Kategorie Dieta i odchudzanieOdżywianie

Małgosia Rozenek-Majdan podzieliła się swoim jadłospisem. To jemu zawdzięcza swoją figurę

Małgorzata Rozenek-Majdan to bez dwóch zdań jedna z najbardziej charakterystycznych i znanych osobistości polskiego show-biznesu. Można jej nie lubić, ale jedno trzeba jej przyznać – ma piękną figurę! Figurę, którą zawdzięcza przede wszystkim treningom i zmianom w swoim jadłospisie. O jakich zmianach mowa? My już wiemy! Celebrytka podzieliła się bowiem swoimi dietytycznymi trikami i przykładowym jadłospisem.

Dieta Małgorzaty Rozenek-Majdan

Gdy odstawiłam mięso, zaczęłam uważniej przyglądać się swojej diecie, można powiedzieć, że po odstawieniu mięsa kolejnym naturalnym dla mnie krokiem było wykluczenie przetworzonego cukru z diety oraz stopniowe ograniczenie nabiału – napisała Małgosia Rozenek-Majdan

Instagram

Małgosia przedstawiła także korzyści płynące z wykluczenia z diety mięsa i przetworzonego cukru. Zaznaczyła, że rezygnując z mięsa nie spożywamy konserwantów i antybiotyków. Poza tym dieta wegetariańska jest bogatsza w błonnik, magnes potas i niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu witaminy, a jak wiadomo im więcej witaminy, tym lepszy wygląd skóry i włosów.

Każdy dzień rozpoczynam od szklanki wody z cytryną. Następnie do śniadania zawsze pije kawę z mlekiem roślinnym. Gdy nie mam czasu zjeść śniadania w domu, to korzystam z gotowych owsianek. Wystarczy zalać je wrzątkiem. Wybieram te z prostym składem i bez dodatkowej zawartości cukru. Jest to szybka i łatwa alternatywa do ciepłego śniadania. W czasie dnia wypijam ok. 2 litrów wody. Podczas chłodniejszych miesięcy wspomagam się korzenną herbatą oraz ciepłą wodą z imbirem i cytryną. Po godzinie 18:00 nie spożywam owoców, a ostatni posiłek jem ok.19:00. Nie wiem, czy te nawyki mają jakieś naukowe przełożenie, ale ja stosując się do tych zasad po prostu lepiej się czuje:)

Instagram

Jak przedstawia się dieta Małgosi Rozenek-Majdan

Poniedziałek

  1. Śniadanie: tost pełnoziarnisty z awokado (kupuję zwykły chleb żytni, a nie tostowy)
  2. II Śniadanie: koktajl warzywny
  3. Obiad: krem z cukinii posypanym prażonymi ziarnami słonecznika
  4. Przekąska: garść orzechów
  5. Kolacja (spożywana do godziny 19.00): sałatka z komosą i ciecierzycą

Wtorek

  1. Śniadanie: omlet z pomidorami
  2. II Śniadanie: zielony koktajl imbirowy
  3. Obiad: rosół wegański (zamiast mięsa dodaje większą ilość włoszczyzny)
  4. Przekąska: daktyle (moja alternatywa zamiast deseru)
  5. Kolacja: amarantus z warzywami, suszonymi pomidorami i orzechami

Środa

  1. Śniadanie: jaglanka z owocami
  2. II Śniadanie: czerwone smoothie z buraka
  3. Obiad: wegańska pomidorowa (na bazie rosołu, dodaję passatę pomidorową i rozgniecione marchewki)
  4. Przekąska: hummus z surową marchewką
  5. Kolacja: sałatka z pieczonych batatów z ciecierzycą
Instagram

Czwartek

  1. Śniadanie: kanapki z pasztetem z ciecierzycy
  2. II Śniadanie: koktajl bananowo-pomarańczowy z dodatkiem spiruliny
  3. Obiad: miso ramen
  4. Przekąska: pieczony kalafior z orzechami
  5. Kolacja: sałatka z batatów i tofu

Piątek

  1. Śniadanie: kardamonowa owsianka
  2. II Śniadanie: pieczone jabłka z cynamonem
  3. Obiad: złota zupa z soczewicy z dodatkiem sera feta
  4. Przekąska: koktajl z jarmużu, pomarańczy i marchwi
  5. Kolacja: wegetariański pad thai

Małgosia Rozenek-Majdan dodała także, że zdaje sobie sprawę z tego, że w jej diecie jest nabiał, ale stopniowo go wyklucza. Udaje jej się do poprzez zastępowanie go alternatywami roślinnymi. Co więcej, ryby kupuje sporadycznie, a twarogi w sklepach z ekologiczną żywnością.

Co myślicie o diecie Małgosi?

Źródła: rozenekmajdan.com
Fotografie: www.instagram.com