Dlaczego pływanie jest doskonałym ćwiczeniem dla każdego i dlaczego wyglądamy po nim młodziej?

Umiesz pływać? Jeżeli nie, lepiej zainwestuj w lekcje, bo umiejętność ta jest wspaniała dla zdrowia.

Jak się okazuje, pływanie jest jednym z najpopularniejszych zajęć rekreacyjnych na świecie

Jednak pływanie to nie tylko sport. Należy pamiętać, że to umiejętność ratująca życie i doskonała aktywność fizyczna! Może być również ogromnym źródłem przyjemności, narzędziem rehabilitacji, hobby przez całe życie lub sportem bardzo konkurencyjnym.

„Istnieje wiele różnych korzyści dla zdrowia i sprawności fizycznej związanych z pływaniem lub aktywnością fizyczną w wodzie” – mówi Vasily Strasbourg, fizjoterapeuta z kliniki rehabilitacji i terapii w Cleveland.

Pływanie jest również jednym z niewielu rodzajów aktywności fizycznej, w której dzieci mogą uczyć się bez poczucia, że ​​pracują w zorganizowanym otoczeniu.

Zatem jest to świetny sposób, aby dzieci pozostały aktywne i bardziej rozwinięte Edukacja ogólna

Jednym z aspektów pływania, który sprawia, że ​​jest to świetna forma ćwiczeń, jest fakt, że podczas pływania używasz prawie całego ciała.

Gdy płynący przemieszcza się przez wodę, jego ramiona są w ciągłym ruchu. Tymczasem mięśnie pleców i brzucha stabilizują ciało, klatkę piersiową i kręgosłup, zapewniając ogólną pracę ciała.

Ponieważ woda jest gęstsza od powietrza, każdy ruch jest ćwiczeniem oporu, który jest najlepszym sposobem na zwiększenie napięcia i siły mięśni.

Pan Strasbourg mówi, że pływanie wzmacnia także serce i płuca, poprawiając krążenie krwi w organizmie. „Pływanie to sport całego ciała”

W przeciwieństwie do biegania i skakania, pływanie minimalnie obciąża stawy, dzięki czemu są chronione przed napięciem.

Ponadto Twoje ciało staje się łatwiejsze „do utrzymania” w wodzie. Ciało zanurzone w wodzie do klatki piersiowej wynosi od 25 do 35%. Po zanurzeniu do szyi twoje ciało dźwiga jedyne 10% własnej wagi. Pozostałe 90% to woda!

Brak „noszenia wagi” sprawia, że ​​pływanie jest doskonałą formą ćwiczeń dla małych dzieci, a także dla dorosłych. Pływanie stanowi również doskonałą formę rehabilitacji dla osób starszych i dla sportowców z kontuzją.

Co więcej, pływanie zapewnia dłuższe życie, poprawia humor, przynosi ulgę astmatykom, wzmacnia kręgosłup a także jest idealnym sposobem na regenerację po treningu siłowym

To wszystko sprawia, że z pływalni wychodzimy wypoczęci, szczęśliwsi i zdecydowanie młodsi!

Urazy podczas pływania

Urazy są znacznie mniej powszechne w pływaniu niż w większości sportów lądowych, ale obrażenia zwiększają się wraz ze wzrostem konkurencyjności sportowców. Urazy ramion są najbardziej powszechne wśród pływaków.

„Sporty wymagające ruchu, takie jak baseball, tenis, gimnastyka lub pływanie, mogą wielokrotnie poruszać ramieniem sportowca przez ten sam ruch” – mówi Paul M. Saluan, dyrektor medycyny sportowej dla dzieci i młodzieży w Cleveland Clinic. „Może to prowadzić do nadmiernych obrażeń”.

Nadmierne używanie mięśni mankietu rotacyjnego, mięśni łopatki i mięśni górnej i dolnej części pleców może powodować ból ze zmęczenia i prowadzić do zapalenia ścięgien lub zapalenia.

Źródło: fithacker.ru | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: pinterest.com