Ludzie, którzy mało śpią, mają sporą tendencję do przybrania na wadze. Powód jest prosty

Przybieranie na wadze – Jeśli w ciągu ostatnich 2 tygodni zyskałeś trochę na wadze, sprawdź swoje nawyki związane ze snem. 

Spanie w nocy może wpłynąć na wagę następnego dnia na wiele sposobów, a badanie z 2016 r. łączy brak snu z przyrostem masy ciała.

To jest ważna informacja i powinieneś to wiedzieć, jeśli chcesz utrzymać swoją sylwetkę lub pomóc diecie pracować znacznie lepiej

Przybieranie na wadze – Jeśli śpisz krócej niż zalecane godziny, w zależności od wieku, może to negatywnie wpłynąć na Ciebie następnego dnia na wiele sposobów, np. zmniejszając poziomy wydajności, obniżając energię, czyniąc cię bardziej drażliwym, a nawet predysponując cię do kłótni z innymi, zwłaszcza z Twój partnerem.

A teraz muszę dodać możliwy przyrost masy ciała na szczycie tej listy… 

Badania przeprowadzone przez King’s College w Londynie i Vrije University w Amsterdamie w 2016 r. wykazały, że częściowe pozbawienie snu wiąże się ze spożywaniem większej liczby kalorii następnego dnia.
Zapewne nie jesteś zaskoczony, bo znajomo brzmi ten schemat postępowania, prawda?

W badaniu przeanalizowano 11 badań, w których zbadano związek między brakiem snu a przyrostem masy ciała.

Obejmowały one łącznie 172 uczestników. We wszystkich z nich niektórzy uczestnicy byli pozbawieni wystarczającej ilości snu przez okres do 2 tygodni, a inni nie. Po tym czasie zliczono ich spożycie kalorii.

W 11 badaniach większość uczestników pozbawionych snu spożywała średnio 385 kalorii więcej niż Ci, którzy nie byli pozbawieni snu. Chociaż były to badania, które badały wyniki braku snu przez okres 2 tygodni, naukowcy uważają, że przedłużony efekt niedbania o swój organizm i kalorie może się sumować.

Uczestnicy wybierali także różne pokarmy do spożycia niż w dni „dobrego snu”, najczęściej w postaci tłustych potraw.

Jedli również mniej żywności bogatej w białko. Co ciekawe, ilość spożywanych węglowodanów była w większości taka sama.

Przybieranie na wadze – Wiesz co też pozostało takie samo? Ich poziomy aktywności

Oznacza to, że jeśli nie dostaniemy wystarczającej ilości snu, a następnie zjemy dodatkowe kalorie bez dalszego spalania, przybieramy na wadze. To prosta matematyka.

Naukowcy uważają, że, jak sugeruje jedno z badań, brak snu wpływa na nasze hormony głodu i sytości. Jednak inne badania sugerują, że może to również zakłócić obszar naszego mózgu związany z motywacją i nagrodą, więc po złej nocy i przy mniejszej energii chcemy po prostu pysznego, natychmiast nagradzającego jedzenia.

Inne badanie wykazało, że jeśli ludzie nie dostali wystarczającej ilości snu, następnego dnia wybierali inne pokarmy, niż zwykle jedzą i przez większość czasu wybierali tłuste potrawy.

Kiedy ludzie jedzą tłuste potrawy, takie jak hamburgery i smażony kurczak, mają większe problemy z zasypianiem, co z kolei powoduje, że znowu wybierają tłuste potrawy, dodając dodatkowe kalorie. To znowu wpłynie na ich odpoczynek i stworzy cykl złego snu – w którym niezdrowe jedzenie staje się normą w diecie.

Niewystarczająca ilość odpoczynku może prowadzić do niezdrowego cyklu, więc uważaj, by w to nie wpaść

Jak myślisz, jak brak snu wpływa na Ciebie osobiście? Czy masz jakieś sztuczki, by poprawić nawyki spania?

Źródło: brightside.me | Fotografie: www.freepik.com | Miniatura wpisu: freepik.com