Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!

To, jak młodo czujemy się duchowo, nie zawsze idzie w parze z naszym prawdziwym wiekiem, a już tym bardziej nie z tym, jak zachowuje się nasze ciało. To właśnie po nim najszybciej i najłatwiej zdiagnozujecie w jakim stanie jest Wasz organizm. Brak rozciągnięcia, zastanie, problemy z pełnym zakresem ruchu – te objawy mogą świadczyć o tym, że Wasze ciało jest w gorszej kondycji niż powinno być! Sprawdźcie się.

Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!
Udostępnij

#1 Staw ramienny

Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!
Udostępnij

Spróbujcie złączyć dłonie za plecami, pamiętając o utrzymaniu prostej sylwetki. Jeśli ćwiczenie przychodzi Wam z łatwością – brawo! Jeśli nie jesteście w stanie złączyć dłoni, spróbujcie chociaż dotknąć się czubkami palców.

#2 Kręgosłup

Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!
Udostępnij

Postarajcie się zbliżyć jak najbardziej głowę do kolan. Jeśli się Wam uda – możecie być z siebie dumni! Jeśli nie, spróbujcie wersji lżejszej:

Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!
Udostępnij

 

#3 Kark i obręcz barkowa

Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!
Udostępnij

To na pozór trudne ćwiczenie wcale takim nie jest. Zanim wyprostujecie ręce i spróbujecie dotknąć nimi pięt, oprzyjcie je na biodrach. Dzięki temu łatwiej wygniecie się do tyłu.

#4 Staw biodrowy

Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!
Udostępnij

Im bliżej kolana wyprostowanej nogi uda się Wam przysunąć głowę, tym lepiej! Nie zdziwcie się, gdy z jedną stroną ciała pójdzie Wam lepiej, niż z drugą.

#5 Staw kolanowy

Tych 5 rozciągających ćwiczeń zdiagnozuje prawdziwy wiek Twojego ciała. Sprawdź się!
Udostępnij

Gdy uda się Wam przyjąć odpowiednią pozę, ze stopami na płasko położonymi na ziemi, postarajcie się na chwilę wznieść na palce. Powróćcie do pozycji wyjściowej i następnie ugnijcie kolana. Ponownie powróćcie do pozycji wyjściowej.

Jeśli większość z tych ćwiczeń sprawia Wam problem, to znaczy, że Wasze ciało jest zupełnie nierozciągnięte, straciło swoją zwinność i elastyczność i zachowuje się jak ciało osoby na poziomie 60-70 lat. Jeśli poradziliście sobie z pokazanymi figurami – brawo! Wasze ciało fizycznie jest rozciągnięte na poziomie 20 letniej osoby. Jeśli niektóre ćwiczenia przychodziły Ci z trudnością, inne łatwiej, wiek Twojego ciała można szacować na około 40 lat.

Pamiętajmy, rodzimy się z ogromnymi możliwościami – małe dzieci są w stanie przyjąć najdziwniejsze pozycje – są bowiem mocno rozciągnięte od urodzenia. Dopiero potem zatracamy takie umiejętności i to na własne życzenie. Dlaczego nie można tego ignorować? Jeśli zaniedbacie poziom swojego rozciągnięcia, na starsze lata możecie spodziewać się problemów ze stawami, poruszaniem się i złą postawą oraz obciążonym kręgosłupem. Wasze ciało utraci także jędrność, co powinno zmartwić szczególnie panie.

via GIPHY

Jak sobie z tym poradzić? Starajcie się, co najmniej 4 razy w tygodniu, rozciągać swoje ciało! Joga czy pilates sprawdzą się wspaniale. Wystarczy 15 minut dziennie by poczuć różnicę!