Niska zawartość kwasu żołądkowego jest przyczyną trądziku

Wzdęcia, gaz, kwaśne odbijanie, zgaga, a nawet trądzik mogą być oznakami niskiego poziomu kwasu żołądkowego.

Większość uważa, że ​​kwas żołądkowy jest przyczyną wielu z tych objawów, zwłaszcza zgagi. Dlatego nie dziwi nas, że powinniśmy przyjmować leki zobojętniające sok żołądkowy lub leki na receptę, aby powstrzymać zgagę.

Niestety, nawet jeśli objawy mogą zniknąć w najbliższym czasie, długofalowe konsekwencje tłumienia kwasu żołądkowego mogą być katastrofalne, co prowadzi do wielu problemów zdrowotnych związanych z trawieniem, które ostatecznie przejawiają się w innych objawach w całym organizmie, w tym w niektórych problemach skórnych.

Dlaczego kwas żołądkowy jest dla Ciebie dobry?

#2 Kwas żołądkowy pomaga wchłonąć składniki odżywcze

Kwas solny jest często pomijanym czynnikiem w pielęgnacji przewodu pokarmowego i przyczynia się do niedoborów. Ma wiele celów, ale jednym z najważniejszych jest pomaganie w rozkładaniu i przyswajaniu składników odżywczych w żywności. Oprócz kwasu niezbędnego do rozpadu białka, wiele witamin i minerałów zależy od wchłaniania kwasu, takich jak:

Witamina b12

Fosfor

Magnez

Wapń

Miedź

Cynk (bardzo ważny składnik odżywczy dla skóry!)

Żelazo

Te składniki odżywcze są również jednymi z najczęstszych niedoborów, które widzimy u ludzi, zwłaszcza u tych, którzy nie jedzą mięsa. Chociaż tylko dlatego, że dieta zawiera produkty pochodzenia zwierzęcego, nie oznacza to, że koniecznie absorbują te składniki odżywcze, zwłaszcza jeśli w żołądku nie ma wystarczającej ilości kwasu.

#2 Kwas żołądkowy chroni przed szkodliwymi mikrobami

Więc co ma wspólnego kwas żołądkowy z trądzikiem? Jak już wielokrotnie pisałam, zdrowie Twoich jelit jest niezbędne dla zdrowia twojej skóry. Według badań, 40% osób z trądzikiem ma podchlorhydrię (kwas o niskiej zawartości żołądka).

Jak na ironię, takie stany jak przerost bakterii w jelicie cienkim przerost drożdży, nieszczelne jelita i inne infekcje przewodu pokarmowego mogą również wynikać z braku kwasu żołądkowego.

Czemu? Kwas to pierwsza linia obrony Twojego ciała. Oprócz tego, że jest to kluczowa rola w wchłanianiu składników odżywczych, kwas żołądkowy jest potrzebny do ochrony przed szkodliwymi robakami i bakteriami, które mogą przedostać się do organizmu. Jeśli jest wystarczająco dużo kwasu żołądkowego, będziesz w stanie walczyć z tymi małymi (lub dużymi) robakami poprzez obecność kwasu.

5 przyczyn niskiej kwasowości żołądka

Kwas żołądkowy naturalnie zmniejsza się z wiekiem, ale te wybory dotyczące stylu życia mogą również szybciej zmniejszać kwas żołądkowy:

  • Stres: czy to w postaci emocjonalnej czy psychicznej, stres spowalnia zdolność naszego organizmu do skutecznego funkcjonowania. Kwas jest uwalniany tylko wtedy, gdy organizm jest w stanie rozluźnienia, podczas którego może prawidłowo rozkładać i trawić pokarm.
  • Leki: Wszystkie z nich mają zdolność redukcji kwasu z czasem, a także korzystnej flory, która wspomaga zdrowie naszego układu pokarmowego.
  • Picie zbyt dużej ilości napojów podczas jedzenia:  łatwo jest rozcieńczyć kwas żołądkowy, jeśli pijesz za dużo z posiłkiem. Ogranicz ilość płynów w posiłkach.
  • Niejedzenie wystarczającej ilości białka: Kiedy spożycie białka jest zmniejszone, świadomie lub nie, Twoje ciało automatycznie przestaje produkować tyle kwasu, ponieważ nie jest to konieczne do diety niskobiałkowej.
  • Spożywanie zbyt dużej ilości węglowodanów skrobiowych:  kwas nie jest potrzebny, a zatem nie jest wydzielany, gdy spożywane są skrobie.

Powszechne objawy niskiego stężenia kwasu żołądkowego

Najczęstsze objawy niskiego poziomu kwasu obejmują następujące czynniki”

  • Wzdęcia
  • Odbijanie
  • Gaz
  • Dyskomfort żołądkowy dowolnego typu

Długoterminowe konsekwencje i objawy obejmują:

  • Przykry oddech
  • Zaparcie
  • Problemy ze skórą, takie jak trądzik, łuszczyca, egzema i różyczka
  • Niedobory składników odżywczych

Kwas żołądkowy trądzik
freepik.com

Sposoby zwiększenia kwasu żołądkowego

1. Jedz, gdy się zrelaksujesz, by wspierać kwas żołądkowy

Podczas spożywania pokarmu musimy być w stanie zrelaksowanym, by odpowiednio trawić i aby kwas był wydzielany. To kolejny powód, dla którego nigdy nie powinieneś jeść w biegu lub w stresującym stanie.

Prawie zawsze lepiej jest poczekać, aż będziesz miał 10 minut na jedzenie w spokoju, niż wpychanie jedzenia do gardła podczas biegu, w samochodzie czy przy biurku.

Źródło: curejoy.com | Fotografie: www.Instagram.com, www.freepik.com | Miniatura wpisu: