Kategorie Medycyna naturalnaOdżywianieZdrowie

Niepozorne daktyle zapobiegają atakom serca, nadciśnieniu i udarowi. Lekarz Ci tego nie powie

Zdrowa żywność w dzisiejszym świecie to mit? Niekoniecznie! Okazuje się, że daktyle zawierają wiele zdrowotnych właściwości, które łagodzą dużo problemów zdrowotnych!

Są idealne przy takich problemach jak udar, zawał serca, cholesterol i nadciśnienie!

Poznaj ich niesamowite zdrowotne korzyści!

#1 Daktyle są bogate w żelazo – to coś, co przyda się osobom cierpiącym na anemię

Powinny je jeść dzieci i kobiety w ciąży. Co więcej, to właśnie żelazo odpowiada za wspomaganie przepływu tleniu przez krew.

#2 Daktyle zapobiegają biegunce – są bogate w potas, a to on zahamuje nieprzyjemne dolegliwości

Jeżeli następnym razem spotka Cię biegunka, koniecznie skorzystaj z tego pomysłu!

#3 Daktyle skutecznie pomagają kontrolować masę ciała – niektórzy dietetycy zalecają spożywanie daktyli na pusty żołądek

Ma to zapobiegać nadmiernej ilości tłuszczu!

#4 Regulują poziom cholesterolu – to one oczyszczają naczynia krwionośne

Dzięki temu zapobiegają powstawaniu zakrzepów krwi!

#5 Wzmacniają serce – to słodkie owoce mają w sobie wielką moc

Skorzystaj tego i dbaj o swoje serce! Możesz je zamoczyć na noc, a rano je odcedzić i dodać do owsianki!

#6 Daktyle pomagają zapobiegać zmianom nastroju – tutaj znowu wspomnę o potasie

To ważny minerał, który poprawia układ nerwowy i zapobiega zmianom nastroju. Jeżeli przyjmujesz 400 mg potasu dziennie nie masz powodów do obaw!

Lubisz daktyle? Jeżeli nie, moim zdaniem warto się do nich przekonać!

Możesz wykorzystać je na wiele sposobów! Można je jeść jako przekąskę, można dodawać do słodkich potraw, a można także robić z nich wiele słodyczy!

Poznaj przepis na pyszne ciasteczka:

#1 daktyle (ok.12 sztuk)

#2 1 szklanka płatków owsianych

#3 Pół szklanki wiórek kokosowych

#4 2 łyżki oleju kokosowego

#5 włoskie orzechy

#6 rodzynki

Daktyle zalej wrzątkiem i odstaw na 20 minut. Płatki owsiane i dowolną ilość orzechów mielimy na mąkę. Dodajemy resztę składników i ulubione dodatki. Uformuj ciasteczka i upiecz w piekarniku do 150 stopni na około 15 minut.

Daj znać jak wyszło!

Źródło: zdroweporadniki.pl | Fotografie: www.Instagram.com