Kategorie DłonieUrodaZdrowie

Na jej paznokciach pojawiły się małe, białe plamki. Jaki był tego powód? Nie miałam pojęcia!

Większość z nas sądzi, że prowadzi całkiem zdrowe życie. Jasne, że czasami sobie „pozwalamy”, ale ogólnie jesteśmy świadomi podstaw: znamy granicę śmieciowego jedzenia, wiemy, że trzeba pić wodę, że musimy się ruszać czy dobrze spać.

Ale co z codziennymi objawami, co do których mamy tendencję ignorowania? Jeśli chcemy prowadzić jak najzdrowsze życie, musimy przyjrzeć się bliżej naszemu ciału – a w konsekwencji naszym potrzebom żywieniowym.

Poniżej znajdziesz niektóre z najczęstszych problemów, które w łatwy sposób możesz odnaleźć u siebie. Okazuje się, że najczęściej problemy te powodowane są przez istotne niedobory żywieniowe.

Nawet jeśli niektóre z tych objawów są dość ekstremalne, na pewno są sposoby ich zwalczania. Kierunki przedstawione poniżej są zalecane przez ekspertów, ale jeśli problemy utrzymują się, konieczna będzie wizyta u lekarza.

Zimne ręce

oznaki-niezdroego-odzywiania-1

Większość ludzi o zimne ręce obwinia różne czynniki, w tym osłabiony układ odpornościowy, zły obieg krwi albo po prostu niskie temperatury.

Jednak badania wykazały, że zimne dłonie często wskazują na niedobór jodu. Jod jest pierwiastkiem, który znajduje się w przeważającej większości mórz na Ziemi i ma zasadnicze znaczenie dla zdrowia człowieka.

Nasze gruczoły wykorzystują jod, aby budować hormony tarczycy. Jeśli istnieje ich poważny niedobór, tarczyca będzie pęcznieć i powodować wiele bólu. W ciągu ostatnich kilku lat, badania National Health Nutritional Examination wykazały, że poziom jodu spadł o zdumiewające 50%.

Normalne, zdrowe diety nie są już uważane za odpowiednie do zwalczania poważnych niedoborów jodu. Niestety, coraz więcej ludzi zmaga się z problemami z tarczycą.

Wiele dietetyków zaleca, aby osoby mające z tym problemem, zwiększały spożycie warzyw morskich, takich jak wodorosty. Dorsz, krewetki, tuńczyk czy ziemniaki pieczone również mają większą zawartość jodu.

Sucha, łuskowata skóra.

oznaki-niezdroego-odzywiania-2

Najczęściej myślimy, że sucha, łuszcząca się skóra jest spowodowane przez zmiany w pogodzie. I nie ma wątpliwości, że mróz może być przyczyną ostrych zmian w sposobie w jaki skóra się zachowuje.

Ale czy wiesz, że poważny niedobór witaminy A lub retinolu, może prowadzić do niezdrowych objawów w skórze? Witamina A silnie wspiera odnowę komórek skóry i pomaga regulować kilka czynników wzrostu. Od 1980 roku, retinol jest również powszechnie stosowany w leczeniu ciężkich postaci trądziku i łuszczycy, powstrzymując aktywność gruczołów łojowych.

Wielu lekarzy i dermatologów szukało połączenia między zdrową skórą i żywieniem – i podobnie jak narządy wewnętrzne organizmu, zewnętrzna powłoka może być głęboko dotknięta przez niezdrowy sposób odżywiania.

Spróbuj jeść pokarmy, które są bogate w witaminę A, takie jak czerwone mięso lub owoce morza, olej z wątroby dorsza oraz śmietanę i masło.

Miękkie, łamliwe paznokcie

oznaki-niezdroego-odzywiania-3

Długo wierzyłam, że w celu złagodzenia problemów związanych ze słabymi kośćmi i paznokciami, po prostu muszę spożywać więcej wapnia.

Jednakże, okazuje się, że niedobór magnezu może prowadzić do różnego rodzaju problemów – w tym słabego wzrostu paznokci, wysokiego ciśnienia krwi, niepokoju, bólu mięśni oraz osłabienia.

Niedoczynność przytarczycy jest chorobą, która może powodować łamliwe paznokcie, suche włosy, zaćmę i mrowienie kończyn. Podczas gdy te objawy wywoływane są przez uraz przytarczycy, może to być również wynikiem niskiego poziomu magnezu we krwi.

Aby zwiększyć poziom magnezu, spróbuj jeść ciemne zielone warzywa, produkty pełnoziarniste, ryby i suszone owoce.

Białe plamy na paznokciach

oznaki-niezdroego-odzywiania-4

Nie martw się, jeśli masz małe, białe plamy pojawiające się sporadycznie na paznokciach. Większość ludzi doczeka się ich w jakimś momencie swojego życia.

