Kategorie Zdrowie

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko

Wszyscy wiemy, że sen jest niezbędny, abyśmy mogli funkcjonować na najwyższych obrotach, ale czasami połączenie otaczającej nas technologii oraz intensywnego trybu życia uniemożliwia spokojne zasypianie. Oto 10 prostych kroków, które sprawią, że rano będziesz wstawać z łóżka pełen energii, dni będą bardziej produktywne, a sen naprawdę głęboki.

1. Ćwiczenia

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko

Wieczorne spacery są absolutnie doskonałym antidotum na rozszalałe myśli, które nadal brzęczą w głowie po całym dniu. Podłącz słuchawki do telefonu, utrzymuj szybkie tempo i ciesz się widokami, dzięki czemu później zaśniesz jak małe dziecko.

2. Powtarzanie pewnych czynności

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko
pinterest.com

Kiedy codziennie podróżujemy pewną trasą, robimy to bez szczególnego skupienia, gdyż znamy ją praktycznie na pamięć. Ta sama koncepcja dotyczy zasypiania. Bez względu na prostotę lub skomplikowanie danej czynności nasz mózg przyzwyczaja się do rutynowych zadań i stają się one dla nas prostsze. Być może potrzebujesz podłożyć sobie poduszkę pod głowę, za każdym razem, nim zgasisz jeszcze światło przed snem. To może znacznie ułatwić zasypianie.

3. Wybierz odpowiednią pozycję do snu

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko
Spanie na plecach może powodować chrapanie, ponieważ grawitacja przyciąga język do tylnej części gardła. Choć ta pozycja uważana jest za zdrową, nie zaleca się jej stosowania u osób dotkniętych bezsennością.

Spanie na brzuchu również nie jest najlepszym pomysłem i jest powszechnie uważane za najgorszą pozycję do spania. Wpływa to na naturalną krzywiznę kręgosłupa i może prowadzić do bólu pleców i szyi. Jeśli lubisz spać na boku, wybierz lewą stronę ciała, a nie na prawą, to poprawi trawienie i przepływ krwi.

4. Planowanie następnego dnia

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko

Przed pójściem spać, zapisz priorytety na najbliższy dzień. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz bardziej zorganizowany oraz pewny, że o niczym nie zapomnisz, a to pozwoli Ci ze spokojem udać się do krainy snów.

5. Medytacja

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko
pixabay.com

Medytacja pozwoli Ci wyciszyć umysł i przygotować się do snu:

  • Nabierz powietrza przez nos i głęboko wydychaj przez usta
  • Jeśli w Twojej głowie pojawią się zbędne myśli, spróbuj skupić się na pracy ciała i oddechu
  • Bądź świadomy każdej części ciała, począwszy od czubka głowy, skończywszy na czubkach palców. Napinaj i rozluźniaj każdy mięsień, aż poczujesz się zupełnie rozluźniony

6. Czytanie

Co przychodzi Ci do głowy, kiedy myślisz o czytaniu przed snem? Tak, to właśnie szybkie zasypianie! Czytanie książki lub ulubionego czasopisma pozwala naszym myślom skupić się i uspokoić umysł. Dzięki temu sen będzie głęboki, a rano pozbędziesz się problemu ze wstawaniem.

7. Telefon

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko
pixabay.com

Jeśli korzystasz z telefonu przed snem i cierpisz z powodu bezsenności, to sam jesteś sobie winien. Niebieskie światło, emitowane z ekranu smartfona, pobudza pracę naszych mózgów i nie pozwala wyciszyć się przed snem. Z tego powodu warto być wobec siebie surowym i pozostawić telefon na noc poza sypialnią. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz budzić się wypoczęty i pełen energii.

8. Przygotuj się na poranek

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko

Nawet jeśli postępujesz zgodnie z powyższymi krokami, to jakość Twojego snu poprawi się jeszcze bardziej, jeśli przygotujesz wszystkie potrzebne rzeczy na następny dzień poprzedniego wieczora. Rano nie będziesz musiał się denerwować i w biegu szukać czystej koszuli i kluczyków od samochodu. Jeżeli przygotujesz wszystko poprzedniego dnia będziesz spać niczym niemowlę.

9. Staraj się myśleć pozytywnie

Sukces i pozytywne myślenie idą w parze ze spokojem ducha i zdrowym snem. Jeśli negatywne emocje stale zaprzątają Ci głowę, nie dziw się, że nie możesz zasnąć do północy, a cały następny dzień brakuje Ci energii do życia.

10. Afirmacja

Jeśli cierpisz na bezsenność, mamy rozwiązanie! Oto 10 porad, które sprawią, że zaśniesz jak małe dziecko
pixabay.com

Afirmacja polega zazwyczaj na powtarzaniu pozytywnych twierdzeń na temat własnej osoby, które mają pomóc w samoakceptacji i rozwoju. Początkowo możesz czuć się trochę głupio, ale zapomnij na chwilę o obawach i pomyśl o tym, że jutro obudzisz się szczęśliwy i radosny. Powtarzanie pozytywnej mantry przed lustrem może być potężnym sposobem na poradzenie sobie z bezsennością i podświadome wpływanie na umysł podczas snu.

Źródło: brightside.me | Fotografie: brightside.me