Kategorie Choroby układu oddechowegoZdrowie

W jakiej pozycji spać gdy meczy kaszel? – Znamy najlepszą

W jakiej pozycji spać gdy meczy kaszel? Na to pytanie na pewno każdy chce poznać odpowiedź, ponieważ wiele osób męczy się z kaszlem zbyt często. Problem dotyka w szczególności najmłodszych. Co jako rodzic powinieneś wiedzieć na ten temat?

Aby poznać odpowiedź, warto dowiedzieć się, dlaczego kaszel jest gorszy w nocy?

Jak się okazuje, w ciągu dnia naturalną reakcją organizmu jest częste przełykanie, co pomaga śluzowi nosa spływać z nosa i gardła. Jeśli czujesz się zablokowany, będziesz również smarkał kilka razy dziennie, aby oczyścić drogi oddechowe.

Kiedy jednak kładziesz się do łóżka, Twoje ciało ma trudności z naturalnym oczyszczeniem dróg oddechowych i śluz może gromadzić się w gardle. Zwykle zmusza Cię to do oddychania przez usta, przez co stają się suche i drażnią nerwy z tyłu gardła. Wirus celowo uwrażliwia te nerwy, powodując kaszel. 

A kaszel to nic innego jak część mechanizmu obronnego organizmu służącego do usuwania śluzu z dróg oddechowych i zapobiegania „zejściu w niewłaściwy sposób”, ale wirus przejmuje tę obronę i rozprzestrzenia się poprzez kaszel.

W jakiej pozycji spać gdy meczy kaszel?

Śluz, który gromadzi się w nosie lub gardle podczas leżenia, podrażnia gardło, więc włóż dodatkowe poduszki pod głowę i pozwól grawitacji wykonać swoją pracę. Dzięki poduszkom będziesz mógł zmienić pozycję spania na półsiedzącą. Dlaczego taka jest najlepsza? Kaszel nasila się nocą, ponieważ podczas leżenia wzdłuż dróg oddechowych wydziela się śluz, a on podrażnia i wywołuje kaszel.

Jeżeli postanowisz zatem przyjąć pozycję leżącą, możesz być pewien, że kaszel nie odpuści.

W jakiej pozycji spać gdy meczy kaszel?

Zanim pójdziesz spać, kluczowe jest także działanie przed snem. Możesz sobie znacznie pomóc! Co zatem należy zrobić?

  1. Weź gorącą kąpiel lub prysznic – para pomoże rozluźnić śluz i złagodzić przekrwienie nosa i klatki piersiowej. 
  2. Miej przy sobie nawilżać powietrza – Staraj się utrzymywać poziom wilgotności na poziomie 50%, aby zapobiec nadmiernemu zawilgoceniu powietrza.
  3. Miej przy sobie wodę – Upewnij się, że utrzymujesz nawodnienie przez cały dzień, popijając regularnie wodę, która łagodzi odruch kaszlowy i pomaga w bólach gardła.
  4. Umów się na wizytę u lekarza – Jeśli objawy utrzymują się dłużej niż 3 tygodnie, powinieneś zasięgnąć porady lekarza, ponieważ może to oznaczać coś poważniejszego.
Źródła: sembella.pl
Fotografie: google.com (miniatura wpisu), www.freepik.com