Kategorie Medycyna naturalnaZdrowie

4 sposoby, które pomogą Ci pozbyć się skurczów mięśni. Na #3 sposób bym się nie zdecydowała

Chyba każdy z nas doświadczył czegoś takiego jak skurcz mięśni. Bywa naprawdę uciążliwy, a najgorsze jest to, że wcale tak szybko nie mija. Atakuje Cię, kiedy najmniej się tego spodziewasz i jesteś bezradny. Najczęściej dopada w okolicach łydek i stóp, gdy Ty sobie smacznie śpisz (do czasu!).

Jeśli nie wiesz, jak sobie z tym poradzić, koniecznie sprawdź te porady. Istnieje wiele sposobów na to, aby zidentyfikować, co jest przyczyną i znaleźć wyjście z sytuacji!

Co to są skurcze nóg?

To bolesne skurcze mięśni w łydkach, udach albo stopach. Najczęściej pojawiają się w nocy, gdy nasze ciało jest odprężone albo w momencie, gdy się wybudzamy.

skurcze miesni (1)

Co je może powodować?

1. Odwodnienie

Jeśli nie pijesz wystarczającej ilości wody albo dużo się pocisz, możesz tracić elektrolity, które pomagają kontrolować pracę mięśni, a co za tym idzie, jeśli nie masz ich wystarczająco dużo w organizmie, możesz spodziewać się skurczów.

skurcze miesni (2)

2. Gdy jest Ci zimno

Ten przypadek nie jest taki prosty, ponieważ niektórzy lubią wręcz spać w przewietrzonych pokojach, w których czuć świeży powiew. Nie jest całkowicie jasne, dlaczego zimno powoduje skurcze, ale może to być związane z niską temperaturą, która sprawia, że Twoje mięśnie sztywnieją i stają się mniej elastyczne. Dlatego też, jeśli kładziesz się spać, nie zapomnij o przykryciu stóp.

skurcze miesni (3)

3. Cały dzień na nogach

Jeśli jesteś na nogach przez cały dzień i do tego nosisz ciężary, szkodzisz swoim mięśniom. Obciążasz je, a to wywołuje skurcze.

skurcze miesni (4)

4. Ćwiczenia

W dłuższej perspektywie ćwiczenia są ważne, ponieważ budują siłę mięśni. Jednak tuż po wykonaniu treningu możesz być narażony na skurcze.

skurcze miesni (5)

Jak zapobiegać skurczom mięśni?

Rozwiązanie nr 1: Mydło

Liczyłeś na prawdziwą tajemnicę, która rozwiąże Twój problem? Oto ona: nikt nie wie dlaczego, ale tysiące ludzi potwierdza, że nic nie rozwiązuje tak tego bolesnego problemu, jak mydło włożone między materac i prześcieradło.

skurcze miesni (6)

Rozwiązanie nr 2: Ciepły prysznic

Twoje mięśnie faktycznie lepiej funkcjonują, gdy są rozgrzane, a logicznie rzecz biorąc prysznic może im to zafundować. Dodatkowo ciśnienie wody może pełnić funkcję masażu.

skurcze miesni (7)

Rozwiązanie nr 3: Sok z ogórków kiszonych

Jest w nim dużo soli, która jest jedną z pierwszych rzeczy, wytrącających się, gdy się pocimy. Dzięki wypiciu tego soku, uzupełniamy mikroelementy i poprawiamy swoją zdolność do kontrolowania skurczów mięśni.

skurcze miesni (8)

Rozwiązanie nr 3: Banany

Jest to stary trik bardzo popularny wśród balerin, a biorąc pod uwagę, jak intensywne są ich szkolenia, na pewno wiedzą to i owo o skurczach. Te smaczne owoce są pełne potasu, który jest ważny, jeśli chodzi o pracę mięśni.

skurcze miesni (9)

A jak Ty sobie radzisz ze skurczami mięśni?

Źródło: littlethings.com | Fotografie: Morgan Swofford for LittleThings