Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaDieta i odchudzanieOdżywianie

Masz drugi podbródek? Dzięki tym poradom w końcu będziesz mógł się go pozbyć

Kiedy przybieramy na wadze, często widać to w pierwszej kolejności po naszych twarzach.  Nie mniej jednak nie tylko dodatkowe kilogramy sprawiają, że buzia staje się okrąglejsza, a w konsekwencji zaczyna pojawiać się tzw. drugi podbródek. Nasza pozycja podczas spania, zła postawa czy praca biurowa również zwiększają ryzyko wystąpienia drugiego podbródka. Czym tak naprawdę jest drugi podbródek, kiedy powstaje i jak sobie z nim radzić?

Drugi podbródek

Drugi podbródek to efekt gromadzenia się tkanki tłuszczowej w okolicach szyi. Przyczyną jego powstawania jest zwykle brak ruchu, zła postawa ciała (garbienie się), nieodpowiednie odżywianie lub też starzenie się. O ile na ostatni z tych czynników nie mamy większego wpływu, z pozostałymi jesteśmy w stanie walczyć.

Jak pozbyć się drugiego podbródka i na co należy zwracać uwagę?

#1 Popraw swoją pozycję podczas siedzenia za biurkiem

Zła postawa wpływa nie tylko na zdrowie Twoich pleców i kręgosłupa, ale także wygląd twarzy. Jeśli Twoja głowa jest pochylona, sprzyja to powstawaniu drugiego podbródka. Dzieje się tak, ponieważ mięśni szyi i twarzy słabną, w wyniku czego skóra w okolicy traci elastyczność. Obniż fotel lub ustaw ekran monitora wyżej i popraw swoją postawę, abyś nie musiał garbić się i pochylać swojej głowy przez kolejnych kilka godzin.

Brightside

#2 Zwracaj uwagę na to, w jakiej pozycji śpisz

Istnieje wiele badań, które potwierdzają zależność pomiędzy jakością snu, a utratą masy ciała. Udowodniono również, że brak snu może zwiększać apetyt i obniżać metabolizm. Tymczasem okazuje się, że sposób, w jaki śpisz, ma również wpływ na wygląd twarzy. Otóż spanie na boku może przyśpieszyć powstawanie zmarszczek. Naukowcy zalecają spanie na plecach, co może pomóc w zatrzymaniu wody w okolicach twarzy.

#3 Żuj gumę

Żucie gumy to świetnie trening dla mięśni twarzy. Co więcej, badanie wykazało, że ludzie, którzy żuli gumę po każdym posiłku, spożywali mniej przekąsek pomiędzy kolejnymi daniami, przez co zwykle nie dostarczali swojemu organizmowi tyle kalorii co osoby, które gum nie żuły.

Wikipedia

#4 Używaj maseczek wykonanych z naturalnych składników

Używaj jajek, mleka, miodu lub zielonej herbaty do przygotowania maseczek, które pomogą Twojej skórze odzyskać elastyczność i doskonale ją nawilżą.

#5 Pij więcej wody

Woda jest jednym z najlepszym sojuszników jeśli chodzi o walkę z tłuszczem. Picie odpowiedniej ilości wody przyspiesza metabolizm, a także zmniejsza obrzęki i poprawia elastyczność skóry m.in. na twarzy. Świetnie zatem sprawdzi się w walce z drugim podbródkiem.

#6 Naucz się gwizdać

Umiejętność gwizdania wyjdzie Ci na dobre. To przede wszystkim świetna alternatywa dla ćwiczenia mięśni twarzy i szyi, a tym samym jedna z metod do walki z drugim podbródkiem. Usiądź prosto, lekko podnieść głowę do góry i zacznij gwizdać. 10 razy przez 10-20 sekund dziennie w zupełności wystarczy.

Pexels

#7 Wprowadź do swojej diety produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce

Produkty przetworzone obfitujące w cukry proste zastąp produktami pełnoziarnistymi, które są bogate w węglowodany złożone, a Twoje skóra Ci za to podziękuje. Do tego dodaj świeżych warzyw i owoców, a już wkrótce zobaczysz pierwsze efekty. Pamiętaj również, aby wybierać produkty z dużą zawartością wody np. melony, arbuzy czy ogórki, które pomogą Ci oczyścić organizm z toksyn. Świetnie sprawdzą się tutaj również takie warzywa, jak pomidor, papryka, czosnek czy dynia, które wspomagają produkcję kolagenu odpowiedzialnego za elastyczność skóry.

#7 Wprowadź treningi cardio

Pływanie, bieganie, szybkie chodzenie czy jazda na rowerze są bardzo skutecznymi formami ćwiczeń aerobowych, które wspomagają utratę tkanki tłuszczowej. Tego rodzaju treningi przyspieszają metabolizm, a w konsekwencji sprawiają również, że skóra na Twojej twarzy stanie się bardziej sprężysta.

Pxhere

#9 Ogranicz spożycie sody i cukru

Zmniejsz pożycie sodu, a Twój organizm zacznie zatrzymywać mniej płynów, które są odpowiedzialne m.in. za opuchnięcia widoczne na twarzy czy wzdęcia. Unikaj pikantnych przekąsek i cukru. Zastąp je zdrowymi potrawami, takimi jak owoce, i pij znacznie więcej wody, o czym wspominaliśmy już wcześniej.

#10 Ogranicz spożycie alkoholu

Alkohol jest uważany za jeden z głównych czynników odpowiedzialnych za przyrost masy ciała. Dzieje się tak, ponieważ jest wysokokaloryczny i zawiera mało składników odżywczych. Jeśli więc chcesz kontrolować masę swojego ciała, ogranicz spożycie alkoholu, co odbije się również pozytywnie na wyglądzie Twojej twarzy i podbródka.

#11 Więcej się uśmiechaj

Śmiech to zdrowie. Uśmiech nie tylko dodaje uroku, ale jest także sposobem na ćwiczenie mięśnie twarzy – uelastycznia skórę i świetnie sprawdza się w walce z podwójnym podbródkiem. Spróbuj uśmiechnąć się z zamkniętymi ustami i utrzymaj ten uśmiech przez 10 sekund. Powtórz 10 razy.

Jeśli nie jesteś w stanie wprowadzić wszystkich tych zmian w swoje życie jednocześnie, nic się nie przejmuj. Zacznij od kilku z nich, a z czasem dodawaj kolejne. Pamiętaj, że robisz to nie tylko w trosce o wygląd swojej twarzy, ale także w trosce o zdrowie.

Źródła: brightside.me
Fotografie: www.flickr.com