Kategorie Dieta i odchudzanie

Jedzenie tilapii grozi poważnymi schorzeniami. Dlaczego lepiej nie jeść tej ryby?

Czy powinniśmy jeść ryby? Oczywiście, że tak! W końcu są bogate w niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka tłuszcze i wiele innych cennych składników. Okazuje się jednak, że jedna z ryb, która stosunkowo często ląduje na naszych talerzach, wcale nie jest taka zdrowa, jakby się mogło wydawać.

Ryby w diecie

Ryby w diecie to przede wszystkim bogate źródła kwasów Omega-3 (EPA i DHA), o które ciężko w przyrodzie. Krótko mówiąc kwasy Omega-3 pomagają zapobiec wielu chorobom (w tym nowotworom), pozwalają dłużej cieszyć się młodością i poprawiają nastrój. Ryby charakteryzują się również wysoką zawartością, lekkostrawnego i dobrze przyswajalnego przez ludzki organizm białka o zawartości aminokwasów niemożliwych przez nas do syntetyzowania. Dodatkowo ryby są bogate w: jod, żelazo, magnez, fosfor, potas, witaminy A, B, D, E.

Jest jednak jedna ryba, która zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ niekoniecznie jest dobra dla naszego zdrowia.

Wikimedia Commons

Jedzenie tilapii, a wpływ na zdrowie

Tilapia to łatwo dostępna ryba w atrakcyjnej cenie, dlatego tak często możemy ją zamówić w wielu restauracjach. Wydawać by się mogło, że to zdrowsza alternatywa chociażby dla popularnego schabowego, dlatego tak wiele osób wybiera właśnie tę pozycję. Tymczasem okazuje się, że jedzenie tilapii przynosi naszemu organizmowi więcej szkód niż pożytku. Badania wykazały, że jedzenie tilapii prowadzi do zapalenia stawów, astmy, chorób serca i innych niebezpiecznych schorzeń.

Tilapia pełna niebezpiecznych substancji

Dzieje się tak, ponieważ praktycznie zawsze na nasz talerz trafiają tilapie pochodzące z hodowli, gdzie faszerowane są wyładowanymi granulkami kukurydzy i soją GMO. Jakby tego było mało, tilapie często traktowane są antybiotykami dodatkowo tuczącymi ryby i pestycydami, aby mogły przeżyć do momentu wyłowu. Problem w tym, że niebezpieczne związki pozostają w ich organizmach do samego końca – przez talerze trafiają do naszych organizmów.

Flickr

Najzdrowsze ryby w diecie

Bezpieczne dla nas są za to m.in.: dorsz, pstrąg, karp, halibut, sardynki, tuńczyk, łosoś, makrela, śledzie, szproty, mintaj, sola. Należy jednak pamiętać, aby podczas zakupu zwracać uwagę na ich pochodzenie i rodzaj hodowli. Szczególnie wartościowe będą w tym przypadku ryby z chowu ekologicznego i oznaczone znakiem BIO.

Źródła: dompelenpomyslow.pl
Fotografie: www.flickr.com