Kategorie AkcesoriaAktywność fizyczna / fitnessĆwiczeniaDieta i odchudzanieOdżywianie

Tak wygląda menu jednej z najsilniejszych kobiet świata. Jej muskulatura imponuje!

Crossfit to jeden z najbardziej wymagających programów treningu siłowego i kondycyjnego, który łączy w kwintesencje wszystkiego, co w sporcie najpiękniejsze. Ze względu na dobre rezultaty treningowe, crossfit cieszy się sporą popularnością na całym świecie. Tii-Clair Toomey, trzykrotna zwyciężczyni prestiżowych mistrzostw świata w crossficie (CrossFit Games), która nie wyobraża sobie dnia bez treningu, przez wielu jest uznawana za najsilniejszą kobietę świata. Aby to wszystko osiągnąć, musiała postawić na określony sposób odżywiania. Dieta, którą stosuje, pozwoliła jej uzyskać maksimum energii i siły podczas trwania zawodów.

„Piękno crossfitu polega na tym, że każdy dzień spędzony na treningu jest inny”

Tia-Claire Toomey ma 26 lat i pochodzi z Australii. Zamiłowanie do sportów siłowo-wytrzymałościowych doprowadziło ją do tego, że dzisiaj jest utytułowaną zawodniczką crossfit. Ba, jest jedyną kobietą, która wygrała prestiżowe zawody CrossFit Games trzy razy z rzędu. Trzykrotnie Toomey zdobyła więc tytuł „Fittest on Earth”, podczas gdy wiele osób uważa ją za najsilniejszą kobietę świata.

Popularność Toomey stale rośnie. Jej profil na Instagramie obserwuje już ponad 1,2 miliona osób.

Instagram

Codzienny trening i dieta doprowadziły ją do sukesu

Tia przyznaje, że nie wyobraża sobie życia bez odpowiedniej dawki ruchu, który jest obecny w każdym dniu jej życia – zdarza się, że trenuje dwa razy dziennie. Kocha crossfit za to, że jest bardzo różnorodny. Utytułowana zawodniczka od 2018 roku współpracuje z Simone Jane Arthurem, specjalistą ds. żywienia, który dba o jej dietę. To m.in. jemu zawdzięcza to, w jakim miejscu się dzisiaj znajduje. Simone nauczył ją intuicyjnie jeść, słuchać ciała i zwracać uwagę na składniki zawarte w produktach lądujących na jej talerzu.

Instagram

Przykładowe menu Tii-Clair Toomey

Śniadanie

Utytułowana zwyciężczyni CrossFit Games zaczyna dzień o 5:30 lub 7:00. Dzień, który zaczyna od wypicia szklanki wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny. Chwilę później przychodzi czas na pełnowartościowy posiłek. Najczęściej jest to owsianka z jagodami, malinami i truskawkami, jajecznica z boczkiem indyczym lub tosty z awokado. Jest więc to śniadanie bogate przede wszystkim w białko i tłuszcze, które sprawiają, że czuje się nasycona przez następne kilka godzin.

Lunch

Lunch to przede wszystkim smażone warzywa, która Tia uwielbia. Może je jeść w nieskończoność. Na samych warzywach jednak nie koniec. Dodaje do nich bowiem produkty bogate w białko, a całość podsmaża na oleju kokosowym (jedyny olej którego używa). Zdarza się, że na lunch sięga po stek/rybę ze szparagami i ziemniakami lub też bajgla z jajkami.

Instagram

Przekąska przed treningiem

Przed treningiem Tia unika dużych posiłków, aby mogła w pełni skupić się na ćwiczeniach, a nie pełnym brzuchu. Zazwyczaj sięga więc po koktajl białkowy albo banana.

Kolacja

Tia stawia na lekkie kolacje, dlatego na jej talerzu najczęściej można znaleźć sałatkę z jarmużem, stekiem lub kawałkiem łososia. Taką mieszankę zjada mniej więcej na dwie godziny przed snem, aby organizm zdążył ją stawić zanim położy się do łóżka.

Zawodniczka przyznaje, że nigdy nie doprowadza się do sytuacji, w której odczuwa głód. Stara się tym samym utrzymywać stałe nasycenie, bo wtedy czuje się najlepiej. Taki sposób odżywiania sprawia, że jej forma jest na najwyższym poziomie i z powodzeniem jest w stanie pracować nad lepszymi wynikami.

Ktoś chętny na trening z Tią? ?

Źródła: www.womenshealthmag.com, www.instagram.com
Fotografie: www.instagram.com