Witaminy po 30 roku życia
Kategorie Medycyna naturalnaNaturalne lekarstwaZdrowie

5 niezbędnych witamin, które potrzebuje ciało kobiety po 30 roku życia. Wpływają także na urodę

Witaminy po 30 roku życia – Każdy z nas potrzebuje witamin do odpowiedniego funkcjonowania. To one w dużej mierze są m.in. odpowiedzialne za nasze zdrowie.

Witaminy są tak ważne, że nawet jeśli otrzymasz wiele innych składników odżywczych, brak witamin może prowadzić do różnych chorób i złego stanu zdrowia. 

Wraz z wiekiem niektóre witaminy stają się jeszcze ważniejsze

Problemy z trawieniem i zębami mogą również wpływać na zdolność do maksymalnego wykorzystania produktów. Starsi ludzie są również bardziej narażeni na problemy zwyrodnieniowe, takie jak osteoporoza, choroby serca lub cukrzyca, które są związane z odżywianiem…

Poznaj zatem 7 niezbędnych witamin, których organizm potrzebuje po 30 roku życia

#1 Witaminy po 30 roku życia – Witaminy z grupy B

Grupa ta wpływa na wszystko, od czerwonych krwinek po układ nerwowy. 

Należą do nich tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas pantotenowy, biotyna, witamina B6 i witamina B12. 

Witamina B12 jest szczególnie ważna, ponieważ kiedy się starzejesz, nie wchłaniasz jej w taki sam sposób, jak gdy byłeś młody. 

Białka takie jak ryby, drób, mięso, jaja, produkty mleczne, zielone warzywa liściaste, fasola i groch są dobrymi źródłami witamin z grupy B. Wegetarianie (a zwłaszcza weganie) mogą potrzebować suplementów witaminy B12, ponieważ ich źródła białka są ograniczone.

Witamina B6 to kolejna ważna witamina dla osób powyżej 30 roku życia. Jest niezbędna zarówno dla metabolizmu cukru we krwi, jak i dla metabolizmu tłuszczów i może zmniejszyć ryzyko chorób serca, a także pomóc w zapobieganiu powikłaniom cukrzycy. 

Mięso, warzywa, orzechy, takie jak migdały i orzechy włoskie oraz banany są dobrym źródłem witaminy B6.

#2 Witamina D

„Witamina słońca” – jej brak jest odpowiedzialny za choroby serca, cukrzycę, stwardnienie rozsiane, raka piersi i raka jelita grubego. Większość z tych chorób dotyka dorosłych w wieku 35 lat i starszych. Witamina D ma również kluczowe znaczenie dla silnych kości, które pomagają zapobiegać osteoporozie.

Ryby i niektóre wzbogacone produkty zbożowe są przydatnymi źródłami tej witaminy.

#3 Witaminy po 30 roku życia – Witamina A

Witamina A jest ważna dla różnych funkcji organizmu, ale szczególnie dla wzroku. Problemy wieku obejmują zwyrodnienie plamki żółtej i zaćmę. Układ odpornościowy, który pomaga chronić przed infekcjami, wymaga także witaminy A, a należy pamiętać, że wraz z wiekiem układ odpornościowy nie jest tak silny. 

Pokarmy takie jak wątroba, żółtka jaj, słodkie ziemniaki, szpinak, marchew i dynie są doskonałym źródłem witaminy A.

#4 Witamina C i E

Przeciwutleniacze neutralizują wolne rodniki – cząsteczki, które powstają, gdy komórki organizmu są niszczone. Witamina C jest jedną z witamin, których ludzie nie mogą magazynować w organizmie, dlatego należy regularnie jeść pokarmy bogate w witaminę C lub skonsultować jej dawkowanie z lekarzem.

#5 Witaminy po 30 roku życia – Witamina K

Pomaga w krzepnięciu krwi. Jest to szczególnie ważne, gdy się starzejesz, ponieważ skóra staje się cieńsza, a tym samym łatwiej nabawiasz się siniaków. Może również pomóc utrzymać mocne kości. 

Źródłem pożywienia są zielone warzywa liściaste, warzywa krzyżowe, takie jak brokuły i kapusta, a także ryby, wątroba, mięso i jaja.

Źródło: fithacker.ru | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: freepik.com