Kategorie Dieta i odchudzanieZdrowie

Dieta i ćwiczenia zgodne z grupą krwi. Wszystko po to, by uniknąć szkodliwości lektyny

Zapewne wielu trenerów mówiło Ci, abyś zawsze uważał na swoje stawy podczas aktywności fizycznej, ponieważ możesz przynieść im wiele szkody. Zatem powinno Ci zależeć, by minimalizować zapalenie stawów, a to wszystko po to, by umożliwić swobodny ruch kości.

Jak tego dokonać i jak sobie pomóc?

Trzymaj się zdrowej diety, którą należy dopasować do grupy krwi, a mianowicie unikaj żywności zawierającej szkodliwe lektyny, czyli:

  1. Dla grupy krwi typu 0 – pszenicę, kukurydzę i białe ziemniaki.
  2. Dla typu A należy unikać czerwonego mięsa, mleka krowiego i fasolę.
  3. Dla typu B kurczaka, orzeszków ziemnych i kaszy gryczanej.
  4. Dla grupy typu AB kurczaka, paprykę, oleje sezamowe i nasiona.

Stawy to miejsca, w których łączą się kości, umożliwiając naszemu ciału poruszanie się

W zdrowych stawach na końcu kości znajduje się twarda gumowa powłoka zwana chrząstką, która działa jak poduszka. A w okół stawów jest tzw. pusta przestrzeń, po to, by kości mogły swobodnie się poruszać.

Problem zaczyna się wtedy, gdy tkanki wokół stawu stają się zaognione, a ta wolna przestrzeń znacznie się zmniejsza. Mowa tutaj m.in. o chorobie zwyrodnieniowej stawów, gdzie chrząstka w jednym lub więcej stawach z czasem pęka, powodując pocieranie się kości. Jak nie trudno sobie wyobrazić to powoduje ból, zapalenie i sztywność. Kości ocierające się o kości, bez chrząstki, która je amortyzuje.

Jak się pewnie domyślasz, wtedy aktywność fizyczna jest wręcz niemożliwa

Co się dokładnie dzieje, gdy dopadnie nas reumatoidalne zapalenie stawów? Nasz układ odpornościowy zaczyna atakować błonę otaczającą stawy, czyli to czego tak naprawdę potrzebujemy. Wtedy zachodzą różne reakcje, m.in. puchnięcie miąższu wokół stawów czy ból i obrzęki.

Jeżeli zatem jesteś osobą, która jest aktywna fizycznie i świadoma szkód, jakie może nieść za sobą te choroby, dowiedz się jak temu przeciwdziałać!

Podstawą jest dobre odżywianie, które będzie wspierać ciało, a także zainwestowanie w odpowiedni sprzęt ochronny podczas wykonywania sportów, który będzie miał na celu zminimalizowanie ryzyka kontuzji.

#1 Dieta na podstawie grupy krwi

Mówi się, że lektyny są szkodliwe w zależności od grupy krwi. Czym one właściwie są? Otóż lektyny są białkami, które występują w wielu produktach spożywczych. Często reagują chemicznie z antygenami grupy krwi; cząsteczki znajdujące się na zewnątrz czerwonych krwinek.

Jednak w zależności od grupy krwi, lektyna jest szkodliwa dla jednej grupy krwi a dla innej jest całkowicie neutralna.

Stosując dietę z grupy krwi, ograniczasz szkodliwe lektyny w swojej diecie, jednocześnie zwiększając te pomocne. Ma to sens, prawda?

Dieta i ćwiczenia zgodne z grupą krwi. Wszystko po to, by uniknąć szkodliwości lektyny
https://www.freepik.com/free-photo/woman-holding-her-wrist-symptomatic-office-syndrome_5216331.htm#page=1&query=joints&position=14

Jedzenie i ćwiczenia odpowiednie dla Twojego typu mogą również promować zdrowe stawy i mobilność, optymalne utrzymanie masy ciała i ogólną witalność

Badania konsekwentnie pokazują, że ćwiczenia aerobowe mogą zmniejszać obrzęk stawów. Trening siłowy buduje mięśnie, pomagając wspierać i chronić stawy artretyczne. Ćwiczenia fizyczne sprzyjają również beztłuszczowej masie mięśniowej i zmniejszają wagę.

#2 Ćwiczenia na podstawie grupy krwi

Regularne ćwiczenia, w tym ćwiczenia aerobowe i trening siłowy, są niezbędne dla zdrowych stawów. Ale musisz wiedzieć, jak je wykonywać!

Grupa krwi O

Osoby z grupą krwi O nie czerpią korzyści z łagodniejszych ćwiczeń, takich jak joga lub Tai Chi. Za to czerpie ogromne korzyści z energicznego wysiłku, który obciąża układ sercowo-naczyniowy i układ mięśniowo-szkieletowy. Jednak osoby z zapaleniem stawów lub chorobami przewlekłymi skorzystają z każdej regularnej aktywności, nawet ćwiczeń ogólnie zalecanych dla innych typów.

Grupa krwi A

Grupa krwi A powinna koncentrować się na ćwiczeniach uspokajających, takich jak joga oraz lekkich ćwiczeniach aerobowych, takich jak chodzenie. To będzie dla nich najlepsza aktywność.

Grupa krwi B i AB

W przypadku rodzajów krwi B i AB regulację stresu i ogólną sprawność uzyskuje się przy zachowaniu równowagi między umiarkowaną aktywnością aerobową a ćwiczeniami kojącymi i redukującymi stres.

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci „poukładać” wszystkie informacje i jeszcze raz przeanalizować swoją dietę pod katem zdrowych stawów.

Źródła: www.curejoy.com
Fotografie: google.com (miniatura wpisu), www.freepik.com