5 skutecznych wskazówek, które pomogą pozbyć się wzdętego brzucha i nadmiaru wody z organizmu

Chyba każdy wie, jak niekomfortowe jest uczucie wzdętego i napompowanego brzucha. Nie masz wtedy ochoty ruszyć się z kanapy, a tym bardziej pokazać światu. Więc co zrobić z wystającym brzuchem, spuchniętymi palcami i kostkami, które wydają się powiększać przez noc?

Udostępnij

Cóż, dobra wiadomość jest taka, że istnieją proste kroki, które można zacząć stosować od dzisiaj, aby spłaszczyć brzuch i pozbyć się obrzęków:

1. Używaj mniej soli

Udostępnij curejoy.com

Sól jest niezbędnym składnikiem diety, ale jeśli zjadasz jej nadmierne ilości, woda zatrzymuje się w Twoim organizmie.

Jeśli masz potrzebę nadmiernego solenia wszystkich potraw, jest to znak, że przyjmujesz za dużo sodu. Ogranicz spożywanie wysoko przetworzonej żywności, takiej jak gotowe obiady, fast foody i solone przekąski, a Twój brzuch będzie malał w oczach.

Węglowodany zatrzymują trzy razy więcej wody w organizmie niż białko. Jeśli jesteś przyzwyczajony do jedzenia nadmiaru makaronu i płatków, warto zmniejszyć ilość spożywanych węglowodanów i dodać więcej białka do swojej diety. 

2. Pij wodę

Udostępnij curejoy.com

Woda mineralna uwalnia składowany płyn komórkowy, a to z kolei oznacza, że po jej wypiciu brzuch staje się bardziej płaski. Twoje ciało potrzebuje wody do praktycznie każdego zachodzącego w ciele procesu, dlatego dbaj o odpowiednią ilość wypijanej wody w ciągu dnia. Woda szybko przywróci płaski wygląd brzucha, jeśli ostatnio nie piłeś jej tyle ile powinieneś.

3. Przestań żuć gumę

Udostępnij curejoy.com

Guma do żucia sprawia, że przełykasz więcej  powietrza, a ono dostaje się do Twojego układu trawiennego. Brzuch napełnia się powietrzem i powstaje z niego wielki balon. Postaraj się ograniczyć żucie gumy, a zobaczysz znakomite efekty. 

4. Zrezygnuj z napojów gazowanych

Udostępnij curejoy.com

Jeśli chodzi o brzuch, napoje nasycone dwutlenkiem węgla są jego zmorą. Te niewinne małe bąbelki decydują o gromadzeniu się gazu w Twoim przewodzie pokarmowym. Jeśli pragniesz płaskiego brzucha, najlepszym rozwiązaniem jest wyeliminowanie wszystkich napojów gazowanych. 

5. Odłóż słodycze na bok

Udostępnij pinterest.com

Produkty sztucznie słodzone, takie jak gumy do żucia, napoje “light”, cukierki, a nawet batony proteinowe zawierają substytuty cukru, które mogą powodować nadmierne ilości gazów, a nawet ciężkie zaburzenia żołądkowo-jelitowe.

Zdrowy wyjątek, który ma niewielki potencjał powodowania problemów trawiennych, to ksylitol. Ksylitol jest zdrowym substytutem cukru, ponieważ ma minimalny wpływ na wzrost poziom cukru we krwi.