Kategorie OdżywianieZdrowie

5 nawyków, których powinniśmy unikać po jedzeniu, gdyż negatywnie wpływają na procesy trawienne

Wielu z nas nieustannie brakuje czasu i zmiana codziennych przyzwyczajeń staje się wręcz niemożliwa. Wszystko robimy szybko i bez zastanowienia. A to właśnie pozornie drobne rzeczy okazują się szkodliwe.

Zdrowa dieta to ważna kwestia, dlatego zdecydowaliśmy się przedstawić wam 5 rzeczy, których nie powinniście robić po posiłku.

Prysznic lub kąpiel

no this is not an advertisement for  caress tahitian renewal

Kiedy bierzemy prysznic lub kąpiel, temperatura naszego ciała wzrasta. Nasz organizm próbując sobie z tym poradzić wysyła odrobinę więcej krwi niż zwykle. To z kolei może zakłócić proces trawienny i spowolnić metabolizm. Z prysznicem najlepiej zaczekać 30 minut po posiłku.

Picie herbaty

Tea

Niektórzy nie wyobrażają sobie posiłku bez kubka gorącej herbaty. Niestety, badania wykazują, że napój zakłóca asymilację żelaza w organizmie. Zaraz po posiłku zdecydowanie lepiej sięgnąć po filiżankę kawy lub szklankę wody. Z herbatą warto zaczekać około godzinę po spożyciu posiłku.

Drzemka

1986 Rest Hour At the Cabin

Generalnie mitem jest, że jedzenie przed snem jest bezpośrednią przyczyną nadwagi. Jednak spanie z pełnym brzuchem może powodować zgagę, podwyższoną kwasowość i inne żołądkowe niedogodności. Dodatkowo spanie bezpośrednio po posiłku zwiększa ryzyko udaru mózgu. Eksperci są zgodni co do tego, że z drzemką warto zaczekać 2 godziny po posiłku.

Trening

Workout

Niezależnie jak kusząca wydaje się perspektywa sportu po posiłku, po prostu zaczekaj. Trening z pełnym brzuchem może doprowadzić do wymiotów, a innymi poważniejszymi konsekwencjami jest udar. Jeśli odczuwasz potrzebę ruchu, wybierz się na spacer, ale skomplikowane ćwiczenia odłóż co najmniej 2 godziny po posiłku.

Palenie

cigarette

Prawie wszystkie nasze funkcje skupione są na trawieniu. W momencie dostarczenia nikotyny do organizmu, jej szkodliwość jest dwukrotnie większa. Tytoń blokuje wchłanianie minerałów i witamin, co negatywnie wpłynie nawet na najzdrowszy posiłek. Oczywiście znacznie lepiej jest w ogóle nie palić, ale jeśli nie jesteś w stanie zrezygnować z papierosa, wstrzymaj się choć na 20 minut.