Szybki posiłek w fast foodzie może być zdrowy dzięki kilku prostym zasadom. Warto je zapamiętać

Tłuszcz, cukry, obżarstwo, wzdęcia i późniejsze złe samopoczucie- z takim scenariuszem zwykle kojarzą się nam restauracje typu fast food. Ale czy te skojarzenia są słuszne? Okazuje się, że szybki posiłek w fast foodzie może być zdrowy dzięki kilku prostym zasadom. Amerykańska dietetyk sportu zajęła się tym tematem i przeanalizowała najpopularniejsze pozycje z menu restauracji typu fast food. Do jakich konkluzji doszła?

Szybki posiłek w fast foodzie może być zdrowy dzięki kilku prostym zasadom. Warto je zapamiętać
Udostępnij

Czasami po prostu nie mamy wyjścia i musimy zawitać do McDonald’s, KFC czy Burger King’a, aby zjeść coś na szybko. Wiadomo nam, że nie jest to najzdrowsze rozwiązanie, ale wystarczy trzymać się kilku prostych zasad, by posiłek był bardziej wartościowy.

1. Dodaj odrobinę koloru do swojego posiłku

Szybki posiłek w fast foodzie może być zdrowy dzięki kilku prostym zasadom. Warto je zapamiętać
Udostępnijfreepik.com

Jeżeli w restauracji wybierasz burgera to dodatek w postaci frytek zamień na sałatkę lub owoc. Te produkty zawierają duże ilości błonnika.

2. Modyfikuj składniki posiłku

Jeżeli zamawiasz burgera odpuść sobie majonez, który przyniesie kolejne puste kalorie. Kurczaka w panierce zastąp tym grillowanym.

3. Gotowe zestawy dla dzieci to mądry wybór

Według dietetyków gotowe zestawy dla dzieci to dobry wybór nie tylko dla maluchów. Cheesburger, jabłko i małe frytki tworzą kompletny posiłek: białko z mięsa, błonnik z jabłka oraz skrobia z frytek i bułki. Warto wspomnieć, że wielkość porcji sprawi, że z pewnością zaspokoimy głód, ale nie przyniesie przejedzenia.

4. Co najlepiej wybrać na śniadanie?

Szybki posiłek w fast foodzie może być zdrowy dzięki kilku prostym zasadom. Warto je zapamiętać
Udostępnijyoutube.com

W opinii dietetyków najlepiej wybrać muffina z jajkiem. Ma mnóstwo białka pochodzącego z jajka i bekonu i zaledwie 260 kalorii. Do takiej kanapki warto dodać jakiś owoc