Twój układ trawienny pracuje kilka dni na wysokich obrotach jeżeli zjesz czerwone mięso. Auć!

Czy zastanawiałeś się kiedyś, ile czasu zajmuje strawienie jedzenia? W zależności od tego co zjesz, czas trawienia się różni.

Aby zrozumieć czas trawienia żywności, ważne jest, by najpierw poznać sam proces

Po jedzeniu pokarm przechodzi przez cały przewód pokarmowy, od żołądka do jelita cienkiego, aż do jelita grubego przed wyjściem przez jelito.

Metabolizm, schorzenia lub niektóre pokarmy mogą przyspieszyć lub spowolnić ten proces

Dla osób z problemami trawiennymi może to być bolesne lub pozornie normalne. Ilość spożywanych pokarmów i składników odżywczych odgrywa rolę w czasie, przez który wszystko musi przejść przez system.

Pokarmy, które szybko się trawią, mogą dać szybki wybuch energii glukozy, ale szybciej poczujesz głód

Pokarm, który powoli się trawi, może być lepszy dla Twojej energii, ale może powodować zmęczenie, jeśli Twój układ trawienny działa ciężej.

Ogólnie rzecz biorąc, może to trwać od jednego dnia do trzech, aż posiłek całkowicie się strawi i zostanie wyeliminowany

Według badań, gdy pokarm opuszcza żołądek, może spędzić średnio 3-7 godzin w jelicie cienkim, a kolejne 10-30 w jelicie grubym.

Chociaż ciało każdej osoby jest wyjątkowe, oto idea czasu trawienia dla kilku potraw

#1 Kurczak i indyk – to mięso z grubsza będzie trawić się dwie godziny

Białka te mają niską zawartość tłuszczu, ich całkowity czas trawienia jest niższy niż inne białka zwierzęce.

#2 Ser – średnio trawienie sera trwa od 3 do 4 ½ godziny

Obejmuje to przekształcenie się w płyn w żołądku. To samo dotyczy mleka.

#3 Ziemniaki – skrobia taka jak ziemniaki spędza około godziny w żołądku przed przejściem do jelit

#4 Chleb – aby żołądek wykonał swoją pełną pracę z chlebem, trwa to około 3 godzin

Następnie przechodzi przez cienkie i grube jelito.

#5 Surowe owoce i warzywa – owoce takie jak jabłka, gruszki i surowe pomidory zajmują około 40 minut w żołądku. Nie skrobiowe warzywa, takie jak sałata i ogórki, są również trawione od 40 do 45 minut

Gdy przejdą przez jelita, trafią do jelit. Jeśli Twój przewód pokarmowy jest dość wolny od przeszkód, możliwe, że opróżnisz jego zawartość w ciągu godziny lub dwóch w przypadku tych produktów.

#6 Czerwone mięso jest trudne do strawienia i może zalegać w Twoim ciele przez dłuższą chwilę w zależności od ilości. Potrwa to od 3 do 5 godzin w żołądku i w jelitach – od 3 godzin do kilku dni

#7 Ziarna – Twoje ulubione ziarna, takie jak ryż, trawią się około 90 minut

Ich transport przez jelita może wynosić od 1 godziny do 10.

#8 Zazwyczaj ryba zajmuje od 45 do 60 minut w żołądku i spędza dodatkowe godziny w jelitach przed wydaleniem z organizmu

Czynniki takie jak metabolizm, spożycie błonnika, kombinacje żywności i problemy zdrowotne będą miały wpływ na czas trawienia dla jakiejkolwiek żywności lub napoju.

Zaleca się picie dużej ilości wody, spożywanie probiotyków i spożywanie umiarkowanych porcji dla optymalnego trawienia

Każde ciało jest inne, a płeć może również uwzględniać czas trawienia. Mężczyźni mają tendencję do przetwarzania żywności szybciej niż kobiety, ale zależy to również od diety, spożycia i innych czynników.

Pamiętaj, aby dokładnie przeżuwać jedzenie i pić odpowiednie ilości płynu, która poprawi wchłanianie składników odżywczych

Źródło: tiphero.com | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: google.com