Kategorie Medycyna naturalnaZdrowie

Zdrowe sposoby na senność i zmęczenie. Poczujesz się rześko już po 1 minucie!

Sposoby na senność i zmęczenie:Mało energii, dużo obowiązków? To połączenie jest bardzo wykańczające, ale możesz sobie pomóc!

Jeżeli łapie Cię zmęczenie o konkretnej godzinie np. popołudniu to znak, że coś robisz źle. Może cierpisz na długotrwały stres lub po prostu źle śpisz w nocy? A może Twoje dieta pozostawia wiele do życzenia?

W biurze, w centrum handlowym lub na spacerze z dzieckiem – wyczerpanie może narastać w najbardziej nieodpowiednich momentach. Czasami zmęczenie jest spowodowane stresem i brakiem ćwiczeń, a czasem możemy czuć się wyczerpani z powodu złej diety i środowiska pracy. Ale gdziekolwiek jesteś i cokolwiek robisz, istnieje sposób na zwiększenie energii bez 10 filiżanek kawy lub 10 godzin snu.

Poznaj zatem wszystkie zdrowe sztuczki! Jest ich aż 10, więc mam nadzieję, że znajdziesz chociaż 1, który będzie Ci bardzo pasował i zrobisz z niego nawyk, który spowoduje, że nie będziesz już odczuwał senności w ciągu dnia.

#1 Zrób sobie 20-minutową „mocną drzemkę”

Badacze snu uważają, że 20 minut to odpowiedni czas na drzemkę, która sprawi, że po przebudzeniu poczujesz się o wiele lepiej. Podczas gdy głębszy i dłuższy sen w nocy zapewnia Twojemu ciału i umysłowi pełną regenerację, 20-minutowa drzemka w ciągu dnia zapewni ci więcej energiido kontynuowania pracy. Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać drzemkę:

  1. Zdrzemnij się w chłodnym, ciemnym miejscu
  2. Użyj opaski na oczy
  3. Po obiedzie zdrzemnij się godzinę lub 2
  4. Odśwież się po krótkim spacerze

#2 Sposoby na senność i zmęczenie: Usiądź prosto

Badania wykazały, że siedzenie w pozycji pionowej pomaga nam zwalczyć zmęczenie poprzez zwiększenie poziomu tlenu we krwi. Co więcej, ludzie, którzy siedzą wyprostowani mają zwykle lepszy nastrój i mniej negatywnych emocji w porównaniu do tych, którzy siedzą w pozycji pochyłej.

Możesz także wykonać lekkie rozciąganie przy biurku, aby poprawić krążenie krwi i uzyskać zastrzyk energii.

#3 Staraj się cieszyć

Śmiech ma wiele korzyści zdrowotnych, a jednym z nich jest zwiększenie energii. Kiedy się śmiejemy, oddychamy bogatym w tlen powietrzem, który stymuluje nasze serce i mięśnie oraz zwiększa poziom endorfin we krwi. 

W rezultacie śmiech daje nam prawdziwy przypływ energii. Więc następnym razem, gdy poczujesz, że masz mało energii i nie możesz kontynuować pracy lub prac domowych, zrób sobie przerwę, aby obejrzeć lub poczytać coś śmiesznego.

#4 Zapach laski cynamonu

Zapach cynamonu ma niesamowity wpływ na ludzki mózg. To zwiększa aktywność mózgu i zapobiega napięciu nerwowemu, co sprawia, że sprawniej i wydajniej myślimy.

Inne zapachy, które mogą sprawić , że będziesz bardziej pobudzony, to olejki eteryczne z cytryny i pomarańczy, ale bądź ostrożny: olejki eteryczne mogą powodować podrażnienia i reakcje alergiczne i powinny być traktowane ostrożnie!

