6 ukrytych cech świadczących o tym, że możesz dożyć 100 lat. Posiadasz którąś z nich?

Za każdym razem, gdy ktoś z naszych bliskich obchodzi urodziny życzymy mu sto lat. Niewielu z nas udaje się jednak osiągnąć ten cel. Zagadka, ile lat uda nam się przeżyć na tym świecie wywołuje dość głębokie przemyślenia.

6 ukrytych cech świadczących o tym, że możesz dożyć 100 lat. Posiadasz którąś z nich?
Udostępnijpinterest.com

Na jakiej podstawie możemy snuć domysły, że uda nam się dożyć do setki? Cóż, w tej układance jest sporo elementów, które mogą pomóc w przewidywaniu długowieczności – głównie zdrowych nawyków i dobrych genów – ale niektóre z tych cech są niewidoczne na pierwszy rzut oka.

Oto kilka zaskakujących oznak świadczących o tym, że możesz dożyć setki:

6 ukrytych cech świadczących o tym, że możesz dożyć 100 lat. Posiadasz którąś z nich?
Udostępnijpinterest.com

 

1. Dbasz o dietę

Dieta śródziemnomorska jest nie tylko dobra dla serca, ale również wydłuża życie. Doskonałym tego przykładem są mieszkańcy zachodniej Sycylii. To właśnie na tym obszarze żyje 6 razy więcej stulatków niż w innych rejonach Włoch. Spożywają oni wiele świeżych warzyw, owoców, ryb, owoców morza, orzechów, nasion, produktów pełnoziarnistych oraz oliwy z oliwek, a przy tym unikają czerwonego mięsa i słodyczy. W ich diecie nie brakuje też świeżych ziół oraz wytrawnego czerwonego wina, oczywiście w rozsądnych ilościach.

2. Uprawiasz sport

6 ukrytych cech świadczących o tym, że możesz dożyć 100 lat. Posiadasz którąś z nich?
Udostępnijpinsdaddy.com

Uwielbiasz jogging, ale jesteś sfrustrowany, że szybsi biegacze wymijają Cię podczas treningu? Nie denerwuj się tym faktem. Specjaliście nie mają wątpliwości, że ludzie, którzy biegają w wolnym tempie są najzdrowsze i żyją najdłużej. Duńscy badacze przez 12 lat prowadzili testy wśród miłośników joggingu. Najmniej obciążeni przedwczesnym zgonem byli ci, którzy biegali przez 1-2 godziny w tygodniu, z umiarkowaną prędkością.

3. Dobry sen

Seniorów poproszono o wypełnienie kwestionariuszy, z których wynikało, że sen to istotny czynnik wpływający na długość naszego życia. Wykazano, że ludzie, którzy śpią osiem godzin na dobę żyją dłużej. Odpowiednia ilość czasu poświęcana na sen to bardzo istotny czynni, dzięki któremu organizm jest w stanie się regenerować.

Niedostateczna ilość snu podwyższa ryzyko otyłości, cukrzycy, nadciśnienia i dolegliwości związanych z układem krążenia, które nadal są główną przyczyną zgonów w Polsce.

4. Posiadanie wielu znajomych

6 ukrytych cech świadczących o tym, że możesz dożyć 100 lat. Posiadasz którąś z nich?
Udostępnijpinterest.com

Posiadanie wielu znajomych to ważny czynnik wydłużający życie. Naukowcy z Uniwersytetu Brighama Younga uważają, że samotność zwiększa ryzyko przedwczesnej śmierci o 26%. Dzięki danym zgromadzonym od ponad 3 milionów osób udało się odkryć, że troska o relacje towarzyskie znakomicie wpływa na zdrowie i wydłuża życie. Izolacja i osamotnienie mogą być równie niebezpieczne, co otyłość, palenie papierosów czy nadużywanie alkoholu.

5. Udajesz się na wakacje

Badacze odkryli, że  cykliczne wyjazdy na wakacje korzystnie wpływają na długość życia, a to doskonały powód, aby nie odkładać urlopu na później. Wyniki opublikowane w czasopiśmie ”Psychomatic Medicine” pokazują, że mężczyźni, którzy każdego roku udają się na wakacje, są o 19% mniej narażeni na przedwczesny zgon.

Podobnie jest w przypadku kobiet. Panie, które dwa razy w roku brały urlop, były znacznie mniej narażone na choroby związane z sercem niż panie, które rzadziej decydowały się na urlop od pracy.

6. Pijesz herbatę

6 ukrytych cech świadczących o tym, że możesz dożyć 100 lat. Posiadasz którąś z nich?
Udostępnijpinterest.com

Miłośnicy ziołowych naparów zapewne się ucieszą! Zielona, ale również czarna herbata zawierają dużą dawkę katechin. Są to antyoksydanty poprawiające elastyczność naczyń krwionośnych i zbawiennie działające na serce. Naukowcy uważają, że picie herbaty świetnie wpływa na zdrowie i zmniejsza ryzyko śmierci.

Analiza przeprowadzona na Uniwersytecie Harvarda pokazuje, że Japończycy, którzy pili 5 filiżanek zielonej herbaty każdego dnia, znajdowali się w kręgu ludzi najmniej narażonych na rozwój chorób serca. Tak naprawdę wystarczą zaledwie 2 herbaty dziennie, by dostarczyć sobie porcji dobroczynnych przeciwutleniaczy.