4 triki fizjoterapeutów. Będziesz spał w ulubionej pozycji, nie narażając zdrowia

Lekarze twierdzą, że to Twoja ulubiona pozycja snu może powodować problemy ze zdrowiem. Tymczasem nie musisz zmieniać swoich nawyków, by być zdrowym. Wystarczy wprowadzić pewne poprawki.

Poznaj zalecenia specjalistów, jak spać w naszych ulubionych pozycjach snu i zachować zdrowie

#1 Naukowcy odkryli, że płyn mózgowo-rdzeniowy lepiej pozbywa się toksyn, jeśli śpimy na lewej stronie

Zmniejsza bóle głowy i ryzyko zachorowania na choroby Alzheimera i Parkinsona. Dodatkowo sen na lewej stronie łagodzi zgagę, ale zwiększa nacisk na wątrobę.

W przypadku problemów trawiennych lekarze także zalecają spanie na lewej stronie. Pomaga poprawić przepływ krwi, łagodzi przełyk i żołądek.

Aby utrzymać plecy proste, gdy śpisz na boku, połóż twardą i małą poduszkę między nogami: zmniejszy to nacisk na stawy. Umieść miękką i dużą poduszkę pod głową

W przypadku wysokiego ciśnienia krwi i problemów z krążeniem krwi zaleca się spanie po prawej stronie: zmniejszy to nacisk na serce.

#2 Spanie na plecach jest najlepszą pozycją, jeśli masz problemy z kręgosłupem i stawami. Ta pozycja zapobiega również zgadze i zmarszczkom. Ale jest to jedna z najgorszych pozycji, jeśli masz problemy z katarem, wysokim ciśnieniem krwi lub chrapaniem

Aby pozbyć się chrapania, użyj poduszki „pulchnej”, by górne kanały były we właściwej pozycji.

W przypadku kataru użyj kilku poduszek, aby podnieść głowę. Zapobiegnie to zatrzymaniu się śluzu w zatokach (kąt nie powinien być zbyt duży, aby nie zaszkodził szyi).

W przypadku bólu pleców i stawów włóż małą poduszkę pod szyję, dużą, ale płaską poduszkę pod kolana i skręcony ręcznik pod dolną częścią pleców. Będzie wspierać kręgosłup i zapewni prawidłowy przepływ krwi.

#3 Japońscy naukowcy odkryli, że zasypianie na twarzy pomaga zmniejszyć ciśnienie krwi, poprawić trawienie i pozbyć się chrapania i zgagi

Aby chronić kręgosłup przed nadmiernym zginaniem i zmniejszyć nacisk na dolną część pleców, umieść małą poduszkę pod brzuchem i miednicą. Poduszka pod głową powinna być płaska lub po prostu można ją usunąć, aby nie uszkadzała szyi.

#4 Pozycja, w której kolana są uniesione wysoko do podbródka, może być wygodna, ale ma wpływ na nasze zdrowie pleców

Ta zakrzywiona pozycja, która ogranicza oddychanie przeponowe, zapobiegnie chrapaniu, ale jeśli masz problemy z oddychaniem, takie jak astma, zaleca się unikanie tej pozycji do spania.

Aby wyprostować plecy, upewnij się, że Twoje nogi i ręce są we właściwej pozycji, a Twoja klatka piersiowa jest „wolna”. Połóż jedną dużą i miękką poduszkę między nogami i drugą między łokciami. Lekarze uważają, że idealną poduszką do założenia pod głowę jest mała, ale „pulchna” poduszka do trzymania szyi.

A jaka jest Twoja ulubiona pozycja snu? Czy korzystasz już z którejś z tych porad?