele – szczególnie w tygodniu, gdy masz najwięcej rzeczy do zrobienia. Daj sobie chwilę przerwy. Wypij kawę, wyjrzyj przez okno i nie myśl o niczym.

12:15 – OBIAD

Cztery godziny po śniadaniu nadchodzi pora na drugi treściwy posiłek. Trzy czwarte badanych przyznało, że stara się nie rezygnować z tego w ciągu dnia.

15:30 – UWAŻAJ NA POKUSY

To właśnie wtedy nasza silna wola ma przerwę w działaniu i jest najsłabsza. Czterech na dziesięciu respondentów powiedziało, że właśnie w tych godzinach łamią dietę i sięgają po niezdrowe przekąski.

18:00 – KOLACJA

Większość osób badanych przez Forzę twierdzi, że kluczem do sukcesu w osiągnięciu idealnej wagi jest trzymanie się kalorii w ciągu dnia. Nie wolno objadać się na noc.

18:10 – CZAS NA WINO

To jest ten moment, gdy należy nam się odpoczynek po długim dniu w pracy. Kluczem w delektowaniu się winem jest wybranie odpowiedniej godziny. Nie można robić tego zbyt późno, ponieważ organizm potrzebuje co najmniej czterech godzin, aby wątroba doszła do siebie po spożyciu alkoholu.

18:30 – SIŁOWNIA

Większość badań pokazuje, że najsłabsi jesteśmy rano, a najsilniejsi wieczorem i właśnie wtedy warto postawić na wysiłek fizyczny na siłowni. Badania przeprowadzone przez Forzę wykazały, że jeśli treningi wymagały dużej siły, najlepiej wybierać godziny wczesnym wieczorem.

22:10 – SEN

Średnio zaśnięcie zajmuje nam około 20 minut, aby później przejść w 90-minutowy regenerujący sen w fazie REM, który najlepiej osiągnąć przed północą.

Oczywiście zawsze należy wziąć pod uwagę nasze preferencje i to, w jakich godzinach pracujemy. Istotne są odstępy czasu, od których wszystko zależy.

Źródło i fotografie: dailymail.co.uk