Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczenia

Prosty 4-minutowy trening, który spala dużą ilość kalorii w krótkim czasie

Szybkie ćwiczenia? Proszę bardzo! Wyczerpujący trening na siłowni nie pasuje do wszystkich, i bądźmy szczerzy, czasami nie mamy na to czas. Praca, rodzina, przyjaciele, obowiązki… Można wymieniać bez końca. Nie jest to jednak pretekst do odmowy ćwiczeń, bo musimy pamiętać, że od tego zależy w dużej mierze nasze zdrowie.

Co powiesz na wypróbowanie zestawu ćwiczeń, które zajmą Ci nie więcej niż 5 minut?

Co więcej, możesz je wykonać w domowym zaciszu.

#1 Szybkie ćwiczenia – Przysiady

Połóż stopy na szerokość barków. Zacznij przykucać, jakbyś chciał usiąść na krześle. Przykucnij tak nisko, jak to możliwe, starając się utrzymać wyprostowane plecy. Wróć do pozycji wyjściowej, napinając mięśnie nóg i pupy.

#2 Szybkie ćwiczenia – Pompka

Ręce są rozstawione na szerokość ramion; ramiona, kolana i stopy są w jednej linii. Powoli zacznij obniżać ciało, zginając ramiona i starając się trzymać łokcie blisko ciała. Wróć do pozycji początkowej. Ćwiczenie świetnie działa na mięśnie piersiowe i tricepsy.

#3 Szybkie ćwiczenia – Górska wspinaczka

Złożone ćwiczenie, które wzmocni mięśnie brzucha i pomoże spalić kalorie. Pozycja wyjściowa jest taka sama jak przy pompkach. Napnij mięśnie brzucha, podnieś prawą nogę i powoli pociągnij ją do klatki piersiowej. Obserwuj pozycję pleców i bioder: muszą być proste. Wróć do pozycji wyjściowej i zrób to samo dla drugiej nogi.

#4 Szybkie ćwiczenia – Wykopy

Połóż stopy na szerokość ramion, ręce na talii. Wykonaj duży krok naprzód lewą stopą (lewa noga powinna tworzyć kąt prosty, a prawe kolano prawie dotykać podłogi). Następnie wróć do pozycji wyjściowej z naciśnięciem przedniej nogi i powtórz ćwiczenie z prawą nogą. Podczas wykonywania ćwiczenia bardzo ważne jest, by trzymać plecy prosto i pracować nad napiętymi mięśniami brzucha, które pomogą utrzymać równowagę.

#5 Szybkie ćwiczenia – Pajacyk

Ćwiczenie, które wykonywaliśmy już w czasach szkolnych, poprawia wytrzymałość fizyczną i aerobową. W początkowej pozycji ramiona znajdują się wzdłuż ciała. Skacz, rozkładając nogi na boki i podnosząc ręce nad głowę. Szybkim skokiem przejdź do początkowej pozycji i powtórz ćwiczenie.

Plan treningowy

Szybki trening interwałowy jest naprawdę skuteczny: ze względu na wysokie tempo, duża liczba kalorii jest spalana w krótkim czasie.

Źródło: brightside.me | Fotografie: brightside.me | Miniatura wpisu: pinterest.com