7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat

Każdy dąży do tego, aby metabolizm pracował jak należy, szybko i sprawnie. Niestety, wraz z wiekiem jest to coraz trudniejsze do osiągnięcia. Praca naszego metabolizmu spada nieco co dziesięć lat życia, a to oznacza, że będzie tylko trudniej jeść te same potrawy w tych samych porcjach.

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Wolniejszy metabolizm jest nieunikniony, ale nadal możemy dokonać kilku codziennych wyborów, które mogą pomóc nam w poprawie naszych metabolizmów. Kluczem do sukcesu jest pozostawanie skupionym i pamiętanie o tym, jak duży wpływ mają nasze wybory, nie tylko na to, jak wyglądamy, ale także na to, jak myślimy i czujemy się.

7 sposobów na zwiększenie metabolizmu podczas procesu starzenia się

Niezależnie od wieku, nigdy nie jest za późno, aby zacząć wprowadzać zmiany, które mogą mieć znaczący wpływ na twój metabolizm.

Zmiany w diecie

Wybór odpowiedniej żywności jest niezbędny, aby Twoje ciało działało na najwyższych obrotach. Oto szybki przegląd sposobów na poprawienie metabolizmu:

1. Oczyść swoją dietę

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Oznacza to nie tylko zdrową dietę, ale taką, w której zrezygnujesz całkowicie z przetworzonej żywności. W tym celu wybieraj naturalne produkty czytaj etykiety. Jeśli znajdziesz na nich coś, co Cię zaniepokoi, zrezygnuj z zakupu.

Skup się na świeżych warzywach, owocach, roślinach strączkowych, nasionach, orzechach i pełnych ziarnach. Poprzez świadomy wybór dokonywany każdego dnia zmniejszysz obciążenie układu trawiennego, a metabolizm znacznie poprawi się.

2. Zwiększ spożycie białka i błonnika

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Błonnik i białko trawią się dłużej. Z tego powodu jedzenie błonnika i bogatych w białko produktów stymuluje Twój metabolizm do cięższej pracy, co prowadzi do spalania większej ilości kalorii. Ważne jest, aby wybierać prawdziwe źródła błonnika i białka zamiast sztucznych suplementów lub niezdrowych i ciężkich opcji, takich jak czerwone mięso.

3. Pij więcej wody

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Woda nie tylko gasi pragnienie, ale także wspomaga wszelkie procesy metaboliczne. Odpowiednia ilość wody ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania organizmu każdego dnia. Jeśli nie dostarczysz organizmowi wymaganej ilości płynów, będzie to w rezultacie spowalniać metabolizm, podobnie jak wtedy, gdy pomijasz posiłki w określonym dniu.

4. Jedz regularnie

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Jeśli myślisz, że pomijanie posiłków pozwoli Ci ograniczyć spożywane kalorie, a tym samym spowodować utratę wagi, bardzo się myślisz. Kiedy pomijamy posiłki, pośrednio zachęcasz ciało do robienia zapasów. Twój organizm nie jest pewien, kiedy będzie otrzymywał wystarczająco dużo składników odżywczych, więc stara się spalać mniej energii pochodzącej z żywności, którą jesz. W ten sposób metabolizm spowalnia się.

Jedz małe, ale regularne posiłki o określonych porach. Pomoże to regulować pracę metabolizmu, a organizm zacznie wysyłać sygnały głodu o ustalonych porach każdego dnia.

Zmiany stylu życia

Utrzymanie prawidłowej pracy metabolizmu nie zależy tylko od diety. To kompletny styl życia. Oto kilka sposobów, w jaki codzienne nawyki mogą wspomóc pracę metabolizmu.

5. Ćwicz mądrze

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnij

Ćwiczenia zawsze pomagają poprawić metabolizm, niezależnie od wieku. Jednak ważne jest, aby zachować rozmaitość. Twój metabolizm potrzebuje zmian, aby otrzymywać stałą stymulację. Zauważysz, że im częściej ćwiczysz to samo każdego dnia, tym łatwiej wpaść w rutynę. To dlatego, że Twój metabolizm jest w stanie przystosować się do ilości stresu fizycznego, przez który przechodzi, a z biegiem czasu wpływ tego konkretnego ćwiczenia zostanie utracony.

Poprzez wprowadzenie pewnej różnorodności do treningu, napędzisz metabolizm i dasz mu nowe wyzwania.

6. Trening siłowy

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Trening siłowy jest dobrym sposobem na zwiększenie masy mięśni, a one spalają najwięcej kalorii. To oznacza, że pomoże to poprawić metabolizm i zwiększyć potencjał spalania tłuszczu.

Podnoszenie ciężarów każdego dnia rano zwiększy Twój metabolizm i sprawi, że będzie on działać skuteczniej przez cały dzień.

7. Dobry sen

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Aktywność jest dobrym sposobem na spalanie kalorii, ale nie zapomnij o koniecznej regeneracji. W związku z tym należy się prawidłowo wysypiać. Sen pomaga regulować poziom cukru we krwi i utrzymuje metabolizm w dobrym stanie. Im bardziej pozbawiasz się snu, tym gorzej będzie pracował na następny dzień. Dorosły człowiek potrzebuje od 7 do 8 godzin snu na dobę.

8. Zbadaj tarczycę

7 prostych sposobów na zwiększenie pracy metabolizmu mimo upływu lat
Udostępnijcurejoy.com

Jeśli nadal masz problem z pracą metabolizmu, mimo że trzymasz się zdrowej diety i stylu życia, udaj się do endokrynologa. Funkcje tarczycy wpływają ściśle na podstawową przemianę materii. Powolny metabolizm jest zazwyczaj wynikiem niedoczynności tarczycy.

Źródło: curejoy.com | Fotografie: curejoy.com