Kategorie OdżywianieZdrowie

Zawsze wyrzucałeś do śmieci tą część awokado… Od tej chwili już nigdy więcej tego nie zrobisz!

Powszechnie wiadomo, że awokado, podobnie jak jarmuż, zawiera w sobie cenne wartości i można go spokojnie określić mianem „super jedzenia”: ogromna ilość składników odżywczych, znajdująca się w jego środku, wystarczy aby dostarczyć Twojemu organizmowi odpowiednią ilość witamin. Możesz to zrobić jedząc miąższ lub pijąc zdrowy koktajl. Ale ludzie często mają spory problem z jedzeniem jednego elementu bohatera dzisiejszego wpisu, a mianowicie jego pestki.

Podczas gdy naukowcy ciągle poszukają następnego produktu posiadającego  wielką moc witamin i składników odżywczych, który stałby się popularny, wszyscy powinni skupić się na na tym już dobrze znanym. Badania pokazują, że pestki awokado są tak samo cenne, jeśli nie bardziej, niż miąższ, który je otacza.

Niewiele osób wie o tych tajnych korzyściach, najprawdopodobniej dlatego, że tak trudno jest dostać się do wnętrza nasion awokado i nie zajmujemy się nimi w ogóle, wyrzucając je. Ale nic co jest cenne nie przychodzi łatwo, a korzyści z pestek awokado są naprawdę warte tego wysiłku.

1

Daily Superfood Love odkrywa coś, co może przekonać nawet najbardziej leniwe osoby: nasiona awokado skupiają ponad 70 procent przeciwutleniaczy, które występują w całym owocu. W związku z tym, mięsista część, którą zwykliśmy jeść posiada jedynie niewielką część składników odżywczych występujących w awokado. Oto kilka przykładów cennych wartości nasion awokado.

Zapalenie i bóle stawów

3

Daily Superfood Love uważa, że nasiona z awokado zawierają katechiny i procyjanidyny, które są przeciwutleniaczami, zmniejszającymi stany zapalne, obrzęki i sztywność stawów – stanowią doskonałą broń przeciwko zapaleniu stawów.

Trawienie

4

Nasiona awokado zawierają dużo błonnika, który pomaga Ci poprawić zdolność do wchłaniania karotenoidów i substancji odżywczych. Ponadto, pomagają utrzymać poziom cukru we krwi pod kontrolą, który, miejmy nadzieję, stłumi nieodpartą chęć pożarcia całej tabliczki czekolady.

Skóra i włosy

5

Przeciwutleniacze w nasionach awokado mogą naprawić uszkodzenia komórek skóry i pomóc w tworzeniu kolagenu. Poza tym, Step to Health mówi, że doskonale nadaje się do suchych włosów oraz leczenia łupieżu. Połączenie pestek awokado z olejem rycynowym sprawi, że Twoje włosy będą bardziej lśniące.

Jak uzyskać wszystkie te korzyści?

Jak dokładnie można dostać się do środka tej twardej pestki? Po pierwsze, oddziel nasiona od reszty awokado. Wbij nóż pomiędzy pestkę a awokado i pociągnij, aby oddzielić pestkę bez naruszania miąższu owocu. Daily Superfood Love zaleca aby teraz przy pomocy dużego, ostrego noża posiekać nasiono na kawałki. Jednak technika ta może być zarówno trudna, jak i niebezpieczna.

Livestrong zaleca umieszczenie nasion w malakserze. Proszek, który powstanie z pociętych nasion może być stosowany w koktajlach.

Mała uwaga: Jeśli Twój organizm nie przywykł do spożywania nasion awokado, na początku mogą wystąpić pewne „problemy żołądkowe”. Ziarno pestki nie jest jednak zagrożeniem dla zdrowia – wręcz przeciwnie. Więc miej to na uwadze i upewnij się, aby wszyscy Twoi znajomi poznali zalety awokado, dzieląc się tym artykułem!

Źródło: remedydaily.com | Fotografie: shutterstock.com, shutterstock.com, shutterstock.com, shutterstock.com