Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessZdrowie

Ciesz się zgrabną sylwetką! Wystarczy, że wyrzucisz wagę i zamienisz ją na mały gadżet

Jak się mierzyć? Niezależnie od tego co postanowiłeś ćwiczyć, by zmienić swoją sylwetkę, nie podążaj jedynie za wagą. Ważenie się nie jest miarodajne, zwłaszcza w przypadku osób, które chcą przybrać na masie ciała z głową.

Jak więc sprawdzać swoje wyniki, by kontrolować przyrost masy swojego ciała?

Nic nie dodaje tak motywacji, jak oglądanie swoich ciężkich wysiłków na własnym ciele. Dobrze jest jednak dokładnie śledzić swoje zmagania, a pomocny będzie przy tym jeden gadżet, który każdy ma w swoim domu. Mowa oczywiście o centymetrze krawieckim.

Jak się mierzyć? Waga a centymetr krawiecki

Mierzenie obwodu ciała jest zdecydowanie bardziej wiarygodnym sposobem na uzyskanie informacji o swoich postępach treningowych. Samo ważenie się nie wystarczy, ponieważ masa mięśniowa zwiększa się pod wpływem ćwiczeń i waży ona więcej niż tkanka tłuszczowa, dlatego waga może wskazywać błędny wynik.

Jak mierzyć się poprawnie?

Najlepiej postawić na osobne mierzenie wszystkich części ciała, które nas interesują. Kolejno mam na myśli, barki, biceps, klatkę piersiową, biodra czy uda. Każdy wynik dokładnie zapisz, aby móc po pewnym czasie móc zrobić porównanie.

Możesz mierzyć się w bieliźnie lub nago, ale nigdy w ubraniach, nawet tych najbardziej obcisłych.

Jak się mierzyć: Krok 1

Wyznacz jedną porę dnia na mierzenie się. Specjaliści polecają, by robić to najlepiej przed śniadaniem.

Krok 2

Zaczynaj mierzyć się od góry. Kolejność to barki, biceps, biust, talia, biodra, uda.

Jak się mierzyć: Krok 3

Stań prosto i staraj się nie ruszać. O mierzenie poproś osobę, która będzie mogła Ci pomagać w tym np. co dwa tygodnie. Pamiętaj, że dokładnie zmierzenie to nie dociśnięcie metra krawieckiego do skóry. Nie może być dociśnięty ani za bardzo odstawać.

Krok 4

Specjaliści radzą, by wykonać po trzy pomiary danej części ciała, a następnie wyliczyć z niej średnią. Tylko biceps mierzymy pionowo, a całą resztę mierzymy w poziomie.

Na zdjęciach dokładnie widać w którym miejscu należy przyłożyć do ciała metr. Dobrze jest zapisywać wyniki w tabelce, aby jasno i z łatwością odczytywać wyniki i porównywać ich na przestrzeni tygodni.

Na dowód tego, że waga niewiele mówi o Twoim ciele, zostawiam poniżej zdjęcie. Ta sama osoba, ta sama waga… a różnica jakby widoczna?

Zobaczysz, że ten sposób wnosi o wiele więcej informacji niż samo ważenie się. Zgodzisz się ze mną?

Fotografie: google.com (miniatura wpisu), www.google.pl, www.freepik.com, wformie24.poradnikzdrowie.pl