#5 Sposoby na senność i zmęczenie: Wpuść trochę światła

Często czujemy się zmęczeni i oszołomieni, gdy znajdujemy się w ciemnych miejscach. Ciemność powoduje, że nasze ciało wytwarza mniej serotoniny, ważnego neuroprzekaźnika, który sprawia, że ​​czujemy się senni. Odsuń zasłony i wpuść trochę słońca lub przejdź się na zewnątrz.

Oddychaj świeżym powietrzem, ciesz się promieniami słońca, a prawdopodobnie poczujesz się szczęśliwszy i bardziej energiczny.

#6 Wypij zdrowy napój energetyczny

Istnieje wiele całkowicie naturalnych przepisów na napoje energetyzujące, które można znaleźć w Internecie, a jeden z najłatwiejszych zawiera tylko 4 składniki: cytrynę, imbir, miód i wodę. Cały przepis znajdziesz poniżej, oto on:

  1. Wymieszaj 1 łyżkę soku z imbiru, 1 łyżkę soku z cytryny i 1 łyżkę miodu
  2. Dodaj 1 szklankę czystej wody i delikatnie mieszaj
  3. Dodaj trochę kostek lodu, jeśli chcesz, aby Twój napój był naprawdę zimny

#7 … lub po prostu szklankę wody

Według lekarzy odwodnienie jest jedną z głównych przyczyn zmęczenia i znużenia. Inne objawy odwodnienia obejmują bóle głowy, zawroty głowy i wahania nastroju. 

Wielu z nas nie przyjmuje koniecznej dziennej ilości płynu i często sięgamy po szklankę wody tylko wtedy, gdy czujemy się bardzo spragnieni. Więc następnym razem, gdy poczujesz się śpiący, wypij szklankę wody i zobacz, co się stanie. Magia!

instagram.com

#8 Sposoby na senność i zmęczenie: Nuć swoją ulubioną melodię

Podobnie jak trening lub spacer, śpiew budzi mózg i zwiększa przepływ krwi. Jeśli nucisz przyjemną melodię, która Cię rozweseli, sprawi to, że poczujesz się lepiej.

Poza tym śpiewanie jest dobrym naturalnym środkiem przeciwdepresyjnym i może oderwać umysł od codziennych problemów.

#9 Spróbuj odprężającego masażu stóp

Stres jest jednym z powodów, dla których czujemy się wyczerpani do końca dnia. Dobry, łagodzący masaż stóp może zdziałać cuda na zmęczonym ciele. Nasze stopy zawierają ponad 7 000 zakończeń nerwowych, 19 różnych mięśni i 107 więzadeł, a odpowiedni nacisk wywierany na określone obszary stóp może zmniejszyć ból, stres i zmęczenie.

Masaże stóp zwykle obejmują delikatne i mocne pocieranie podeszwy i naciskanie punktów nacisku przez kilka sekund kciukami lub kostkami palców.

#10 Sposoby na senność i zmęczenie: Żuj migdały

Migdały to idealny wybór na energetyzującą przekąskę w ciągu dnia. Migdały zawierają ryboflawinę i L-karnitynę, elementy związane ze zwiększoną aktywnością mózgu. Są również bogate w magnez, mangan, miedź i inne witaminy i minerały, które poprawiają ogólne zdrowie organizmu.

Te sztuczki zwiększające energię, o których przed chwilą mówiliśmy, okazały się skuteczne u wielu osób. 

Jednakże, jeśli czujesz się wyczerpany przez kilka dni z rzędu i nic nie wydaje się pomóc, to lepiej, by umówić się na wizytę do lekarza, aby wykluczyć podstawowy warunek, który powoduje zmęczenie.

Mam nadzieję, że te rady Ci pomogły! A może masz swoje sposoby na odpoczynek i triki na pokonanie zmęczenia? Jeżeli tak, koniecznie podziel się nimi w komentarzu na Facebooku.

Źródło: brightside.me | Fotografie: www. Instagram.com, www.freepik.com | Miniatura wpisu: https://www.freepik.com/free-photo/man-stretching-arms-during-break-time-office_3222540.htm