Spacer na stres – 20 minut dziennie wystarczy, by znikł. Trzeba spełnić tylko jeden warunek

Spacer na stres? Idealne rozwiązanie! Bo jak się okazuje, może on wyraźnie go zmniejszyć.

Spacer na stres – 20 minut dziennie wystarczy, by znikł. Trzeba spełnić tylko jeden warunek
instagram.com

Wiem, że nie przepadacie za amerykańskimi naukowcami, jednak nie da się ukryć, że chętnie przyjmiemy od nich dobre wieści

Spacer na stres działa niesamowicie! Jednak musimy uprawiać go w zielonym otoczeniu, bo jak podają badania z Uniwersytetu w Michigan, opublikowane w fachowym periodyku „Frontiers in Psychology”. – „Wiedzieliśmy już, że przebywanie na łonie natury redukuje stres, ale do tej pory nie było wiadomo, jak często i jak długo należy korzystać z natury oraz jaki rodzaj przebywania służy nam najbardziej” – powiedziała autorka badań MaryCarol Hunter.

36 ochotników poddało się badaniu na tzw. „naturalną pigułkę”. Musieli wykonać co najmniej trzy spacery tygodniowo, które odbywały się na łonie natury przez 10 minut lub dłużej. A przed spacerem, w trakcie trwania i po mierzono uczestnikom poziom kortyzolu za pomocą próbek śliny.

Spacer na stres – 20 minut dziennie wystarczy, by znikł. Trzeba spełnić tylko jeden warunek
instagram.com

Spacer na stres to strzał w dziesiątkę, ponieważ kortyzol czyli hormon stresu jest wytwarzany w nadnerczy i neutralizuje go wątroba. Jeżeli stale mamy podwyższony ten poziom, możemy doprowadzić się do nadwagi

A to nie wszystko! Prowadzi to także do depresji, zaburzeń krążenia i innych chorób.

Ochotnicy musieli spacerować za dnia, bez ćwiczeń i mediów społecznościowych i telefonowania. Tylko oni i spacer.

Spacer na stres – 20 minut dziennie wystarczy, by znikł. Trzeba spełnić tylko jeden warunek
instagram.com

Pewnie zastanawiasz się jakie były wyniki. Otóż wyszło, że już 20 minutowy spacer na łonie natury obniżał poziom kortyzolu we krwi, co oznacza, że spacer przeciwdziała stresowi

To dobra informacja dla wszystkich! Nie musisz wykopywać karnetu na siłownie, płacić za zajęcia… Wystarczy, że pójdziesz na spacer! Niezależnie od tego jak pracujesz – czy w biurze czy fizycznie.

Jak się okazuje, nie tylko amerykańscy naukowcy mieli nosa do spaceru. Otóż już w 1984 roku szwedzki naukowiec Roger Ulrich. To On dowiódł, że drzewa, a dokładniej ich widok działa pozytywnie na pacjentów.

Spacer na stres – 20 minut dziennie wystarczy, by znikł. Trzeba spełnić tylko jeden warunek
instagram.com

Jak widzisz, spacer na stres działa najlepiej!</h2?

Spacer to chyba jedna z przyjemniejszych form odpoczynku, a gdy nasz organizm poczuje ulgę to chyba najlepsze co dla nas może być.

Swoją drogą, sama chodzę do pracy od 3 miesięcy na nogach. Porzuciłam autobus i muszę przyznać, że czuje się z tym bardzo dobrze. Całe szczęście, że po drodze mijam przyrodę, a nie budynki.

Źródło: msn.com | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: pinterest.com pinterest.com