Kategorie Dieta i odchudzanieMedycyna naturalnaNaturalne lekarstwaZdrowieZiołolecznictwo

5 suplementów, które wspomogą pracę Twojego mózgu. Idealne na pamięć i koncentrację

Masz problemy z pamięcią, a nauka przychodzi Ci z trudnością? A może chodzisz przygnębiony, a jakość Twojego życia woła o pomoc? Jeśli odpowiedź na któreś z tych pytań brzmi twierdząco, pomyśl nad poprawą sprawności i funkcjonowania mózgu. W końcu to w nim rodzą się najlepsze pomysły i to on odpowiada za pracę całego organizmu.

Statystyki przerażają

European Brain Council podaje, że co trzeci Europejczyk zmaga się lub będzie zmagał się z chorobą mózgu, której najbardziej popularnym objawem jest depresja. WHO twierdzi z kolei, że równo za 10 lat choroby mózgu staną się największym zagrożeniem zdrowotnym dla ludzkości. Zagrożeniem prowadzącym do niepełnosprawności lub nawet śmierci. Co jest odpowiedzialne za taki stan rzeczy? Otóż wzrost liczby chorób mózgu to m.in. konsekwencja starzenia się społeczeństwa, ale nie tylko, bo zaburzenia coraz częściej pojawiają się także u znacznie młodszych osób. W ich przypadku za słabe zdrowie psychiczne odpowiedzialny jest najczęściej stres, brak równowagi pomiędzy pracą i odpoczynkiem czy niezdrowy tryb życia.

Flickr

Jak wesprzeć swój mózg?

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że zdrowy tryb życia (zbilansowana dieta i aktywność fizyczna) jest ważny nie tylko w profilaktyce demencji, ale także zapobieganiu czy nawet leczeniu depresji. To samo tyczy się wszelkich chorób psychicznych, na które wpływ ma prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Jak poza tym zadbać o dobro swojego mózgu?

  • wykonuj regularne badania kontrolne, na których sprawdzaj poziom cukru, cholesterolu i ciśnienie
  • jedz zgodnie z piramidą żywienia
  • jedz dobre tłuszcze (zwłaszcza nienasycone kwasy tłuszczowe)
  • nie pal, nie bierz narkotyków, ogranicz alkohol
  • wysypiaj się

Suplementy na pracę mózgu

Jeśli chcesz dodatkowo wesprzeć prace mózgu, warto rozważyć wprowadzenie suplementacji. Oto 5 sprawdzonych suplementów, które wspomogą pracę Twojego mózgu:

#1 Fosfatydyloseryna

To substancja, która była pierwotnie pozyskiwana z mózgów bydła. Dzisiaj pozyskuje się ją głównie z soi.  Fosfatydyloseryna zmniejsza poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu w organizmie, a także zwiększa poziom testosteronu. Jak ma się jednak do pracy mózgu? Wstępne badania wykazały, ze poprawia stan ludzi zmagających się z zaburzeniami pamięci.

#2 BCAA

BCAA, czyli aminokwasy rozgałęzione, to suplement, który od jakiegoś czasu cieszy się bardzo dużo popularnością. Wykorzystywane są w procesach wyzwalania energii. Niektórzy porównują jego działanie do działania kawy. Co więcej efekty suplementacji BCAA zostały potwierdzone przez liczne badania.

Pxfuel

#3 L-teanina

L-teanina to aktywny składnik herbaty, który nie występuje w białku pokarmowym. Liczne badania potwierdziły, że L-teanina poprawia koncentrację, pamięć, a także przyczynia się do tego, że przyswajanie nowych informacji przychodzi nam z większa łatwością. Suplement dodatkowo minimalizuje stres i ma właściwości rozluźniające.

Flickr

#4 Waleriana

Waleriana lub też inaczej kozłek lekarski od lat jest stosowany jako środek mający właściwości uspokajające. Świetnie sprawdzi się więc w przypadku osób, które maja problemy ze snem. Przeprowadzono badania, które wykazały, że ludzie mający problemy z zasypianiem po zażyciu waleriany zasypiali średnio 15 minut wcześniej. Dodatkowo waleriana polepsza koncentrację i usprawnia zdolność myślenia. Warto pamiętać, że najlepsze efekty przynosi długotrwała kuracja.

Pixabay

#5 Różaniec górski

Różaniec górki, czyli niewielka roślinka, którą można znaleźć na terenie Ameryki Północnej i Euroazji. W Polsce występuje jedynie na obszarach chronionych na niektórych terenach górskich Sudetów i Karpat. Różaniec górski jest zalecany osobom, które przysypiają za biurkiem. Różaniec górki działa pobudzająco, sprawia, że łatwiej jest nam utrzymać koncentrację, przez co lepiej nam się pracuje.

Wikipedia

Pamiętaj jednak, że same suplementy to nie wszystko. Pamiętaj przede wszystkim o wyżej wymienionych punktach, a Twój mózg będzie mógł zdecydowanie lepiej funkcjonować.

Źródła: zdrowie.pap.pl
Fotografie: pixabay.com