Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessCiałoĆwiczeniaUroda

Kształt pośladków mówi wiele o Twoim zdrowiu. Przyjrzyj mu się uważnie

Jedna na trzy osoby dorosłe ma nadwagę, a jedna na trzynaście jest chorobliwie otyła, co niesie za sobą bardzo poważne konsekwencje zdrowotne. Nadmierna masa ciała zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2, wpływa na zdrowie psychiczne i zwiększa skłonność do zachorowań na nowotwór…

Spore znacznie ma również miejsce, w którym gromadzimy tłuszcz. Badania pokazują, że gromadzenie tłuszczu w okolicach pasa może być silniej związane z przewlekłymi problemami zdrowotnymi. Oznacza to, że kształt i rozmiar pośladków może mieć w tym przypadku znaczenie.

Kształty pośladków, które mogą sygnalizować, że masz problemy zdrowotne

Brightside

#1 Pośladki w kształcie kwadratu

Masz pośladki, które swoim kształtem są zbliżone do kwadratu? Może to oznaczać, że brakuje Ci ruchu lub Twój organizm zmaga się z nadwyżką kortyzolu. Nie mniej jednak kobiety z pośladkami w kształcie kwadratu zwykle mają dobry metabolizm i proporcjonalnie przybierają na wadze.

Rekomendacje:

  • wylicz zapotrzebowanie kaloryczne dla Twojego organizmu i staraj się go nie przekraczać
  • skup się na treningu ramion, ud i brzucha, co sprawi, że Twoje ciało będzie wyglądało jeszcze bardziej kobieco – różne odmiany planków świetnie się tutaj sprawdzą

#2 Pośladki w kształcie odwróconego serca

Ten kształt pośladków charakteryzuje się szerokimi biodrami i wąską talią. Kobiety, które mają pośladki w kształcie odwróconego serca, szybko tracą na wadze. Jeśli natomiast ich uda i biodra stały się zbyt duże z powodu nadmiaru tkanki tłuszczowej, może to oznaczać, że stosują niewłaściwą dietę, poziom aktywności fizycznej jest zbyt niski lub zbyt mocno się stresują. Co więcej, zwiększenie obwodu na wysokości bioder może oznaczać ryzyko wystąpienia choroby zwyrodnieniowej stawów lub cellulitu.

  • przyjrzyj się swojej diecie i rozważ wprowadzenie do niej większej ilości białka, warzyw i owoców
  • skup się na treningu dolnych partii ciała. Bieganie w formie truchtu czy dłuższe spacery powinny świetnie się tutaj sprawdzić
Pinterest

#3 Pośladki w kształcie odwróconego trójkąta

Wraz z wiekiem tłuszcz z pośladków kobiet zaczyna ubywać i gromadzić się w innych częściach ciała. Odpowiedzialny za taki stan rzeczy jest m.in. niski poziom estrogenu. W konsekwencji może to prowadzić do problemów z sercem, ryzyka infekcji dróg moczowych czy zwiększenia masy ciała.

Rekomendacje:

  • dbaj o serce
  • aktywność fizyczna – skonsultuj ze specjalistą, jaki trening będzie dla Ciebie odpowiedni
  • odpowiednia dieta
Pinterest

#4 Płaskie pośladki

Jeśli masz płaskie pośladki, prawdopodobnie cierpisz na tzw. syndrom martwych pośladków, zwany inaczej amnezją pośladkową. Dotyczy to przede wszystkim osób, które spędzają większa część z dnia w pozycji siedzącej. W konsekwencji mięsień pośladkowy średni zaczyna pracować nieprawidłowo i przestaje utrzymywać ciało w odpowiedniej pozycji, co może być przyczyną bólów pleców, bioder czy kolan.

Rekomendacje:

  • zadbaj o regularny stretching
  • aktywność fizyczna, która angażuje pośladki do pracy. Świetnie sprawdzą się tutaj chociażby przysiady, których serię można zrobić zarówno w domu jak i w biurze
  • trucht lub dłuższy spacer
Freepik

#5 Pośladki w kształcie okręgu

Ten kształt pośladków uznawany jest za kształt zdrowej osoby. Jeśli Twój styl życia jest daleki od jakiejkolwiek aktywności fizycznej, zdrowej diety, a na każdym kroku towarzyszy Ci stres, prawdopodobnie jesteś daleka od uzyskania takiej formy pośladków.

Rekomendacje:

  • dostarczaj swojemu organizmowi odpowiedniej ilości kalorii nie nie zapominaj o aktywności fizycznej
Pinterest
Źródła: brightside.me