Kategorie OdżywianieZdrowie

Ten niskokaloryczny koktajl pomoże Ci przyspieszyć metabolizm i wzmocnić odporność

Potencjał leczniczy buraka jest często przez nas niewykorzystywany, a szkoda. To niskokaloryczne warzywo pomaga utrzymać prawidłową masę ciała, ale to nie wszystko co potrafi. Po połączeniu go z dwoma innymi składnikami – kokosem i imbirem – otrzymasz pyszny, leczniczy koktajl, który dostarcza twojemu ciału mnóstwa witamin i minerałów, a także poprawia ogólny stan zdrowia organizmu.

Ten niskokaloryczny koktajl pomoże Ci przyspieszyć metabolizm i wzmocnić odporność
pinterest.com

Spożywany regularnie wzmacnia odporność, reguluje procesy trawienne oraz skutecznie zaspakaja głód, a więc pomaga zwalczyć chęć podjadania.

Leczniczy koktajl z 3 cudownych składników:

Kokos

Ten niskokaloryczny koktajl pomoże Ci przyspieszyć metabolizm i wzmocnić odporność
krokdozdrowia.com

Owoc kokosa jest cennym źródłem wielu ważnych dla ciała składników odżywczych, a jego zawartość doskonale nawadnia organizm. Wiele osób rezygnuje ze spożywania zawartości kokosa uważając, że jego biały miąższ zawiera duże ilości tłuszczu.

Jest to prawda, ale należy zaznaczyć, że tłuszcz ten jest zdrowy i potrzebny naszym organizmom. Ten duży orzech doskonale poprawia pracę metabolizmu oraz pomaga utrzymać prawidłową masę ciała. Jest on również wartościowym źródłem witamin, minerałów oraz błonnika pokarmowego, a także antyoksydantów. Działa moczopędnie, rewitalizująco i energetyzująco na organizm.

Jeśli nie wiesz jak obchodzić się z kokosem, poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, aby w pełni wykorzystać wszystkie dobroczynne jego elementy:

  • Wykonaj otwór na jednym z biegunów kokosa i wylej do naczynia cenną w minerały wodę
  • Z białego miąższu, znajdującego się na wewnętrznych ścianach kokosa, można przygotować mleczko kokosowe
  • Gruba skorupa orzecha może zostać wykorzystana na opał na grilla lub do kominka

Imbir

Ten niskokaloryczny koktajl pomoże Ci przyspieszyć metabolizm i wzmocnić odporność
pixabay.com

Ta pikantna przyprawa od wielu tysięcy lat wykorzystywana jest do naturalnego leczenia licznych chorób i dolegliwości. Imbir w skuteczny sposób zwalcza wszelkiego rodzaju problemy trawienne. Pobudza on produkcję soków żołądkowych oraz ułatwia pozbywanie się gazów jelitowych, a także przyswajanie składników odżywczych.

Korzeń imbiru doskonale usuwa nadmiar płynów w tkankach organizmu oraz przyspiesza metabolizm. Te dwa czynniki powinny przekonać panie, które pragną zachować szczupłą sylwetkę  do spożywania imbiru.

Burak

Ten niskokaloryczny koktajl pomoże Ci przyspieszyć metabolizm i wzmocnić odporność
krokdozdrowia.com

Burak dostarcza organizmowi wiele witamin, w tym A, B6 i C oraz cennych minerałów, między innymi żelaza, fosforu, cynku, potasu oraz miedzi, a także białka roślinnego oraz błonnika pokarmowego. Ta czerwona bulwa w surowej postaci stanowi cenne źródło naturalnej energii. Dodaje witalności oraz umożliwia naturalne zniwelowanie zmęczenia.

Buraki potrafią obniżyć nadciśnienie tętnicze i załagodzić stany zapalne. Wykazują również silne właściwości antyrakowe oraz doskonale oczyszcza ciało z toksyn.

Przepis na leczniczy koktajl:

Ten niskokaloryczny koktajl pomoże Ci przyspieszyć metabolizm i wzmocnić odporność
pinterest.com

Koktajl z buraka, kokosu i imbiru można spożywać o dowolnej porze dnia,ale najwięcej korzyści przynosi o poranku. Warto sięgać po ten napój zwłaszcza w okresach zwiększonego obciążenia fizycznego lub intelektualnego.

Składniki na 1 litr soku:

  • 1 orzech kokosa lub mleko kokosowe
  • 1 średni burak
  • fragment korzenia imbiru lub łyżeczka imbiru w proszku
  • 1 litr wody

Sposób przygotowania

  1. Miksuj biały miąższ orzecha kokosowego z litrem ciepłej wody, aż otrzymasz biały, jednolity płyn o konsystencji mleka
  2. Do otrzymanego mleka kokosowego dodaj pokrojonego w kostkę buraka oraz imbir i zmiksuj całość
  3. Zmiksowany koktajl powinien mieć jasnoróżowy kolor i nie mieć grudek.
  4. Przelej płyn przez sitko. Możesz spożywać go zarówno na ciepło, jak i na zimno.

Sięgaj po ten sok o każdej porze dnia, najlepiej między posiłkami. Smacznego!

Źródło: krokdozdrowia.com | Fotografie: krokdozdrowia.com | Miniatura wpisu: pinterest.com