Jednak te małe plamki mogą wskazywać na niedobór cynku. Choć istnieją różne poglądy na ten temat (niektórzy nadal twierdzą, że jest to niedobór wapnia, inni wskazują na niedobór białka), nie zaszkodzi spożywać więcej produktów bogatych w cynk, takich jak owoce morza, szpinak, orzechy nerkowca, fasolę i grzyby.

Tłusta, czerwona i łuskowata skóra

oznaki-niezdroego-odzywiania-5

Wiele osób cierpi z powodu chorób skóry, takich jak trądzik różowaty i wypryski. Z reguły objawy wskazują na niedobór ryboflawiny lub witaminy B2. Suchość skóry i swędzenie są typowymi objawami, jak również pękanie i owrzodzenia w kącikach ust i nosa.

W większości przypadków dermatolodzy i specjaliści mogą zdiagnozować stan skóry. Ale powinniśmy uzupełnić niedobory żywieniowe, dlatego musimy skupić się na witaminie B2. Oprócz pomocy w produkcji czerwonych krwinek, B2 chroni również układ nerwowy i wzmacnia układ odpornościowy do walki z chorobami.

Aby zwiększyć spożycie witaminy B2, spróbuj jeść soję, szpinak, jogurty, czerwone buraki i indyka.

Bolący, popękany język

oznaki-niezdroego-odzywiania-6

Ogólnie rzecz biorąc, poziom spożycia witaminy B można ocenić obserwując to, jak wygląda Twój język. Zdrowe języki są różowe i gładkie na brzegach, bez dziwnej powłoki lub wgnieceń.

Ale zazwyczaj, gdy występuje niedobór witaminy B, kubki smakowe na języku będą zlepiać się, co często powoduje rowki lub szczeliny na powierzchni języka.

Dobrze jest wiedzieć, że witamina B3 jest również istotnym składnikiem odżywczym, który pomaga w zwalczaniu nudności, niedokrwistości, bóli głowy, wysokiego poziomu cholesterolu i zmęczenia.

Aby zapewnić więcej tej witaminy w diecie, spróbuj jeść więcej ryb, zielony groszek, awokado, orzeszki ziemne, orzechy i nasiona słonecznika.

Przedwczesne siwe włosy

oznaki-niezdroego-odzywiania-7

Niektórzy ludzie mają naturalnie siwe włosy, a w większości przypadków,  kilka bezpańskich „siwych splotów” na głowie jest całkowicie w porządku. Ogólnie rzecz biorąc, geny odgrywają dużą rolę w określaniu, kiedy zaczniesz „siwieć”.

Ale w niektórych rzadkich przypadkach niedobór witaminy B12 albo problemy z gruczołami przysadki lub tarczycą, mogą powodować przedwczesne siwienie.

Według dermatologa – dr Jeffrey Benabio, można to łatwo skorygować. Niezależnie od tego czy zdecydujesz się wziąć suplementy witaminowe lub zmienić swoją dietę, zrównoważając spożycie witaminy, poprawisz normalne funkcjonowanie mózgu i układu nerwowego.

Spróbuj jeść więcej łososia, białego mięsa, otręby, płatki i jogurt.

Bolesny język sprawiający wrażenie gładkości

oznaki-niezdroego-odzywiania-8

Niedobór kwasu foliowego może często prowadzić do obrzęków języka i owrzodzenia jamy ustnej. Ponadto, chorzy mogą czuć się zmęczeni, doświadczając porostu szarych włosów, biegunki czy wrzodów jamy ustnej.

Niedobór może być spowodowany przez wiele rzeczy, w tym nadmierne spożycie alkoholu, jedzenie rozgotowanych warzyw oraz małej ilości owoców i warzyw w swojej diecie.

Ważne jest, aby pamiętać, że dzienne zalecane spożycie kwasu foliowego u dorosłych wynosi 400 mikrogramów. Z drugiej strony kobiety w ciąży powinny przyjmować 600 mikrogramów dziennie.

Spróbuj jeść więcej zielonych liściastych warzyw, soczewicę, groch, brokuły, okrę i szparagi.

Nadmiernie Spocony Głowa

oznaki-niezdroego-odzywiania-9

Przechowywana w wątrobie witamina D jest bardzo ważnym składnikiem odżywczym, który pomaga w absorpcji wapnia w organizmie. Niebezpiecznie niski poziom witaminy D może prowadzić do kruchych kości.

Najlepszym sposobem dla organizmu na przetwarzanie tej witaminy jest uzyskanie bezpośredniego kontaktu ze światłem słonecznym. Niedobór witaminy D jest najczęściej związany z przewlekłym poceniem się, obniżonymi poziomami energii, bólami mięśni, a w najgorszych przypadkach nawet depresji.

Do swojej diety spróbuj dodać tłuste ryby, grzyby, mleko i inne pokarmy bogate w witaminę D.

Proszę, podziel się  z przyjaciółmi i rodziną tymi wskazówkami, aby mogli poznać te objawy niedoboru witamin!

Źródło: littlethings.com | Fotografie: littlethings.com