Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności

Każdego roku z powodu chorób układu krążenia w naszym kraju umiera około 175 tysięcy osób, co stanowi blisko 46 procent wszystkich zgonów. To oznacza, że jako naród nadal jesteśmy najbardziej narażeni na śmierć z powodu dolegliwości sercowo-naczyniowych.

Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności
Udostępnijpinterest.com

Zawał serca to jeden z głównych winowajców. Jego obecność mogą zasygnalizować charakterystyczne objawy, takie jak ucisk w klatce piersiowej, kłopoty z oddychaniem, pocenie się, ból promieniujący do ramienia i karku, ale może on również zaistnieć w formie bezobjawowej, jako niemy zawał.

Co to w ogóle jest atak serca?

Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności
Udostępnijpixabay.com

Zawał serca występuje, gdy jedna lub więcej tętnic wieńcowych zostanie zablokowanych. W miarę upływu lat, tętnica wieńcowa może się zawęzić od gromadzenia się różnych substancji, w tym cholesterolu. Ten stan, zwany chorobą wieńcową, powoduje większość zawałów.

Inną przyczyną zawału serca jest skurcz tętnicy wieńcowej, która zamyka przepływ krwi do części mięśnia sercowego. Palenie tytoniu i zażywanie narkotyków, takich jak kokaina, może powodować zagrażające życiu skurcze.

To nie do pomyślenia, ale moglibyśmy zmniejszyć liczbę zawałów aż o 80%, gdybyśmy wykonywali tych 5 prostych czynności:

1. Zdrowe odżywianie

Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności
Udostępnijpixabay.com

Planowanie świadomej diety, która nie będzie źle wpływać na Twoje serce, może być jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby uniknąć zawału.

Spożywanie produktów o wysokiej zawartości błonnika, niskiej zawartości tłuszczów trans i zawierające odpowiednie ilości składników odżywczych, takich jak witaminy i minerały, może pomóc organizmowi w utrzymaniu układu krążenia w zdrowiu.

Dieta bogata w owoce i warzywa, chude białko, zdrowe tłuszcze, które pochodzą z orzechów, nasion i awokado oraz uboga w przetworzone produkty, pomoże Ci żyć długo i bez komplikacji.

2. Ogranicz spożycie alkoholu

Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności
Udostępnijpixabay.com

Potwierdzono, że ci, którzy ograniczają spożycie alkoholu do 10-30 gramów dziennie, cieszą się znacznie lepszym zdrowiem serca.

Zbyt duża ilość alkoholu może podnieść ciśnienie krwi i stężenie trójglicerydów, nie zapominając o tym, że zawiera on mnóstwo kalorii, co może powodować przyrost masy ciała.

3. Rzuć papierosy

Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności
Udostępnijpixabay.com

Palenie papierosów może nieść za sobą naprawdę negatywne skutki dla zdrowia serca. Przyczynia się bowiem do powstania choroby wieńcowej, zespołu płucno-sercowego, nadciśnienia tętniczego oraz miażdżycy, która prowadzi do zawału.

Aby chronić serce, rzuć palenie papierosów. Jeśli nie możesz tego zrobić, skorzystaj ze środków zaradczych, które pomogą Ci rzucić ten przykry nałóg.

4. Otłuszczenie brzuszne

Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności
Udostępnijpixabay.com

Tłuszcz znajdujący się w okolicy brzusznej jest znaczącym czynnikiem ryzyka w przypadku chorób układu krążenia. Wskazuje on na silne otłuszczenie trzewne, które niestety wpływa na kondycję układu krążenia.

Najważniejsze w tym przypadku jest, aby pozbyć się tłuszczu z organów wewnętrznych. Zmień swój sposób odżywiania, postaraj się spożywać produkty nieprzetworzone, naturalne oraz potrawy bogate w białko i warzywa. Do tego nie zapomnij o ćwiczeniach!

5. Ćwicz

Liczba zawałów zmniejszyłaby się o 80%, gdybyśmy regularnie wykonywali tych 5 czynności
Udostępnijpinterest.com

Włączenie aktywności fizycznej do Twojego codziennego trybu życia to jeden ze sposobów na utrzymanie serca w zdrowiu.

Każdy powinien uczestniczyć w ćwiczeniach aerobowych o umiarkowanej intensywności co najmniej 2 godziny i 30 minut tygodniowo lub energicznie ćwiczyć aerobik przez 1 godzinę i 15 minut w tygodniu. Są to ćwiczenia, w których serce bije szybciej i podczas których zużywasz więcej tlenu niż zwykle, a to poprawia jego kondycję i wytrzymałość. Im bardziej jesteś aktywny, tym bardziej na tym skorzystasz!

Źródło: healthyandnaturalworld.com | Fotografie: healthyandnaturalworld.com | Miniatura wpisu: pinterest.com