5 rodzajów powiększonego brzucha, które nie do końca spowodowane są nadmiarem kilogramów

Otyłość jest poważnym problemem na świecie. Nadmiar masy ciała może wynikać z braku aktywności fizycznej, przejadania się lub słabego metabolizmu. Dodatkowe kilogramy mogą powodować otyłość brzuszną, a ta z kolei poważne problemy zdrowotne, takie jak cukrzyca typu 2, kłopoty z oddychaniem i chorobę wieńcową.

Udostępnij curejoy.com

Zanim zaczniesz się jednak martwić, należy wyjaśnić, że nie wszystkie powiększone brzuchy spowodowane są nadwagą. Istnieje kilka rodzajów brzuszków, które powstały z zupełnie innych powodów.

Oto 5 typów powiększonego brzucha, który nie jest spowodowany nadmiarem wagi:

1. Maminy brzuch

Udostępnij curejoy.com

Ten rodzaj nadmiernie powiększonego brzucha występuje u kobiet po ciąży. Maminy brzuch jest głównie spowodowany przez rozejście się mięśni brzucha i zbyt wczesnego rozpoczęcia ćwiczeń po porodzie.

Jak pozbyć się tego rodzaju brzucha:

Jedz zdrowe tłuszcze: Spożywaj więcej orzechów i zdrowych olejów roślinnych. Zdrowe tłuszcze są korzystne dla świeżo upieczonych matek, ponieważ pomagają walczyć ze zmęczeniem.

Wciągaj brzuch: To prosty sposób, aby pozbyć się maminego brzucha. Taki ruch pomoże Twoim mięśniom przypomnieć sobie o ich funkcjach, ale nie obciąży nadmiernym wysiłkiem.

Spróbuj ćwiczyć mięśnie Kegla: Ćwiczenia mięśni Kegla pomogą Ci wzmocnić dno miednicy i pracować nad utratą maminego brzuszka.

2. Niski brzuch

Udostępnij curejoy.com

Jesteś szczupła, ale mimo to dolna część Twojego brzucha jest powiększona? Prawdopodobnie posiadasz niski brzuch, który jest spowodowany tym, że najwięcej tkanki tłuszczowej gromadzi się w dolnej części brzucha.

Innymi powodami mogą być: żmudny trening, krzywizna kręgosłupa i monotonna dieta.

Jak pozbyć się niskiego brzucha:

Jedz dużo błonnika: Żywność bogata w błonnik pomoże pozbyć się tego rodzaju brzucha. Jedz więcej produktów pełnoziarnistych i zielonych warzyw liściastych.

Wykonuj urozmaicone ćwiczenia: Nie wykonuj ćwiczeń tylko na jedną lub kilka części ciała. Trenuj cały organizm, aby wzmocnić każdą grupę mięśni.

Nawadniaj się: Odpowiednie nawodnienie ciała wspomoże procesy metaboliczne i pozbywanie się tkanki tłuszczowej.

Jedz chude białka: Jedz więcej chudego białka. Żywność, taka jak ryba i kurczak jest doskonałym źródłem składników odżywczych.

3. Napompowany brzuch

Udostępnij curejoy.com

Budzisz się z płaskim brzuchem, ale wraz z upływem dnia on rośnie? Możesz cierpieć z powodu napompowanego brzucha.

Głównym powodem tego stanu jest nierównowaga flory bakteryjnej, alergie pokarmowe i powolne ruchy jelit.

Jak pozbyć się napompowanego brzucha:

Nigdy nie unikaj śniadania: Pomijanie śniadania może sprawić, że będziesz gromadzić zapasy w organizmie. Jedząc śniadanie regularnie możesz pozbyć się napompowanego brzucha.

Unikaj pokarmów, na które źle reagujesz: Unikaj jedzenia pokarmów, na które organizm jest uczulony. Słuchaj swojego ciała, a unikniesz powiększającego się brzucha.

Jedz świeże produkty: Unikaj żywności przetworzonej przez dwa tygodnie i zacznij jeść świeże owoce, warzywa, ryby, mięso i kurczaka. Sprawdź, jak reaguje na taką dietę Twoje ciało.

4. Brzuch stresowy

Udostępnij curejoy.com

Przewlekły stres jest jednym z głównych powodów powstawania powiększonego brzucha. Dzieje się tak ze względu na nieregularnie spożywane posiłki oraz niezdrową żywność i nadmierne picie kawy oraz alkoholu.

Jak pozbyć się stresowego brzucha:

Jedz więcej potraw bogatych w magnez: Magnez pomaga zniwelować wpływ stresu. Spożywaj więcej bogatych w magnez produktów, takich jak orzechy, otręby pszenne i zielone warzywa.

Wysypiaj się lepiej: Nie dając ciału potrzebnej ilości snu zaburzamy produkcję leptyny. Leptyna jest hormonem, który pomaga regulować spalanie kalorii.

Ogranicz spożycie kofeiny: Unikaj picia kawy o późnych porach, ponieważ może to zakłócić Twój rytm biologiczny. Ogranicz spożycie kawy w ciągu dnia do maksymalnie dwóch kubków.

5. Uchwyty miłości

Udostępnij curejoy.com

Wałeczki, pieszczotliwie nazywane uchwytami miłości, są spowodowane kumulowaniem się tkanki tłuszczowej po bokach tułowia. Ten typ brzucha jest zwykle spowodowany nadmiernym spożywaniem alkoholu, siedzącym trybem życia, i miłością do słodyczy.

Jak się ich pozbyć?

Ograniczenie spożycia alkoholu: Nadmierne spożywanie alkoholu może powodować rozwój wałeczków. Unikaj picia alkoholu przez dwa tygodnie, a po upływie tego czasu spożywaj go sporadycznie i z umieram.

Ograniczenie słodkiego: Aby pozbyć się uchwytów miłości, musisz zrobić sobie przerwę od słodyczy. Zastąp cukierki i czekoladę świeżymi lub suszonymi owocami.

Regularne trenuj: Możesz zacząć regularne treningi, ale wcale nie musisz kupować karnetu na siłownie. Wystarczą długie spacery i ćwiczenia w domowym zaciszu.

Źródło: curejoy.com | Fotografie: curejoy.com