Kategorie AkupresuraCiałoMasażMedycyna naturalnaUrodaZdrowie

5 prostych automasaży, które wykonasz w domu. Ból i sztywność mięśni zniknie w mgnieniu oka

Ból pleców, szyi, sztywny kręgosłup, pospinane mięśnie czy braki w zakresach ruchu to tylko niektóre z bolączek wielu z nas. Nie każdy ma jednak czas i pieniądze by wybrać się na serię profesjonalnych masaży, które mogłyby złagodzić problem. Na szczęście w wielu przypadkach jesteśmy w stanie pomóc sobie sami!

7 genialnych masaży, które wykonasz sam. Dzięki nim poczujesz się o niebo lepiej

Przygotowaliśmy dla Ciebie listę automasaży, które przyniosą ulgę poszczególnym partiom Twojego ciała. Poniżej znajdziesz listę dolegliwości, opis do każdego masażu i krótki filmik instruktażowy. Co najważniejsze, nie musisz być znawcą żadnych specjalistycznych metod, aby sobie pomóc. To prostsze niż myślisz! Musisz mieć jednak świadomość, że w niektórych przypadkach masaż może być nieco bolesny, zwłaszcza, jeśli wcześniej tego nie robiłeś, a w Twoim życiu nie było ruchu w różnych płaszczyznach

Przechodząc już do masaży… Do niektórych z nich będziesz potrzebować tylko i wyłącznie siły własnych rąk, do innych niezbędna będzie Ci piłeczka tenisowa lub piankowy roller

Gotowy?

#1 Ból głowy

Często się garbisz, wysuwasz głowę do przodu, przez co odczuwasz napięcie w szyi, co przekłada się na ból głowy? Jest na to sposób. Aby sobie pomóc, będziesz potrzebować dwóch piłek tenisowych.

  1. Połóż się na plecach.
  2. Weź piłkę jedną piłkę tenisową do jednej drugą do drugiej dłoni tak, aby znajdowały się pomiędzy kciukami a palcami wskazującymi.
  3. Umieść dłonie za głową tak, aby piłki były równym podparciem dla podstawy czaszki.
  4. Zacznij przekręcać głowę z boku na bok, a następnie przejdź do ruchów przytakujących pamiętając o tym, aby przez cały czas wykonywania ćwiczenia uciskać piłeczki.
5 prostych automasaży, które wykonasz w domu. Ból i sztywność mięśni zniknie w mgnieniu oka

#2 Ból stopy

Do masażu stopy będziesz potrzebować zwykłej piłki tenisowej lub innej, stosunkowo twardej piłki o podobnej wielkości. Zaletą tego ćwiczenia jest fakt, że możesz je wykonywać zarówno w pozycji stojącej, jak i siedzącej chociażby podczas pracy na komputerze. Nie mniej jednak zaleca się wykonywanie na stojąco dzięki czemu nacisk na piłeczkę będzie stosunkowo większy.

  1. Przetaczaj piłeczkę stopą począwszy od pięty aż po palce w tę i z powrotem pamiętając o tym, aby stosunkowo mocno przyciskać ją do podłoża.
  2. Jeśli na Twojej stopie znajdzie się miejsce, w którym czujesz szczególny ból lub dyskomfort, poświęć tej części stopy więcej uwagi na masaż.
5 prostych automasaży, które wykonasz w domu. Ból i sztywność mięśni zniknie w mgnieniu oka

#3 Ból kolan od siedzenia przy biurku

Twoim celem w tym przypadku jest rozciągnięcie włókien tkanek łącznym (powięzi). Do wykonania tego ćwiczenia będziesz potrzebować krzesła, a także odrobinę chęci i wolnego czasu.

  1. Usiądź wygodnie na krześle, wyprostuj, rozluźnij nogi i daj im odpocząć.
  2. Zacznij uciskać miejsce bolące palcem.
  3. Powtórz dwukrotnie zgięcie i wyprost nogi w kolanie.
  4. Wykonaj po 3 serie na każdą nogę.
5 prostych automasaży, które wykonasz w domu. Ból i sztywność mięśni zniknie w mgnieniu oka

#4 Ból nóg lub kolan podczas chodzenia lub biegania

Odczuwasz ból nóg lub kolan podczas ruchu? Ból który biegnie od biodra w kierunku kolana? Przygotuj wałek do rolowania, a my już śpieszymy Ci z pomocą.

  1. Połóż się na boku tak, aby wałek znajdował się tuż pod biodrem przez cały czas podpierając się na ramionach.
  2. Przetocz wałek w stronę kolana jednocześnie obracając ciało w kierunku podłoża.
  3. Wróć do pozycji wyjściowej tym samym torem ruchu.
  4. Wykonaj 10-15 takich powtórzeń.
5 prostych automasaży, które wykonasz w domu. Ból i sztywność mięśni zniknie w mgnieniu oka

#5 Ból przedramion

Ból przedramion często pojawia się, kiedy dużo pracujemy rękoma lub przez kolejne godziny nie rozstajemy się z klawiaturą komputera bądź laptopa. Do wykonania tego ćwiczenia nie będziesz potrzebować żadnych dodatkowych przedmiotów.

  1. Obejmij prawe przedramię lewą dłonią.
  2. Zacznij kręcić dłonią w lewo, a przedramieniem w prawo.
  3. Zmieniaj położenie dłoni umieszczonej na przedramieniu przemieszczając ją ku dłoni i ku łokciowi przez cały czas powtarzając ćwiczenie.
  4. Po wykonaniu kilkunastu/kilkudziesięciu takich powtórzeń zmień rękę.
  5. Obejmij przedramię dłonią przeciwnej ręki, tak jakbyś trzymał kubek.
5 prostych automasaży, które wykonasz w domu. Ból i sztywność mięśni zniknie w mgnieniu oka
Źródła: motywatordietetyczny.pl, www.buzzfeed.com