12 codziennych czynności, które powodują problemy z zasypianiem. Warto wprowadzić dobre nawyki

Regularny brak snu może okazać się wykańczający i mieć poważne oddziaływać na nasze zdrowie.

Dodatkowo, jest to jedna z głównych przyczyn, dla których tyjemy. Bezsenność może być spowodowana przez wiele czynników, którym z reguły nie poświęcasz zbyt wiele uwagi. Sprawdź zatem, co zrobić, by znacznie poprawić jakość swojego snu.

Temperatura

Thermostat

Choć zasypianie w cieplutkim pokoju jest przyjemne, zbyt wysoka temperatura może negatywnie wpłynąć na jakość snu. Optymalna temperatura to 15-23°C. Warto też wybrać lżejszą kołdrę do przykrycia się.

Wysiłek fizyczny

workout

Trening pobudza system nerwowy, a zbyt późny wysiłek fizyczny może skutkować kłopotami z zaśnięciem. Ćwiczenia lepiej wykonywać przynajmniej 3 godziny przed pójściem do łóżka.

Brak organizacji

clock

Organizm potrzebuje określonej ilości snu. Niedosypianie w tygodniu i nadrabianie w czasie weekendu nie jest najlepszym rozwiązaniem, wręcz niemożliwym. Najlepiej kłaść się spać o regularnej porze między godziną 22 a 1.

Światło

lights room

Nawet najmniejsze źródło światła może zakłócać spokojny sen. Im ciemniej, tym lepsza jakość snu, warto więc pozbyć się wszelkich lampek lub zainwestować w maskę na oczy.

Hałas

Earplug

Zupełnie jak w przypadku światła. Dźwięki dochodzące z zewnątrz przeszkadzają i siłą rzeczy wybudzają nas uniemożliwiając spokojny sen. Jeśli mieszkasz w głośnej dzielnicy, warto zaopatrzyć się w zatyczki do uszu.

Przeznaczenie łóżka

197/366

Wiele osób kończy pracę w łóżku, co nie jest najlepszym nawykiem. Łóżko należy zostawić do spania i relaksu.

Kofeina

Coffee

Żaden to sekret, że kofeina ma na celu pobudzenie organizmu. Nic więc dziwnego, że odradzamy jej spożywanie przed snem. Mowa tu nie tylko o kawie, ale także herbacie, a nawet czekoladzie.

Przed snem

12 codziennych czynności, które powodują problemy z zasypianiem. Warto wprowadzić dobre nawyki

Wiele osób kładzie się spać w nadziei, że sen sam przyjdzie, zazwyczaj tak to nie działa. Jeśli nie możesz zasnąć w ciągu 20 minut, wstań i odpręż się. Możesz poczytać książkę, pamiętaj jednak, że elektroniczne urządzenia mogą pogorszyć trudności z zasypianiem.

Alkohol

DSCN7996

Choć alkohol pomaga zasypiać, bardzo negatywnie wpływa na jakość snu i budzimy się zmęczeni. Unikaj napojów alkoholowych na dwie godziny przed pójściem do łóżka.

Zbyt dużo myśli

Overthinking.

Często nie pozwalamy odpocząć naszej głowie, a to również jeden z powodów, dla których nie wypoczywamy lub wcale nie śpimy. Przed pójściem spać skieruj myśli na inne tory, słuchaj relaksującej muzyki, a nawet licz owce.

Kąpiel

Gorąca kąpiel przyspiesza metabolizm, co może powodować kłopoty z zasypianiem. Przed samym pójściem do łóżka wybierz ciepły prysznic.

Pozycja do spania

Sound of Sleep

Komfort ponad wszystko! Wybierz pozycję, w której jest ci najwygodniej i każdej nocy staraj się w niej zasypiać.