Jedno ćwiczenie wystarczy, aby pozbyć się tłuszczu i poprawić swoją postawę

Każdy z nas podczas treningu ma swoje ulubione ćwiczenia, które chętnie stosuje. Te pozycje mogą niedługo zmienić swoje położenie na liście, gdyż za chwilę poznasz naprawdę wszechstronnie działające ćwiczenie, które nie tylko wpływa na różne grupy mięśni, ale również pracuje nad prawidłową postawą. Znasz już plank, czyli tak zwaną deskę? To ćwiczenie będzie bardzo podobne, ale wykonujemy je nieco na odwrót.

Odwrotna deska

Które mięśnie pracują podczas wykonywania tego ćwiczenia?

Jedno ćwiczenie wystarczy, aby pozbyć się tłuszczu i poprawić swoją postawę

Jak wykonywać ćwiczenie?

Jedno ćwiczenie wystarczy, aby pozbyć się tłuszczu i poprawić swoją postawę
  1. Usiądź na podłodze i wyprostuj nogi przed sobą. Ręce umieść za plecami i oprzyj dłonie na podłodze, aby uzyskać maksymalne podparcie.
  2. Opierając się na piętach unieś miednicę w górę tak, aby ciało tworzyło jedną linię. Trzymaj plecy wyprostowane i nie opuszczaj pośladków.
  3. Utrzymuj pozycję tak długo, jak to tylko możliwe. Pamiętaj o odpowiednim napięciu mięśni, gdyż to pozwoli Ci utrzymać prawidłową postawę.
  4. Po wykonanym ćwiczeniu powoli usiądź i rozluźnij się.

Efekty wykonywania ćwiczenia:

  • W porównaniu z regularną deską, ta odwrotna wpływa w większym stopniu na mięśnie ud oraz łydek.
  • To ćwiczenie przyspiesza metabolizm! Podczas wykonywania odwróconej deski, kalorie spalą się jeszcze szybciej, niż w przypadku ćwiczeń dynamicznych, a to wpływa na szybkość zachodzenia wszelkich procesów w organizmie.
  • Wykonywanie odwrotnej deski gwarantuje poprawę postawy, gdyż to ćwiczenie wzmacnia mięśnie pleców, które pomagają utrzymywać je w prostej pozycji. Jest to szczególnie ważne dla osób pracujących godzinami w pozycji siedzącej.
  • Skurcze mięśni placów znikną. Wykonując odwrotną deskę co najmniej 3-4 razy w tygodniu, pozbędziesz się uciążliwego bólu.
  • To ćwiczenie gwarantuje Ci płaski brzuch.
  • Ważne jest, aby nie opuszczać miednicy zbyt nisko ani nie odchylać głowy, a plecy powinny być proste. Odwrotna deska wzmacnia ramiona, brzuch i nogi, a także rozciąga mięśnie ramion.

Prawda, że to bardzo wszechstronne ćwiczenie o wielokierunkowym działaniu? Zacznij już dziś i daj nam znać o efektach w komentarzu!

Źródło: brightside.me | Fotografie: brightside.me