Kategorie OdżywianieZdrowie

Pożywne śniadanie, które spala tłuszcz i obniża poziom cholesterolu. Doda energii na cały dzień

Śniadanie jest rzeczywiście najważniejszym posiłkiem dnia, ponieważ usprawnia metabolizm i umożliwia prawidłowe spalanie kalorii przez cały dzień. Kiedy jesz zdrowe śniadanie, dostarczasz organizmowi potrzebną energię, aby mógł osiągnąć swoje maksimum.

Pożywne śniadanie, które spala tłuszcz i obniża poziom cholesterolu. Doda energii na cały dzień

Co mówią na ten temat badania?

Według badań istnieje z pewnością silny związek między śniadaniem a ogólnym stanem zdrowia. Poranny posiłek ma również kluczowe znaczenie dla koncentracji i pamięci, a także może obniżać poziom złego cholesterolu i zapobiegać nadwadze, cukrzycy i chorobom sercowo-naczyniowym.

Jednak tak dzieje się tylko w przypadku, gdy jemy odpowiednie śniadanie, a nie muffiny lub pączki wraz z filiżanka kawy. Takie połączenie może zaszkodzić metabolizmowi. Zamiast tego powinieneś wybrać przepis na najzdrowsze śniadanie, które przygotowaliśmy dla Ciebie dzisiaj.

Co na śniadanie?

Pożywne śniadanie, które spala tłuszcz i obniża poziom cholesterolu. Doda energii na cały dzień
pinterest.com

Płatki owsiane są uważane za idealną opcję na śniadanie, ponieważ są bogate w błonnik, który usprawnia ruchy jelit i pomaga pozbyć się zalegających w układzie trawiennym resztek pokarmu. Oprócz błonnika są one również bogate w białko i minerały, które przedłużą twoje uczucie sytości i podniosą poziom energii.

Nasiona Chia są bogate w błonnik, wapń oraz kwasy tłuszczowe omega-3 i -6. Nasiona te posiadają także właściwości przeciwzapalne i antyoksydacyjne, a spożywane regularnie potrafią zrównoważyć poziom cholesterolu i poprawić zdrowie serca.

Potrzebne składniki:

  • Filiżanka wody
  • 4 łyżki nasion chia
  • Filiżanka płatków owsianych
  • 2 łyżki ekologicznego miodu
  • Łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • Trochę soli himalajskiej

Przygotowanie:

Wlej wodę do garnka i dodaj cynamon. Doprowadź mieszankę do wrzenia. Kiedy osiągnie już punkt wrzenia, ustaw mały ogień i dodaj płatków owsianych. Gotuj jeszcze 5 minut, a następnie wyłącz płomień i zdejmij garnek z palnika. Przykryj i pozostaw na 5 minut przed dodaniem miodu i soli. Na sam koniec przenieś mieszaninę do miski dodaj do niej sok z cytryny i posyp nasionami chia. Pamiętaj, po takim śniadaniu będziesz czuć się lekko, ale nie zabraknie Ci również energii.

Fotografie: topnaturalmedicine.com