8 naturalnych sposobów na oczyszczenie płuc. Rady nie tylko dla palaczy!

Nasze płuca są naturalnym filtrem, który chroni nas przed różnymi infekcjami i zanieczyszczeniem powietrza, dlatego zdrowe płuca odgrywają bardzo ważną rolę w szczęśliwym życiu.

8 naturalnych sposobów na oczyszczenie płuc. Rady nie tylko dla palaczy!
Udostępnijfreepik.com

Niestety nasz układ oddechowy może ucierpieć z powodu szkodliwych substancji w powietrzu, które wdychamy każdego dnia

Suchy kaszel, ból w klatce piersiowej, duszność – wszystko to może być oznaką poważnych chorób płuc, takich jak astma, przewlekłe zapalenie oskrzeli, zatorowość płucna i wiele innych.

Jeśli zauważyłeś ostatnio co najmniej jeden z tych znaków, lepiej podjąć natychmiastowe działanie

Poznaj listę naturalnych i prostych sposobów, by utrzymać zdrowe płuca i przywrócić je do zdrowia po narażeniu na szkodliwe czynniki.

8 naturalnych sposobów na oczyszczenie płuc. Rady nie tylko dla palaczy!
Udostępnijfreepik.com

#1 Połóż wyżej głowę podczas snu utrzymując ją podniesioną o 15 stopni

Możesz zredukować odprowadzanie śluzu do gardła i tym samym zapobiec nocnemu kaszleniu i porannej chrypce. Jedna dodatkowa poduszka może wystarczyć do osiągnięcia wymaganej wysokości.

#2 Poproś współlokatora o pomoc w uwolnieniu flegmy z płuc

Poproś znajomego, aby postukał dłońmi o plecy. Niech ułoży je w kształt filiżanki. Powinien celować w górną środkową część pleców. Może to pomóc w poluzowaniu śluzu w płucach, dzięki czemu można go odkaszleć.

#3 Oczyść swój dom

Czasami poważne choroby płuc można wywołać przez ekspozycję na toksyczną pleśń. Narażenie na pleśń może powodować takie objawy, jak stany zapalne, alergie i ataki astmę.

Aby bez trudu oddychać, musisz stworzyć bezpieczne miejsce, czyszcząc każdy zakątek domu we właściwym czasie i używając specjalnego oczyszczacza powietrza.

#4 Chroń swoje płuca przed zanieczyszczeniami. Jeśli mieszkasz w bardzo zanieczyszczonym miejscu, powinieneś chronić się przed szkodliwymi czynnikami w powietrzu wokół Ciebie

Kiedy wychodzisz na zewnątrz, zawsze noś specjalną maskę.

#5 Nie wstrzymuj kaszlu – kaszel jest naturalnym procesem, który pomaga płucom pozbyć się śluzu podczas przeziębienia lub grypy

Tłumienie kaszlu może spowodować poważne postępy infekcji. Następnym razem, używaj środków przeciwkaszlowych tylko wtedy, gdy poczujesz znaczny dyskomfort lub nie możesz przestać kaszleć.

#6 Stosuj zdrową dietę – niektóre pokarmy zawierają dużo witamin i minerałów, które mogą chronić Twoje płuca bez dodatkowych pigułek

Oto kilka rad, jak zmienić swoje nawyki żywieniowe:

Przejście na dietę organiczną pomoże ci uniknąć ryzyka takich chorób jak rak płuc, przewlekłe zapalenie oskrzeli i rozedma płuc.

Jeśli nie możesz całkowicie przełączyć się na żywność ekologiczną, staraj się unikać produktów zawierających konserwanty i dodatki, a także paczkowaną i przetworzoną żywność.

Dokładnie sprawdź etykiety żywności w supermarkecie przed zakupem czegokolwiek.

Nie zapomnij wypić niezbędnej ilości wody każdego dnia. Pomoże Ci to utrzymać nawodnienie płuc i uwolnić od śluzu.

Nie należy przyjmować suplementów beta-karotenu, jeśli palisz, ponieważ mogą zwiększać ryzyko raka okrężnicy, płuc i prostaty.

#7 Wykonuj proste ćwiczenia – są ważne nie tylko dla dobrego wyglądu, lecz także dla zdrowia narządów wewnętrznych, ponieważ pomagają one zwiększyć przepływ krwi i pozwalają szybciej docierać do płuc za pomocą niezbędnych witamin i minerałów

Jeśli masz problemy z płucami lub oddychaniem, skonsultuj się z lekarzem przed wykonaniem jakiegokolwiek nowego ćwiczenia.

Chińskie ćwiczenie

Pozycja wyjściowa: siedząc na krześle lub na podłodze zrób wdech, podnosząc ramiona i umieszczając je przed sobą.

Zrób wdech, przesuwając ramiona na boki i utrzymując je na wysokości ramion.

Zrób wdech, podnosząc ręce ponad głowę. Wróć do początkowej pozycji.

Powtórz: 10-12 razy

#8 Oddychaj prawidłowo – sposób, w jaki oddychasz, jest bezpośrednio związany z Twoim dobrym zdrowiem

Z reguły im silniejsze są Twoje płuca, tym lepiej się czujesz.

Aby zwiększyć ilość tlenu w płucach i poprawić zdolność uwalniania z nich dwutlenku węgla, można wykonać kilka ćwiczeń oddechowych.

Wdychaj przez nos przez 2-3 sekundy. Powoli wydychaj przez zaciśnięte wargi przez 4-9 sekund.

To ćwiczenie może również pomóc w skutecznym opanowaniu ataku astmy i uspokojeniu się.

Co powiesz na te porady? Moim zdaniem świetnie pomogą Twoim płucom

A może masz jeszcze inne ćwiczenia, które pomogą innym? Jeżeli tak, podziel się nimi w komentarzu na Facebooku!