Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianieZdrowie

Dietetyczka przez 12 dni jadła tylko banany. Efekty eksperymentu zadziwiają

Dietetyczka Yulia Tarbath postanowiła poddać się dość nietypowemu eksperymentowi. Przez 12 dni jadła tylko banany. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania. Co takiego stało się z jej ciałem i jak czuła się po tak kontrowersyjnej diecie?

Właściwości bananów

Zacznijmy od tego, czy tak naprawdę są banany? To przede wszystkim owoce, które mają wiele zalet zdrowotnych – nie bez powodu zajmują czwarte miejsce (tuż za ryżem, pszenicą i kukurydzą) na liście najpopularniejszych potraw. Banany zawierają mnóstwo składników mineralnych i witamin. To przed wszystkim doskonałe źródło potasu (w 100 g owocu jest 358 mg potasu), dlatego ich spożywanie zaleca się u osób mających problemy z nadciśnieniem. Pomogą również na wrzody i biegunkę u dzieci. Banany dodatkowo mogą się przyczynić do obniżenia poziomu cholesterolu dzięki sporej zawartości pektyn. Zalecane są również w przypadku kobiet w ciąży –  łagodzą mdłości, regulują pracę jelit a także stanowią dość bogate i w pełni naturalne źródło kwasu foliowego.

Wikimedia

Jadła tylko banany

Banany tuczą, bo przecież to węglowodany – tak twierdzi sporo osób. Tymczasem dietetyk Yulia Tarbath postanowiła obalić mit dotyczący jedzenia maksymalnie 3 bananów dziennie i zrobiła to w bardzo nietypowy sposób. Przez 12 dni nie jadła nic innego oprócz tego właśnie owocu. Yulia piła również dużo wody, zapewniała sobie odpowiednią ilość odpoczynku i regularnie ćwiczyła. Wierzyła, że zastosowanie diety „mono-owocowej” pomoże jej odtruć organizm i… naturalnie schudnąć! Eksperyment dokumentowała na wideo Jakie były efekty i czy dieta bananowa jest dla każdego?

Instagram

Efekty diety bananowej przerosły jej najśmielsze oczekiwania

Yulia jest bardzo pozytywnie zaskoczona efektami diety bananowej. Po kilkunastu dniach spożywania samych bananów zauważyła, że jej układ pokarmowy zaczął lepiej pracować – nie ma problemów ze wzdęciami i bólami brzucha. Stało się tak, ponieważ układ trawienny nie musiał przetwarzać innego pokarmu. Dietetyczka zauważyła również, że bardzo się wyciszyła i udało jej się zażegnać stres, przez co stała się bardziej zrelaksowana. Nie odczuwała także bólu nóg mimo pokonywania długich dystansów, a dodatkowo jej ciało stało się bardziej elastyczne niż kiedykolwiek. Dieta bananowa odbiła się również pozytywnie na wyglądzie zewnętrznym Yulii, ponieważ skóra dietetyczki stała się bardziej miękka i promienna.

Co z masą ciała? Czy dieta bananowa przyczyniła się do jej wzrostu? Otóż nie! Spadek masy ciała był efektem ubocznym. Co więcej, Yulia dodaje, że detoks bananowy można śmiało uzupełnić o sałatę, seler lub inne warzywa zielone.

Nagranie, w którym dietetyczka opowiada o efektach diety bananowej, znajdziecie poniżej

Jak stosować dietę bananową?

Zacznijmy od tego, że diety bananowej nie powinno się stosować dłużej niż 12 dni. Powodów jest prosty. Organizm potrzebuje wielu innych mikro i makro składników, których nie znajdziemy w bananach. Kiedy już zdecydujesz się na tę dietę, pamiętaj, że owoce powinny być miękkie i mogą zawierać ciemne plamki. Co z kaloriami? Podziel dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, czyli ok. 2000 kcal/kobietę przez ilość posiłków. Jeśli otrzymasz np. 400 kcal na posiłek, w każdym posiłku powinnaś zjeść 4 banany (jeden banan to około 100 kcal).

Jeśli chcesz spróbować diety bananowej, zaleca się konsultację z lekarzem, który będzie mógł stwierdzić, czy nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań.

Wartości odżywcze bananów w 100 g produktu:

Wartość energetyczna – 89 kcal
Białko ogółem – 1.09 g
Tłuszcz – 0.33 g
Węglowodany – 22.84 g (w tym cukry proste 12.23)
Błonnik – 2.6 g

Witaminy

Witamina C – 8.7 mg
Tiamina – 0.031 mg
Ryboflawina – 0.073 mg
Niacyna – 0.665 mg
Witamina B6  – 0.367 mg
Kwas foliowy –  20 µg
Witamina A – 64 IU
Witamina E – 0.10 mg
Witamina K – 0.5 µg

Minerały

Wapń – 5 mg
Żelazo – 0.26 mg
Magnez – 27 mg
Fosfor – 22 mg
Potas – 358 mg
Sód – 1 mg
Cynk – 0.15 mg

Źródła: zdroweporadniki.pl, www.youtube.com
Fotografie: https://www.instagram.com/rawsomehealthy