Kategorie Medycyna naturalnaZdrowie

Długość drzemki ma wpływ na Twoje zdrowie. Dobierz odpowiedni czas do swojego stylu życia

Drzemka po pracy – wiele osób może sobie o niej tylko pomarzyć. Czas gonie nieubłaganie, a my mamy ciągle zajęcia. Jednak warto znaleźć chociaż chwilę na drzemkę, bo jak się okazuje, ma ona zbawienny wpływ na nasze zdrowie.

Nie dość, że drzemka daje nam zastrzyk energii to pozwala nam kontynuować dzień z otwartym i świeżym umysłem, zwłaszcza wtedy, gdy postawimy na nią w godzinach 13:00-16:00. Co więcej, czas drzemki ma również znacznie. A więc, która z nich będzie idealna dla Ciebie?

Drzemka po pracy:
Poznaj zatem 3 rodzaje drzemek i wybierz jedną dla siebie!

#1 Planowane drzemki

Są to drzemki, które zdecydujesz się wziąć, zanim poczujesz się zmęczony w celu oszczędzania energii. Jeśli nie możesz zasnąć w nocy, możesz skorzystać z drzemki w ciągu dnia.

#2 Awaryjne drzemki

Kiedy odczuwasz potrzebę zamknięcia oczu, oznacza to, że potrzebujesz drzemki w nagłych wypadkach. Twoje ciało wykazuje oznaki wyczerpania, abyś mógł zamknąć oczy i odpocząć. Na przykład, gdy poczujesz, że nadchodzi ten stan podczas jazdy, powinieneś zatrzymać się w bezpiecznym miejscu i chwilę się zdrzemnąć.

#3 Zwykłe drzemki

Ten rodzaj drzemki występuje najczęściej wśród dzieci, ponieważ jest przyjmowany codziennie o określonej godzinie. Ale dorośli też mogą tego spróbować. Jednak po przyzwyczajeniu się do zwykłych drzemek Twoje ciało może wymagać snu w wyznaczonym czasie, więc musisz być przygotowany na to np. gdy wybierasz się w delegacje.

Drzemka po pracy:
Efekty drzemki różnią się również w zależności od tego, ile czasu śpisz

#1 Drzemka po pracy:
10 minut do 20 minut drzemki, znanej również jako drzemka energetyczna

Gdy musisz być aktywny cały dzień od 6 rano aż do 23, nic dziwnego, że potrzebujesz szybkiej drzemki. Szybka drzemka może dać ci siłę, by usunąć zmęczenie i zwiększyć koncentrację na kilka godzin. 20-minutowa drzemka pomaga poprawi wydajność i nastrój!

#2 Drzemka po pracy:
30-minutowa drzemka

30-minutowa drzemka jest doskonałym przykładem tego, jak ważne jest 10 minut. Podczas gdy drzemka trwająca do 20 minut jest zdrowa, 30-minutowa drzemka wywoła większe zmęczenie niż wcześniej. Jeśli masz wrażenie, że znajdujesz się na skraju energii, postaw na 20-minutową drzemkę.

#3 Drzemka po pracy:
60-minutowa drzemka

Mówi się, że 40-minutowa drzemka poprawią naszą pamięć krótkotrwałą. Badanie wykazało, że 85% osób, które zostały poproszone o zapamiętanie zestawu kart i 40-minutową drzemkę, potem dobrze zapamiętało karty, podczas gdy wskaźnik sukcesu grupy bez drzemki wynosił 60%.

Ale skoro mowa o 60 minutowej drzemce, czy warto dodawać te 20 minut skoro będziesz taki obudzeni po 40-minutowej?

Podczas 60-minutowej drzemki jesteś w stanie głębokiego snu, możesz obudzić się nieco nie w humorze. Jednak powinieneś sprawdzić jej działanie sam na sobie. Być może akurat Twój organizm będzie w idealnej formie. Jeżeli nie, skróć drzemkę do 40 minut.

#4 Drzemka po pracy:
90-minutowa drzemka

Czy wiesz, że pełny cykl snu kończymy w 90 minut? Pomaga ona pamięci proceduralnej i emocjonalnej oraz pobudza kreatywność.

Możesz skorzystać z 90-minutowej drzemki, jeśli na przykład próbujesz grać na nowym instrumencie lub uczysz się nowego języka bądź posługujesz się maszyną. Ćwicz przed drzemką, a doskonale przyswoisz materiał!

Źródła: brightside.me
Fotografie: freepik.com, freepik.com (miniatura wpisu), www.freepik.com