Kategorie Dieta i odchudzanieSuperfoodsZdrowie

Przydatne sposoby na zastąpienie chleba. Niska zawartość węglowodanów to piękna sylwetka!

Czym zastąpić chleb? Uwielbiam chleb, ale kiedy musiałam z niego zrezygnować, było mi trudno znaleźć smaczny zamiennik.

Oprócz tego, że chleb jest podstawowym pożywieniem dla ludzi od wielu lat, jest również głównym składnikiem, który większość ludzi regularnie spożywa. Współczesny chleb, obecnie znajdujący się na półkach, zawiera rafinowaną pszenicę, która jest bardzo bogata w węglowodany. Jednak duża liczba osób może schudnąć i zmniejszyć ryzyko niektórych zaburzeń, wybierając chleb o niskiej zawartości węglowodanów w swojej diecie.

Niestety, dla niektórych osób, które wykluczają chleb z diety, często trudno jest znaleźć alternatywę. Postanowiłam zatem znaleźć coś, co powinno nas zadowolić.

Dobrą wiadomością jest to, że istnieje wiele kreatywnych opcji. Chociaż niektóre z nich są dość trudne do przygotowania, mogą dać poczucie smaku zwykłego chleba. Ludzie, którzy nie tolerują glutenu, mogą również znaleźć różnorodny chleb bezglutenowy.

Wybór alternatywy dla chleba może dać Ci możliwość dalszego cieszenia się ulubionymi potrawami i łatwiej będzie trzymać się określonej diety.

Poniżej znajdują się alternatywy, z których można wygodnie tworzyć swoje ulubione kanapki:

#1 Czym zastąpić chleb?
Chleb Ezechiela

Ziarna organiczne i warzywa zawarte w chleba Ezechielu obejmują:

  1. jęczmień
  2. pszenica
  3. soczewica
  4. sorgo
  5. orkisz
  6. proso
  7. soje

Ziarna te muszą być całe i niezmienione. Chleb ten świadczy o energii, ponieważ odżywiał się nim Ezechiel podczas dwuletniego przebywania na pustyni.

Kawałek tego chleba jest wypełniony 15 gramami węglowodanów. 
Chleb ten nie jest odpowiedni dla osób z nietolerancją glutenu lub celiakią.

Składniki:

  1. 200g mąki z płaskurki
  2. 150g mąki jęczmiennej
  3. 200g mąki jaglanej
  4. 150g zakwasu
  5. 200g wody
  6. 150g suszonego bobu
  7. 200g soczewicy

Przepis:

Dzień przed pieczeniem chleba:
Soczewicę i bób płuczemy, przekładamy do miski, zalewamy wodą i odstawiamy.

Zaczyn:
Mąki mieszamy z zakwasem i wodą i odstawiamy na 14-16 godzin przykryte folią spożywczą.

Dzień pieczenia chleba:
Soczewicę i bób odsączamy na sicie i mielemy w maszynce.

Ciasto właściwe:

  1. zaczyn
  2. 250g mąki pszennej chlebowej
  3. 150g wody
  4. 3/4 łyżki soli
  5. zmielona soczewica i bób

Wodę mieszamy z solą i dodajemy do zaczynu, łączymy. Następnie dodajemy wcześniej zmieloną soczewicę oraz bób i dosypujemy mąkę chlebową. Całość mieszamy drewnianą łyżką.

Stolnice podsypujemy mąką i wykładamy ciasto chlebowe. Zagniatamy i odstawiamy na 15 minut.

Ciasto chlebowe przekładamy do foremek do 3/4 wysokości i zostawiamy do wyrośnięcia przykryte ściereczką.

Pieczemy około 50 minut w temperaturze 220 stopni. Na dno piekarnika ustawiamy naczynie z wodą.

#2 Czym zastąpić chleb? Chmurkowy chleb

Składniki:

  1. 85 g sera śmietankowego
  2. 3 duże jajka
  3. 1/8 łyżeczki soli morskiej

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik i przykryj blachę do pieczenia lekko posmarowanym papierem pergaminowym, oddziel białka od żółtek. 

W dużej misce ubijaj białka za pomocą miksera elektrycznego. Wymieszaj ser śmietankowy, żółtko i sól w innej misce. Ostrożnie przelej ubite białka w drugiej misce. Umieść mieszaninę za pomocą łyżek na blasze i piecz około 30 minut.

#3 Alternatywa tortilli

Liście

Wybierz liście zewnętrzne lub duże, by uzyskać elastyczne i świeże zielone tortille.

Kapusta

Delikatnie spaż kapustę niewielką ilością wody w dużym rondlu na minutę lub dwie i pozwól im ostygnąć. To sprawia, że ​​liście są elastyczne, aby przygotować smaczne opakowanie na Twoją resztę dania.

#4 Czym zastąpić chleb? Inne alternatywy

  1. ciasto do pizzy z kalafiora
  2. lasagne z cukinii
  3. naleśniki z mączki migdałowej
  4. grzanka ze słodkich ziemniaków
Źródło: fithacker.ru | Fotografie: www.Instagram.com | Miniatura wpisu: google.com instagram.com