Wydłużenie życia: 6 rodzajów sportów, które odejmują lat i chorób

Wydłużenie życia – Chcesz żyć dłużej i zdrowiej? Oczywiście kluczem do sukcesu są m.in. zdrowa dieta i aktywność sportowa, a także życie z jak najmniejszą ilością stresu i w zgodzie ze samym sobą.

Zdrowy styl życia i dobry trening fizyczny są głównymi kluczami do długowieczności i utrzymania wysokiej długości życia. Ostatnie badania mówią, że uprawianie sportu może w rzeczywistości dodać kilka lat do Twojego życia.

Jednak powinniśmy być bardziej rozważni przy wyborze idealnego treningu. Przestrzeganie określonych ćwiczeń może wpływać na zdrowie na różne sposoby. Niektóre są dobre dla Twojego serca, niektóre zapobiegają urazom ciała, a inne równoważą poziom stresu.

Czy jesteś ciekawy, które treningi mogą faktycznie przyczynić się do przedłużenia Twojego życia? Na tej liście zebraliśmy ćwiczenia, które zwalczają różne problemy zdrowotne, dzięki czemu nasze ciała żyją dłużej.

#1 Wydłużenie życia:
Tenis i inne sporty zespołowe

Ostatnie badanie przeprowadzone przez naukowców z Copenhagen City Heart Study wykazało, że osoby uprawiające sporty zespołowe mogą spodziewać się dłuższej żywotności niż Ci, którzy wolą grać solo. Eksperci twierdzą, że towarzystwo i interakcja społeczna poprawiają zdrowie psychiczne.

Regularna aktywność fizyczna poprawia umiejętności poznawcze, takie jak dobra pamięć i koncentracja. Do najbardziej wydajnych sportów należą tenis, badminton i piłka nożna.

#2 Ćwiczenia kalanetyczne dla skutecznego odchudzania

W 1989 roku Sarah Ferguson zwróciła naszą uwagę na kalanetykę, kiedy wyszczupliła swoje ciało w niecały tydzień stosowania ćwiczeń statycznych. Ćwiczenia kalanetyczne angażują każdy mięsień w ciele poprzez niewielkie ruchy pulsacyjne, powodując spalanie komórek tłuszczowych.

Impulsowe brzuszki i zgięcia boczne, przysiady na długich rękach i deska to najczęstsze ćwiczenia kalanetyczne dla twardych mięśni brzucha i szczupłych ud. Można wykonywać je w każdym wieku, przez całe życie, by zagwarantować, że Twoje ciało Cię nie zawiedzie, gdy się zestarzejesz.

Wydłużenie życia
brightside.com

#3 Wydłużenie życia:
Bieganie dla serca

Badania wykazały, że bieganie pomaga znacznie obniżyć poziom cholesterolu w organizmie. Nadmiar cholesterolu we krwi jest głównym powodem chorób układu krążenia. Bieganie ćwiczy Twoje serce, dzięki czemu staje się ono większe i silniejsze z każdym uderzeniem. Może to zapobiec rozwojowi chorób serca i tym samym pomóc w dłuższym życiu.

#4 Joga antygrawitacyjna dla zdrowego kręgosłupa

Ta gałąź jogi doskonale reprezentuje słynne powiedzenie „zdrowy umysł w zdrowym ciele”. To przyczynia się do dekompresji kręgosłupa, by usunąć napięcie generowane przez godziny spędzone na siedzeniu przy biurku. Wszystko dzięki pozycjom wykonanym do góry nogi w elastycznym hamaku.

Dzięki tym ćwiczeniom dostarczasz więcej składników odżywczych do krążków międzykręgowych i utrzymujesz je w zdrowiu. Oznacza to, że w przyszłości rzadziej odczuwasz ból pleców. Medytacyjna natura samej jogi pomaga rozluźnić umysł i uwolnić się od stresu. Jednak nie przegap fajnej części: zwykle nie mamy szansy zawisnąć do góry nogami w powietrzu jak Spider-Man, prawda?

#5 Wydłużenie życia:
Pływanie dla zdrowych płuc

Pływanie jest uważane za wysokiej jakości trening cardio, który poprawia zdrowie układu sercowo-naczyniowego i wzmacnia muskulaturę. Największą zaletą pływania jest jednak zdolność do zwiększania pojemności płuc. W rezultacie otrzymujemy więcej tlenu, co jest ważne dla prawidłowej pracy mózgu i skupienia. Większe płuca oznaczają również, że możesz wytrzymać większą presję fizyczną i nie męczyć się zbyt szybko.

#6 Rozciąganie dla silniejszych mięśni

Rozciąganie jest konieczne, by nasze mięśnie były mocne i zdrowe. Elastyczne mięśnie są lepiej przygotowane do aktywności fizycznej i są w stanie wykonywać pełen zakres ruchów w naszych stawach. Staje się to krytyczne, gdy osiągniemy pewien wiek. Starzy ludzie napotykają ograniczenia swojej mobilności, a rozciąganie jest sposobem na ich uniknięcie.

Zapobiega również możliwemu zranieniu lub urazowi. Długie mięśnie są mniej narażone na schorzenie po nieoczekiwanym ruchu.

Źródło: brightside.me | Fotografie: www.brightside.com, www.freepik.com | Miniatura wpisu: google.com freepik.com