19 produktów, które wspomagają oczyszczanie tętnic, a w dodatku chronią przed zawałem serca

Choroby układu krążenia są jedną z głównych przyczyn zgonów.

Za to odpowiedzialna jest miażdżyca. Zatkane naczynia, które zaburzają przepływ krwi zwiększają ryzyko udaru i zawału serca. Kolejnymi czynnikami wpływającymi na zwiększenie zachorowalności jest stres, brak ruchu czy niezdrowa dieta.

Niewielkie zmiany w codziennej diecie mogą nie tylko pozytywnie wpłynąć na zdrowie, ale również znacznie zminimalizować ryzyko chorób układu krążenia. Tak więc od dziś w twojej diecie nie powinno zabraknąć tych produktów:

#1 Łosoś

SalmonUdostępnij

Łosoś jest bardzo dobry dla naszego serca ze względu na wysoką zawartość zdrowych kwasów tłuszczowych. Przyczyniają się one do obniżenia poziomu cholesterolu, triglicerydów i łagodzą delikatne stany zapalne. Podobnie jest w przypadku tuńczyka, makreli i śledzi.

#2 Sok pomarańczowy

orange juiceUdostępnij

Szklanka czystego soku pomarańczowego jest pełna antyoksydantów, które wspierają naczynia krwionośne. Pyszny sok również obniża ciśnienie krwi. Zaledwie dwie szklanki dziennie wystarczą, by zaspokoić zapotrzebowanie na witaminę C i odczuć dobroczynne właściwości.

#3 Kawa

coffee steam 2Udostępnij

Badania wykazały, że spożywanie kawy może obniżyć ryzyko zawału serca o 20 procent. Najlepsze efekty są odczuwalne pijąc dwie filiżanki dziennie. Należy jednak pamiętać, że mamy tutaj na myśli świeżo parzoną kawę. Jednak nadmierne spożywanie również może mieć negatywny wpływ na żołądek, a dodatkowo kawa wypłukuje witaminy z naszego organizmu.

#4 Orzechy

NutsUdostępnij

Orzechy są zdrowe i to wiadomo już od dawna. Wysoka zawartość kwasów tłuszczowych omega-3 i tłuszczów jednonienasyconych sprawia, że poziom cholesterolu znacznie się obniża. Poprawiają również pamięć i koncentrację, a także pozytywnie wpływają na stawy. Są pyszne, a garść orzechów dziennie w zupełności wystarczy.

#5 Kaki

KakiUdostępnij

Mało popularny owoc zdobywa coraz więcej zwolenników. Bardzo słusznie, bo jest bogaty w błonnik i sterole pomagające obniżyć poziom cholesterolu. Idealny jako dżem lub składnik sałatki.

#6 Kurkuma

Biblische GewürzeUdostępnij

Kurkuma zawiera kurkuminę, która ma wiele pozytywnych właściwości. Przyprawa pomaga zmniejszyć odkładanie tłuszczu i stan zapalny w tkance. Kurkuma to pyszny dodatek do posiłku, alternatywnie, można zaparzyć herbatę z przyprawą.

#7 Zielona herbata

China - Chengdu 22 - green teaUdostępnij

Od dawna znana ze swoich właściwości uspokajających I stymulujących. Zawarte w zielonej herbacie przeciwutleniacze zmniejszają wchłanianie cholesterolu i wspomagają metabolizm.

#8 Arbuz

WatermelonUdostępnij

Przepyszny owoc rozszerza naczynia krwionośne poprzez stymulację produkcji tlenku azotu. No i nic tak nie gasi pragnienia jak arbuz!

#9 Mąka razowa

whole wheat molasses breadUdostępnij

Razowa żywność pomaga walczyć z wysokim cholesterolem. Zawartość błonnika zapobiega odkładaniu się cholesterolu w tętnicach i zmniejsza jego wchłanianie. Najlepszym źródłem jest pieczywo, brązowy ryż i płatki owsiane.

#10 Ser

Munster CheeseUdostępnij

Ser często ma złą reputację jeśli chodzi o pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Jednak wszystko spożywane w nadmiarze może szkodzić. Odpowiednia ilość sera w diecie pomaga obniżyć ciśnienie krwi i zredukować cholesterol.

#11 Algi

Alga SaladUdostępnij

Choć niezbyt zachęcający product, to jednak lista pozytywów jest imponująca. Algi są bogate w minerały, witaminy, białka, przeciwutleniacze i karotenoidy. Regularne spożywanie alg pomaga regulować ciśnienie krwi, rozszerza naczynia krwionośne i poprawia krążenie. Dzięki nim poziom cholesterolu może obniżyć się nawet o 5 procent.

#12 Żurawina

Yummy cranberriesUdostępnij

Żurawina jest smacznym źródłem potasu. Picie niesłodzonego soku z żurawiny regularnie wpływa na zwiększenie ilości dobrego cholesterolu we krwi. Z kolei regularne spożywanie dwóch szklanek dziennie zmniejsza ryzyko zawału aż o 40 procent!

#13 Cynamon

CinnamonUdostępnij

Cynamon nie tylko doskonale dodaje smaku potrawom, ale również świetnie sobie radzi w walce z cholesterolem. Zapobiega złogom w naczyniach krwionośnych i regularne spożywanie niewielkich ilości przynosi wyraźnie zauważalne efekty.

#14 Granat

20121217_IMG_0350Udostępnij

Granaty są pełne fitochemikaliów, które stymulują produkcję tlenku azotu, więc krążenie poprawia się w bardzo naturalny sposób.

#15 Szpinak

Sauteed SpinachUdostępnij

Nie tylko doskonały dla mięśniaków jak Popeye. Szpinak pomaga usuwać złogi w tętnicach i obniża ciśnienie krwi. Wysoka zawartość potasu i kwasu foliowego zmniejsza ryzyko zawału i wspomaga tkankę mięśniową.

#16 Oliwa z oliwek

Olive OilUdostępnij

Włosi i Grecy doskonale znają dobroczynne działanie oliwy z oliwek na nasze zdrowie. Tłoczona na zimno dostarcza organizmowi zdrowych tłuszczy i obniża poziom cholesterolu, co przyczynia się do zmniejszenia ryzyka zawału serca o 41 procent.

#17 Brokuły

BroccoliUdostępnij

Zielone warzywa bogate są w witaminę K, obniżają poziom cholesterol oraz pozytywnie wpływają na ciśnienie krwi.

#18 Awokado

AvocadoUdostępnij

Zawarte w awokado zdrowe tłuszcze równoważą dobry i zły cholesterol, co ma zasadnicze znaczenie dla naszego zdrowia.

#19 Szparagi

Asparagus Risotto 3Udostępnij

Składniki zawarte w szparagach pomagają usuwać zatory żylne i hamują stany zapalne.