Kategorie Aktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaZdrowie

Jak nie robić deski? 3 błędy, które robi 90% osób. Rujnują Twój kręgosłup

Jak nie robić deski?Plank czyli inaczej tzw. deska to ćwiczenia, które są bardzo niedoceniane. Niektórzy ludzie myślą, że zdobycie formy musi wykorzystać co najmniej pół wypłaty na członkostwo w siłowni. To oczywiście nonsens…

W tak zwanym ćwiczeniu minimalistycznym jest wiele wartości. Deska to różnorodne ćwiczenia, które są wysoce skuteczne.

Rdzeń składa się z mięśni brzucha, pleców i miednicy, które są rozbite na mięśnie pierwotne i wtórne.

Rdzeń ma wiele ważnych funkcji. W rzeczywistości mięśnie rdzenia są zaangażowane w niemal każdą możliwą rzecz, którą robisz, w tym: oparcie, postawę, rutynowe ruchy i stabilność oraz równowagę.

Plank jest prawdziwym testem siły. To ćwiczenie izometryczne obejmuje mięśnie brzucha, dolną część pleców, biodra i ramiona. Nic dziwnego, że wiele ćwiczeń rozpoczyna się i kończy na tym ćwiczeniu.

Jeżeli nie wierzysz w jego siłę, najlepiej będzie jak zobaczysz efekty planka po zaledwie 30 dniach. Zobacz -> tutaj.

Zanim jednak zaczniemy ją praktykować, koniecznie poznaj błędy, których pod żadnym pozorem nie należy robić! Niepoprawny plank może przynieść więcej szkody niż pożytku!

3 typowe błędy

Jak nie robić deski? Błąd numer 1: zaokrąglenie

Jeśli Twoje ciało nie jest zaangażowane, Twoje ręce będą męczyć się w utrzymaniu większości wagi. Kiedy tak się dzieje, pierwszym błędem jest zaokrąglanie pleców, co powoduje nadmierny nacisk na kręgosłup.

Jak to naprawić:  Upewnij się, że ręce są szeroko rozstawione, a dłonie szerokie na podłodze. Rozciągając ramiona, odwracasz uwagę od ciężaru górnej części ciała i angażujesz główne mięśnie, które powinny działać.

google.com

Jak nie robić deski? Błąd numer 2: obniżenie bioder

Gdy mięśnie brzucha zaczną się męczyć, uda prawdopodobnie zaczną opadać. (Grawitacja panie i panowie!)

Jak to naprawić:  Konieczne jest utrzymywanie i spinanie pośladków. Weź głęboki oddech, kiedy ściskasz mięśnie brzucha. Możesz użyć kija (jak pokazano na zdjęciu powyżej). Pomoże on utrzymać prawidłowe ułożenie ciała.

Jak nie robić deski? Błąd numer 3: złe ustawienie głowy

Innym częstym błędem jest ustawienie głowy, która jest zadarta do góry lub oczy skierowane są prosto przed siebie. Może to spowodować nadmierne rozciągnięcie szyi, w wyniku czego plank nie zda egzaminu i nie przyniesie pożądanych korzyści dla ciała.

Jak to naprawić:  Miej oczy wpatrzone w podłogę tak, by głowa i szyja były w harmonii z resztą ciała.

Jeżeli będziesz robił prawidłowo to ćwiczenie, zmiany jakie zauważysz w swoim ciele będą niesamowite:

1. Wpływa korzystanie na kondycję kręgosłupa

2. Zmniejsza ryzyko urazu pleców i kręgosłupa

3. Poprawia metabolizm

4. Znacznie poprawia postawę

5. Wpływa korzystnie na balans ciała

6. Znacząco wpływa na gibkość

Oto prawidłowy plank:

Źródło: fithacker.ru | Fotografie: fithacker.ru | Miniatura wpisu: google.com