Rozwiąż problem ze snem w minutę. Poznaj metodę indyjskich joginów używaną przez nich od stuleci

Problemy ze snem, leki – może zanim je zażyjesz, spróbuj naturalnych sposobów polecanych przez lekarzy? Jeżeli jesteś zestresowany przed ważnym dla Ciebie wydarzeniem, zasypianie może być nie lada wyzwaniem. Jeżeli nawet uda Ci się zasnąć, zapewne przebudzasz się w nocy i dalej się męczysz. 

Pozwól, że przedstawię Ci metodę 4-7-8. Wypróbowałam ją na sobie i muszę przyznać, że ma sens

#1 Oddychaj spokojnie przez nos przez 4 sekundy

#2 Wstrzymaj oddech na 7 sekund

#3 Oddychaj powoli przez usta przez 8 sekund

Problemy ze snem, leki domowe – Jak to działa

Kiedy jesteś zestresowany lub zaniepokojony, ilość adrenaliny we krwi wzrasta, a oddech staje się szybszy. To ćwiczenie oddechowe działa jak rodzaj środka uspokajającego. Celowe spowolnienie oddechu w ten sposób zmusza rytm Twojego serca do spowolnienia, co bardzo szybko uspokaja; to prosta fizjologia!

Problemy ze snem, leki domowe – Kolejne korzyści

To samo ćwiczenie pomaga również uspokoić umysł, ponieważ sprawia, że ​​koncentrujesz się całkowicie na oddychaniu. Nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale w tym momencie Twój centralny układ nerwowy stopniowo zmniejsza swoją aktywność, a uczucie niepokoju znika.

W rezultacie całe Twoje ciało relaksuje się, a pod względem szybkości i siły działania fizycznego ćwiczenie jest podobne do znieczulenia.

Problemy ze snem, leki domowe – Kto wymyślił metodę?

Ten sposób został zbadany przez lekarza medycyny z Harvardu Andrew Weil, który odkrył, że metoda „4-7-8” jest dobrze znana indyjskim joginom od kilku stuleci. Używają go podczas praktyki medytacyjnej, aby osiągnąć stan pełnego relaksu. Można zatem śmiało powiedzieć, że jest całkowicie nieszkodliwy.

Jeśli obudzisz się późno w nocy, ponieważ coś Cię dręczy, koniecznie wypróbuj ten sposób, a szybko ukoisz nerwy.

To samo dotyczy sytuacji, gdy czujesz się zdenerwowany przed ważnym wydarzeniem życiowym.

Problemy ze snem, leki domowe – naturalny lek

Dla lepszego efektu możesz użyć tego „mikstury nasennej”:

Aby zrelaksować swój umysł i ciało przed snem, wymieszaj:

1/4 łyżki miodu

1/8 łyżki soli morskiej

1 łyżka oleju kokosowego

Możesz po prostu połknąć tę mieszaninę lub dodać ją do szklanki ciepłej wody.

Składniki te będą miały nie tylko wielki wpływ na zdrowie, lecz także zmniejszą skoki kortyzolu, które utrudniają Twoją zdolność snu i budzą Cię w nocy.

Źródło: brightside.me | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: pinterest.com