Hip thrust – najskuteczniejsze ćwiczenie na pośladki. Badania dowodzą, że jest lepsze od przysiadów

Moda dopada także ćwiczenia, jednak tym razem te konkretne ćwiczenia zostaną z nami na dłużej. Dlaczego? Zdaniem wielu są najskuteczniejsze! O jakich ćwiczeniach mowa? Oczywiście o hip thrust!

Hip thrust – co to?

Jest to unoszenie bioder z plecami umieszczonymi na podwyższeniu. Póki co, jest to ćwiczenie mniej popularne niż przysiady. Co ciekawe, ich skuteczność jest ogromna. Dzięki nim osiągniesz zaokrągloną i jędrną pupę!

Hip thrust – dla kogo?

Dla tych, którzy chcą mieć zgrabne pośladki i nierozbudowane mięśnie czerwonogłowe ud. Czyli idealne dla kobiet, którym zależy na zgrabnym wyglądzie.

Hip thrust – na czym polega?

Hip thrust to nic innego jak wyprost w stawie biodrowym. Ćwiczenie to daje nam maksymalne napięcie w pozycji skurczu mięśnia pośladkowego i wyproście w stawie biodrowym. Hip thrust angażuje górną część mięśnia pośladkowego wielkiego i mięsień dwugłowy uda. Specjaliści podają, że to ćwiczenie angażuje aż 70-87% mięśni pośladkowych!

Hip thrust – jak wykonywać to ćwiczenie?

Najważniejsze jest poprawne wykonywanie ćwiczenia. Polega ono na oparciu tułowia o ławeczkę lub krzesło pod kątem 45 stopni do podłoże. Ręce należny ugiąć w łokciach i trzymać blisko przy tułowiu. Głowę lekko unieś do góry, a nogi rozstaw szeroko i oprzyj mocno o podłogę.

Cały szkopuł tkwi w podwinięciu miednicy, dzięki czemu spinamy mięśnie brzucha i mięśnie pośladkowe. Pamiętaj jednak, by uważać i czuwać nad spiętym brzuchem i pośladkami! Teraz możesz prostować biodra do końca. Następnie wróć do pozycji wyjściowej.

Hip thrust – ile powtórzeń?

Dla początkujących wystarczy nawet do 10 powtórzeń, a dla bardziej zaawansowanych do 15 razy w 3 seriach.

Hip thrust – efekty 

Plusem tych ćwiczeń jest fakt, że działają tylko na pośladki, pomijając nogi, co może spodobać się Paniom, które nie chcą rozbudowanych ud. Dodatkowym atutem tych ćwiczeń jest fakt, że w mniejszym stopniu kształtują mięśnie brzucha i zwalcza cellulit w okolicy bioder. To jednak nie wszystko!

Ćwiczenie jest także polecane dla osób, które zmagają się bólem w dolnej części pleców. Poprawnie wykonany hip thrust łagodzi dolegliwe bóle.

Źródło i fotografie: wformie24.poradnikzdrowie.pl | Miniatura wpisu: pinterest.com pinterest.com