Nauka wyjaśnia, co dzieje się z Twoim ciałem, kiedy codziennie robisz tzw. deskę

Idzie lato, a wraz z nią presja na piękny i perfekcyjny wygląd. Dlatego wiele osób kupuje drogie karnety na siłownie i daje z siebie tam wszystko, a nie zawsze jest to idealna droga.

Nauka wyjaśnia, co dzieje się z Twoim ciałem, kiedy codziennie robisz tzw. deskę
Udostępnijfreepik.com

Tzw. deska to ćwiczenia, które są bardzo niedoceniane. Niektórzy ludzie myślą, że by zdobyć formę, muszą wypłacić pół wypłaty na członkostwo w siłowni. To oczywiście nonsens

W tak zwanym ćwiczeniu minimalistycznym jest wiele wartości. Deski to różnorodne ćwiczenia, które są wysoce skuteczne.

Zacznijmy jednak od początku: Rdzeń składa się z mięśni brzucha, pleców i miednicy, które są rozbite na mięśnie pierwotne i wtórne.

Rdzeń ma wiele ważnych funkcji. W rzeczywistości mięśnie rdzenia są zaangażowane w niemal każdą możliwą rzecz, którą robisz, w tym: oparcie, postawę, rutynowe ruchy i stabilność oraz równowagę.

Nauka wyjaśnia, co dzieje się z Twoim ciałem, kiedy codziennie robisz tzw. deskę
Udostępnijpinterest.com

Jeśli chodzi o podstawowe zdrowie, nie jest dobrym pomysłem przepracowywanie się lub niedostateczna praca tych mięśni

Przepracowanie lub przetrenowanie mięśni brzucha zwiększa ryzyko długotrwałych urazów.

Deska jest prostym, zawsze i wszędzie podstawowym ćwiczeniem, które może przynieść fantastyczne korzyści dla całego ciała. Tak – całe ciało; nie tylko mięśnie rdzenia

Klasyczna deska aktywuje mięśnie brzucha, bicepsów, ramion, pośladków, mięśnia czworogłowego i goleni! Co więcej, według American Council on Exercise, wykonywanie klasycznej deski regularnie, zmniejsza ryzyko dolnego i górnego bólu pleców.

Nauka wyjaśnia, co dzieje się z Twoim ciałem, kiedy codziennie robisz tzw. deskę
Udostępnijfreepik.com

To jednak nie koniec. Deska działa na:

– Wzmocnienie metabolizmu: Deski spalają więcej kalorii niż brzuszki lub przysiady.

– Poprawa definicji rdzenia: Plank angażuje wszystkie główne grupy mięśni podstawowych.

– Lepsza postawa: Deski pomagają zachować równowagę kości i stawów, co sprzyja dobrej postawie.

– Większa elastyczność: Deski rozciągają wszystkie tylne grupy mięśni – ramiona, łopatki i obojczyk, ścięgna podkolanowe, łuki stóp i palce u nogi.

Oto kilka wskazówek, które pomogą prawidłowo wykonać Ci to ćwiczenie. Po pierwsze, pamiętaj, aby mięśnie brzucha były napięte i nie zapominaj, że plecy należy trzymać prosto. Po drugie, pamiętaj o prawidłowym oddychaniu

1. Połóż się twarzą do podłogi.

2. Trzymając górną i dolną część ciała prosto i sztywnie, podnieś się za pomocą przedramion. (Ramiona i przedramiona powinny tworzyć niemal idealny kąt 90 stopni).

3. Wspierając całe ciało przedramionami i palcami, utrzymuj ciało tak prosto jak to możliwe od stóp do głów.

4. Włącz mięśnie brzucha, przyciągając brzuch do wewnątrz w kierunku kręgosłupa.

Podczas wykonywania deski pamiętaj, że technika jest znacznie ważniejsza niż czas. Nie ma sensu utrzymywać 30-sekundowej pozycji deski, jeśli brzuch opada ku podłodze. Jeśli musisz, zacznij od 10-sekundowego trzymania i stopniowo zwiększaj czas, gdy Twój rdzeń staje się silniejszy!

Nauka wyjaśnia, co dzieje się z Twoim ciałem, kiedy codziennie robisz tzw. deskę
Udostępnijpinterest.com

Deska, choć jest prostym ćwiczeniem, nie jest łatwa. Nie zniechęcaj się! Daj z siebie wszystko, jak możesz. I pamiętaj, że technika jest na pierwszym miejscu!

Źródło: powerofpositivity.com | Fotografie: www.freepik.com, www.Pinterest.com | Miniatura wpisu: freepik.com freepik.com