Kategorie CukrzycaDieta i odchudzanieKoktajleNadciśnienieNowotworyOtyłośćZdrowie

Lampka winna może zdziałać wiele dobrego dla Twojego organizmu. Jest jednak kilka warunków

Jedna lampka wina prawdopodobnie jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a wręcz przeciwnie. Podana do posiłku może mieć bardzo korzystny wpływ dla naszego organizmu. Ile lampek dziennie wina możemy wypić, aby korzystnie wpłynąć na swoje zdrowie? W jaki sposób działa na nas wino i na co pomaga?

Wpływ wina na zdrowie

Powstało już wiele badań naukowych, które dowodzą, że spożywanie wina niesie za sobą wiele dobrego. Do tych najcenniejszych, prozdrowotnych właściwości możemy zaliczyć: sprzyjanie długowieczności, zmniejszenie ryzyka wystąpienia zaćmy, leczenie nadciśnienia tętniczego, aktywne zwalczanie próchnicy, a nawet hamowanie powstawanie komórek nowotworowych.

lampka wina
Flickr

Czerwone i wytrawne wino powinno być przygotowane z winogron poddanych naturalnemu procesowi fermentacji

Aby cieszyć się z tych wszystkich dobrodziejstw nie wystarczy chwycić za pierwsze, lepsze wino i pić kilka butelek dziennie. Ogromne znaczenie w tym przypadku ma bowiem nie tylko dawka, ale także rodzaj wina. Czerwone i wytrawne wino powinno być przygotowane z winogron poddanych naturalnemu procesowi fermentacji. To właśnie taki trunek jest bogaty przede wszystkim w cenne dla zdrowia silne i wzajemnie się wzmacniające przeciwutleniacze (antyoksydanty) odgrywające kluczową rolę w walce z wolnymi rodnikami. Wolnymi rodnikami, które z kolei są odpowiedzialne za rozwój wielu niebezpiecznych chorób, jak chociażby nowotwory, a także przyspieszone starzenie się organizmu.

Zalet przeciwutleniaczy jest więcej:

  • chronią mięsień sercowy
  • chronią naczynia krwionośne
  • obniżają lepkość płytek krwi
  • działają przeciwzapalnie
  • zapobiegają nadwadze
Pikrepo

Jest pewien warunek

Warunkiem jest ilość spożywanego wina. Ze względu na sporą ilość węglowodanów wino jest kaloryczne, co sprzyja nadwadze. Żeby jeszcze bardziej to zobrazować, 100 ml czerwonego wina to średnio 82 kcal. Kiedy weźmiemy więc pod uwagę butelkę o pojemności 700 ml mamy już ponad 550 kcal. Jak już zostało wspomniane, wymienione wyżej właściwości zdrowotne dotyczą głównie czerwonego wina – czerwone wino zawiera nawet 9 razy więcej antyoksydantów niż wino białe, które najczęściej powstaje z samego soku, podczas gdy skórka i pestki winogron zostają usuwane z owoców już na początku procesu.

Źródła: www.poradnikzdrowie.pl
Fotografie: www.pickpik.com